Останніми роками TEDлекції (TEDTalks) стали досить популярними у світі. Все більше людей дивляться їх, прислухаючись до нових ідей, які можуть змінити світ. Переважна більшість TEDлекцій проводяться англійською мовою. І у цій статті я наведу кілька аргументів, чому важливо використовувати їх під час навчання англійської мови, особливо студентів (у цій статті я називаю студентів всіх, хто щось вивчає, зокрема англійську мову), яких рівень англійської мови не нижче середнього.
Звичайно, необхідно взяти для занять з англійської мови TED лекції, які мають велику кількість переглядів і які будуть цікавими для студентів. Студенти з самого початку слухають лекцію англійською мовою без субтитрів. Другий раз слухають лекцію, читаючи субтитри англійською мовою. І, якщо все ж багато залишається незрозумілого, третій раз можна послухати, читаючи субтитри українською мовою.На заняття можна обговорювати лекції, студенти повинні сказати свою думку на рахунок ідей, викладених у розповідях. Також можна працювати над новими словами.
Варто розпочати працювати з короткими (до 6 хвилин) TED лекціями. І, як правило, перша TED лекція, з якої ми розпочинаємо, - “Try something new for 30 days” (“Спробуй щось нове протягом 30 днів”). Вона буде важливою хоча б тому, що автор Мет Катс (Matt Cutts) розповідає про те, що, якщо щось робити кожного дня протягом 30 днів, виробиться звичка цим займатися і будуть видні перші результати. У нашому випадку це досить важливо, оскільки, якщо студент сам буде займатися англійською кожного дня, у нього і виробиться звичка, і будуть перші успіхи. Дійсно, у багатьох випадках так і було з моїми студентами. І через місяць часу можна було вже побачити вагомий результат.
Наступною TEDлекцію, яку я часто задаю однією з перших, є “The power of passion and perseverance” (“Сила пристрасті та наполегливості”). Лектор Енджела Лі Дакверт (Angela Lee Duckworth) розповідає про те, що не розумові здібності, і не рівень I.Q. – найважливіші для досягнення цілі. А ось жага, яка є пристрастю та наполегливістю для досягнення довгострокових цілей, призводить нас до вагомих результатів у майбутньому. І у нашому випадку: коли у студента буде жага до вільного володіння англійською мовою, він буде нею володіти.
І через деякий час переходимо до TEDлекцій, які тривають понад шість хвилин часу. Якщо студент працює, тоді для нього досить цікавими будуть лекції “What makes us feel good about our work” (“Що змушує нас почувати добре у своїй роботі”) та “The happy secret to better work” (“Щасливий секрет кращої роботи”).
У лекції “Що змушує нас почувати добре у своїй роботі” автор Ден Аріелі (Dan Ariely) розповідає про те, що у роботі дуже важливо відчувати те, що ти та твоя робота потрібна людям. Чим більше відчуваєш, що твоя робота необхідна іншим, тим більше стимул працювати. У лекції “Щасливий секрет кращої роботи” Шон Ачор (Shawn Achor) наголошує на тому, що багато людей вважає, що коли будеш працювати довше і важче, будеш більш успішний, і як результат, станеш щасливіший. Насправді ж, потрібно спочатку стати щасливішим. Це повинно виходити з людини зсередини. Якщо людина буде щасливіша, вона буде більш успішною, і як результат, буде отримувати більші прибутки.
Досвід використання TEDлекцій протягом останніх чотирьох років показав, що вони є вагомою складовою успішного вивчення англійської мови.
Посилання:
https://www.ted.com/talks/matt_cutts_try_something_new_for_30_days?language=en
https://www.ted.com/talks/dan_ariely_what_makes_us_feel_good_about_our_work?language=en
https://www.ted.com/talks/shawn_achor_the_happy_secret_to_better_work?language=en