Нам пощастило: під час карантину Королева (так мій син називає вчительку з англійської в садочку) організувала навчання для своїх діток онлайн. Карантин поставив перед кожним з нас багато нових викликів. Спеціально вчити англійську зі своєю дитиною був одним з тих небагатьох необов`язкових пунктів - ми могли відмовитись, але вирішили спробувати. Скажу відверто - було не легко. Як я і передбачала, проблеми виникали в основному з мотивацією, до того ж не тільки синовою, а й моєю - діти відчувають, коли батьки не хочуть проводити з ними час, коли це для батьків тягар. Тому мені теж довелося прикласти зусиль для того, щоб процес навчання був приємним і в радість нам обом.
Отже, ось такі я вивела пункти успіху навчання мови для малюків:
1. Постаратися перетворити час навчання на якісний час проведений разом. І кайфувати від нього!
З часом, і для мене, і для сина навчання англійської онлайн стало якісним часом проведеним разом. Часом близькості і веселощів. Він сидів у мене на колінах під час статичної частини уроку, ми разом проговорювали слова, повторяли фрази, я стрибала, бігала і співала разом з ним пісеньки. Навчання перестало бути мукою і ми обидвоє почали кайфувати від нього!
2. Активна залученість і зацікавленість батьків в процесі. Зіграти не вийде - здається вони відчувають)).
Коли я заставляла сина САМОГО сідати перед комп`ютером і робити те, що показувала вчителька, його на довго не вистачало. А згодом він і зовсім не хотів цього робити. Але, коли я почала активно і зацікавлено включатися в процес, він пожвавішав - вчити англійську разом з мамою було приємніше, ніж наприклад дивитися мультики, яких і так вистачало під час карантину.
3. Щоб це було частиною рутини, тобто, щоб була регулярність занять.
Інколи я не відчувала себе в ресурсі організовувати навчання зараз, то син мені нагадував: "Мам, а ми сьогодні ще англійську не робили..." І тоді я підтримувала його за миттям посуду (комп`ютер і так весь час був на кухні, а кухня - моїм робочим кабінетом).
Краще робити коротші, але часті уроки, ніж чекати, коли з`явиться час і/або ресурс на повноцінні наприклад 30 хвилинні заняття. 15 хвилин на день достатньо для дитини до 5 років. До того ж це максимальний час, що малюки можуть без труднощів зосереджуватись на одному завданні.
4. Пропонувати винагороду для додаткової мотивації. Якщо солодощами винагороджувати для вас - не ок, діткам дошкільнятам і молодшого шкільного віку дуже подобаються наклейки (паперові - пам'ятайте про довкілля ????).
Можна і домовлятись: "Давай ми повчимо сьогодні разом англійську і я:
- дам тобі +3 желейки
- подивимось сьогодні всі разом якийсь мультик
- куплю цукерочку/морозиво/Барні
- пограюся з тобою в перегони" тощо.
5. Також важливо зважати на стан дитини - якщо втомлена чи без настрою, краще вибрати інший час.
Якщо ви вже розпочали заняття і бачите, що дитина погано сприймає матеріал, відкладіть урок по потім. Змушуючи дитину вчити англійську через силу, ви можете додати їй стресу, який завжди заважає сприйняттю інформації.
6. Діліться успіхами.
Розповідайте родичам і друзям про ваш досвід навчання, в чому ваша дитина вже досягла успіху. Заохочуйте старших дітей допомагати молодшим з їхніми завданнями. Можете запропонувати їм погратися в школу, де старші будуть вчителями, а молодші - учнями. Зазвичай, старші дітки залюбки включаються в таку рольову гру. Це розвиває їхнє почуття відповідальності. Молодші ж люблять йти за старшими і наслідувати їх у всьому.
7. Шукайте шляхи для живого спілкування.
Карантинні обмеження зробили спілкування за допомогою програм відео зв`язку необхідністю і майже єдиним способом спілкування рідних і знайомих між собою. Скористайтесь цим! Можливо у вас є подруга/друг/родич з англомовними дітьми. Познайомте їх з вашою дитиною. Запропонуйте їм підтримувати спілкування через скайп/вайбер/вацап/любий інший месенджер. Маючи справжню потребу говорити англійською, діти будуть більш мотивовані, щоб її знати.