Використання пісень на уроці іноземної мови

Питання «Як можна урізноманітнити свою роботу з учнями в контексті вивчення іноземних мов і таким чином досягти найкращого результату?» завжди актуальне для вчителів. Одним із способів внести зміни в навчальний процес та підвищити мотивацію серед учнів є використання пісень.

Всім відомо, що творчість є важливим фокусом у вивченні іноземних мов: творчість не тільки учня, а й викладача. До важливих ознак компетентності педагога в наш час належать здатність не механічно працювати з навчальним матеріалом, а знаходити нові творчі методи, а також гнучкість як здатність відкинути старі та знаходити альтернативні моделі мислення. Ось чому в процесі навчання все частіше застосовують такі методи як, наприклад, використання засобів масової інформації та пісень.

Інколи роль пісень недооцінюють. Найчастіше це трапляється тоді, коли вони з’являються на заняттях тільки як текст, який необхідно повторити, заспівавши разом. Насправді ж пісні на заняттях з іноземної мови допомагають позбутися рутини та монотонності, а також налаштовують учнів на певний настрій. Вони роблять важливий внесок у розвиток практичних навичок:

  • говоріння (пісні стимулюють учнів висловити свою думку та обґрунтувати власну позицію),
  • слухання (пісня – автентичний текст, що мотивує учня бути уважним та прислухатися),
  • читання (текст пісні може бути прочитаним, що дає змогу учням перевірити, чи правильно вони почули й зрозуміли пісню)
  • письма (можливість висловити свою думку письмово: лист, допис, есе),
  • збагачують словниковий запас і тим самим мають на меті прагматичні цілі навчання. Не варто забувати про країнознавчий та мультикультурний аспект, адже пісні демонструють, як люди говорять, співають та думають.

Емоційний вплив музики в контексті нейродидактики прослідковується через дослідження діяльності нервової, гормональної та імунної систем, на які впливає слухання музики. Згідно з дослідженнями, музика може розслабити організм, вплинути на серцебиття й ритм дихання та підвищити психологічну сприйнятливість.

Наступним важливим аспектом є повтори у піснях ( явище «Redundanz» – нім. – перенасичення). Спів пісні передбачає, що певні слова чи речення будуть повторюватися знову і знову. Але якби учні повторювали звичайні речення без ритму чи мелодії багато разів поспіль, то, безумовно, вважали б це нудним і швидко втрачали б мотивацію.

Звісно, не всі пісні можуть бути використані на уроках німецької мови. Найважливіші критерії відбору пісень передбачають цікаву та актуальну тему, узгодженість лексичного матеріалу з рівнем мови учнів, зрозумілу та чітку вимову співака, високу вірогідність досягнення поставлених цілей заняття.

Після завершення етапу вибору пісні слід переходити до дидактизації. Саме дидактизація робить з пісні повноцінний медіа-матеріал, який не тільки наслідують, співаючи разом із аудіо, а використовують як основу, на якій можна побудувати іноді й цілий урок (45 хв). Під час дидактизації варто дотримуватися загальноприйнятого поділу на фази для розуміння слухання: перед, під час та після слухання, які передбачають використання різних типів завдань.

Переваги використання пісень можна підтвердити результатами аналізу їх дидактизацій  в окремих підручниках, таких як MenschenA1, A2, B1, StudiodA1, A2, B1, SchritteplusNeu 2, SchritteinternationalNeu 3+4, Blick 1,2,3, Sicher! B1+, AusBlick 1,2, 3. Він показав, що внаслідок позитивного ефекту від  пісень викладачі все частіше ставлять собі за мету використовувати їх на уроці іноземної мови.

Список використаних джерел

1. Bünner G. Rhythmik – rhythmisch-musikalische Erziehung. In: Bünner G. /Röthig P. (Hrsg.): Grundlagen und Methoden rhythmischer Erziehung. Stuttgart 1975

2. Schmitz S. Singen statt Vokabeln pauken. Fremdsprachenlernen mit musikalischer Unterstützung. Hamburg, 2012

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Христина К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;