Використання програмного забезпечення для мультимедійної дошки під час дистанційного навчання

Повідомлення мого блогу будуть стосуватися використання ІКТ у навчанні математики. Ці повідомлення планую вести за навчальним посібником «Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики», підготовленим для учителів математики нашим авторським колективом, до складу якого я входжу. Статті будуть подаватися з урахуванням того, що попереду не виключено запровадження другої хвилі карантинних обмежень.

На курсах підвищення кваліфікації учителів іноді можна почути: «У моєму робочому кабінеті нема мультимедійної дошки (МД). То навіщо мені потрібно знайомитися з відповідним програмним забезпеченням?» Однак, якщо у школі учитель і не використовує МД, то, працюючи у мережі, він може успішно використовувати програмне забезпечення для такої дошки.

Популярними на сьогодні є такі мультимедійні дошки: SmartBoard, IQBoard, ClassicSolution, PrometheanActivBoard, ScreenMedia, TriumphBoard, Interwrite, IPBoard, PanasonicPanasonic та ін. Програмне забезпечення для МД постачається у комплекті. Але у мережі наразі пропонується для багатьох дошок програмне забезпечення, яке можна використовувати тривалий час безкоштовно. У нашому посібнику мова йде як про мультимедійні дошки взагалі, так і про InterWrite Workspace детальніше (с. 142-154).

Можна використовувати кілька режимів роботи з мультимедійною дошкою:

  • проекція – демонстрація (презентація Notebook або PowerPoint, відео, мультимедіа, текст-документ);
  • графіті (електронне перо);
  • онлайн (перегляд Web-сторінок, використання ресурсів Інтернету, електронної пошти);
  • об'єкт (функція перетягування).

Прийоми останньої функції – з'єднати, класифікувати, групувати, сортувати, заповнити пропуски, упорядкувати. Наприклад, з використанням мультимедійної дошки зручно подавати «інтерактивні» вправи, розроблені за допомогою LearningApps, вправи, розроблені в середовищі динамічної математики, зокрема GRAN і GeoGebra.

У дистанційному навчанні учнів / студентів під час лекції, насамперед, звертаємо увагу на функцію використання «об’єкт», можливість писати поверх об’єктів на заздалегідь підготовлених слайдах, зберігати матеріали, зокрема у вигляді pdf-файлів і надсилати після уроку учням. Учитель має змогу повертатися до попередніх слайдів, вносити до них під час уроку зміни тощо.

Використання програмного забезпечення для мультимедійної дошки під час дистанційного навчання розширює спектр можливостей щодо рефлексії, узагальнення знань, повторення. Підбиваючи підсумки заняття, учитель/викладач має змогу ще раз повернутися до усіх збережених записів, акцентувати увагу слухачів на ключових моментах заняття. Збережені записи можна передати будь-якому учасникові, який пропустив це заняття або не встиг зробити відповідні помітки у своєму зошиті. Після проведення самостійних письмових робіт можна оперативно провести самоперевірку учасниками виконаних завдань. Є можливості для створення малюнків, схем і карт під час проведення заняття, які можна використовувати під час наступних занять, у кінці року під час повторення всього навчального курсу.

Самоосвіту в опануванні мультимедійною дошкою, набуття учителями математики компетентностей в галузі ІКТ та удосконалення на цій основі педагогічної майстерності можна розглядати як важливу методичну умову ефективного використання нових засобів навчання.

Звертаємо увагу читачів, що мова йшла про використання програмного забезпечення під час дистанційної лекції. До недоліків використання програмного забезпечення для МД під час дистанційного практичного заняття відноситься те, що учні не можуть писати на такій дошці, бо їй не можна у ході заняття надати доступ для спільного використання. Тому повідомлення про віртуальні дошки, можливості організації на них спільної роботи  та специфіку використання у дистанційному навчанні під час практичних занять плануємо у наступних публікаціях цього блогу.

Інноваційні інформаційно-комунікаційні технології навчання математики : навч. посіб. / Т. Г. Крамаренко, В. В. Корольський, С. О. Семеріков, С. В. Шокалюк ; наук. ред. М. І. Жалдак. – Вид. 2, перероб. і доп. – Кривий Ріг : Криворізький держ. пед. ун‑т, 2019. – 444 с. – Режим доступу: http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3315.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Тетяна К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;