Як батьки можуть допомогти своїй дитині із вивченням фізики?

Для того, щоб учні розуміли фізику необхідно, зокрема, щоб вони орієнтувались у фізичних величинах. Наприклад, учні мають знати, що об’єм вимірюється в кубічних метрах (в побуті, зазвичай, у літрах).

Під час репетиторства можна часто стикнутися з тим, що учні не знають як літри переводити в кубічні метри. Колись я говорив учням: “ну дивіться, якщо ми маємо куб розміром метр у висоту, метр в ширину та метр в довжину, то його об’єм дорівнює один метр кубічний. Скільки літрів води можна налити в такий куб? ”. Відповіді учнів були найрізноманітніші.

Тоді із здивуванням для себе я з’ясував, що учні просто не уявляють, що таке одна літра. Поряд з робочим столом виявилась півлітрова банка і я запитав скільки літрів вона має. Потім почав всім показувати ту банку і майже ніхто правильно не відповідав. Деякі учні, навіть, говорили, що півлітрова банка має об’єм три літри. При чому це говорили учні старших класів і, до того ж, учні, які добре навчаються у школі.

Чимало дітей не уявляють собі багато це чи мало один кілограм, скільки це одна літра, тощо. А для того, щоб розуміти фізику, треба орієнтуватись у фізичних величинах. І в цьому своїм дітям можуть допомогти батьки. 

З побуту учні можуть дізнатися і про інші фізичні величини, наприклад, про те “яка напруга у розетці” та “скільки вольт дає” батарейка, з написів на електроприладах дізнатися про те, що потужність вимірюється в ватах, тощо. Учням, які цього не знають, значно важче засвоїти фізику, бо весь теоретичний матеріал для них виглядає якимось абстрактним і не пов’язаним з життям.

І справа не лише у тому, щоб орієнтуватись у фізичних величинах. Наприклад, багато в кого вдома знайдеться якийсь шуруп. Але сучасні діти, в основному, шурупами не граються, нікуди їх не закручують, а тому не знають за годинниковою стрілкою чи проти неї треба закручувати шуруп. Такі ж «побутові знання» про шурупи можуть бути корисні учням під час вивчення правила свердлика, за яким визначають напрям індукції магнітного поля провідника зі струмом.

Суттєво допомогти у вивченні фізики можуть й спостереження за фізичними явищами у побуті. Наприклад, учень на уроці чує, що під час нагрівання тверді тіла і рідини розширюються. Почув, запам’ятав і зразу забув. А якби він бував на кухні, то це добре знав би з практики, бо бачив би, що під час нагрівання збільшується рівень води в посудині.

Це ж саме стосується, наприклад, явища поверхневого натягу. На стінках помитої сковорідки залишаються капельки води. Якщо сковорідку поставити на газову плиту, то спочатку капельки води стечуть на дно сковорідки. Якщо учень це знає із практики, то йому не доведеться «зубрити», що коефіцієнт поверхневого натягу зменшується із збільшенням температури. 

Слід розуміти, що те, що для нас виглядає очевидним і банальним, для дитини може бути інформативним у пізнавальному плані, наприклад, явище кипіння. Одна справа, коли вчитель теоретично пояснює, що під час кипіння утворюються якісь там бульбашки у воді, які спливають і лопаються, а зовсім інше – коли учень це бачить на власні очі.

Теж саме можна сказати і про явище випаровування. Замість того, щоб сварити дитину за те, що вона розлила воду, можна сказати “а давай, не будемо витирати воду і поспостерігаємо, що з нею з часом відбудеться”.

Дитина в себе вдома може також навчитись працювати з деякими фізичними приладами, наприклад, навчитись визначати температуру за допомогою ртутного термометра, навчитись користуватись мірним циліндром для вимірювання об’ємів сипких речовин та рідин (за наявності такого вдома) чи навчитись користуватися вагою. А якщо батьки пояснюватимуть дитині яку роль в лампочці розжарювання відіграє цоколь і контактний носик, то це взагалі ідеально, бо в школі діти можуть про це і не почути.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Віталій Ф.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;