Якщо у тебе буває так, що ти вчиш щось нове але нічого не запам’ятовуєш чи прочитавши щось ніби і пам’ятаєш, але потім майже все забув. То для тебе буде корисна ця інформація.
Перш за все треба розуміти що є 2 види пам’яті:
- Робоча пам’ять
- Довготривала пам’ять
Далі необхідно знати для чого існує кожен з цих видів. Давай по черзі.
Робоча пам'ять - використовується тоді, коли треба швидко запам'ятати невеликий обсяг інформації. Наприклад, коли на уроці ти почув щось від учителя а потім це зміг одразу пригадати. Цей вид пам'яті дуже корисний, коли треба швидко пригадати інформацію, яку почув нещодавно, однак через певний час більшість того, що тримала твоя робоча пам'ять - забувається. Тому у багатьох і виникає іллюзія, одразу після прочитаного чи почутого, що все запам'яталось. Але зовсім ні, через декілька годин 80 відсотків цієї інформації буде стерта, бо ця пам'ять заповниться іншими данними.Тому, коли ти готуєшся до іспитів тобі явно не підійде цей вид, бо інформацію треба запам'ятати надовше ніж на декілька годин. Що ж тоді робити?
Тобі потрібно використовувати довготривалу пам'ять - це та частина пам'яті, де інформація зберігається дуже довго (думаю, що із назви і так зрозуміло). Потрапляння інформації саме у цю частину пам'яті дозволить тобі міцно запам'ятати та зберегти інформацію на значний час. але щоб перенести данні з робочої пам'яті в довготривалу треба трошки попрацювати. Які ж існуються інструменти для цього?
- Сфокусуйся і ретельно працюй над інформацією. Не відволікайся
- Повторюй, через певний час те, що ти вчив. Є такий процес, як крива забування, суть у тому, що інформація забудеться дуже швидко, якщо її не повторювати через певні проміжки часу. Лови підказку як треба робити: після отримання нової порції інформації повтори це через 3-5 годин, потім на наступний день, і далі через день. І ще, під час повторення не обов'язково все детально вичитувати, просто пробіжи очима і пригадай.
- Закріпи. Пройди різні завдання, де би ти використав цю інформацію. От наприклад з історії, коли ти пройшов нову тему, через декілька годин бажано пройти трохи тестів, таким чином ти активуєш режим пригадуваня і даш своїм мізкам команду, що це тобі ще знадобиться, тому у твоїй пам'яті почнуть утворюватись стійкі зв'язки, які допоможуть тримати інформацію якомога довше.
- Також, щоб пригадати, можеш використовувати переказ. Але я рекомендую переказувати якомога простіше, без ускладнень та дослівних цитат. Уяви, що перед тобою є той, кому ти переповідаєш матеріал.
- Переглядай меми - вони дозволяються підключити емоцію, що впливає на ефективне запам'ятовування. Яскраві та смішні меми створюють виразні образи, які дозволять тобі осоціювати інформацію та надовго закріпити у пам'яті.
- Вчи інформацію від загального до конкретного. Так ти зможеш структурувати і систематизувати. От наприклад, коли вчиш історію Другої Світової, спочатку можешь запам'ятати, що СРСР нападав разом із німцями, потім німці самі напали на СРСР, але Гітлеру дали прочухана. Так, це дуже загально, але така інформація дає тобі розуміння базових процесів. Далі конеретизовуй: коли саме нападали? Які були основні битви? Коли відбувся корінний перелом у війні? Які були наслідки?
- Займайся спортом. Фізична активність дозволяє відволіктись та насичити твою кров киснем, що дуже добре впливає і на роботу мозку.
Таких інструментів запам'ятовування дуже багато. Рекомендую знайти для себе найкращі, та використовувати. Але нагадую, що тільки перенесення інформації з робочої пам'яті у довгоривалу дозволить тобі краще все запам'ятати, та бути впевненим у своїх знаннях вже під час іспиту. Хай тобі щастить!