У блозі представлено методику вивчення англійської абетки, яка грунтується на використанні навчальних карток. Методика може успішно застосовуватися як у роботі із дітьми, так і з дорослими. 

 

 

Зазвичай вивчення англійської мови починається зі знайомства із абеткою. Важливо, щоб це знайомство було ефективним і формувало інтерес до подальшого вивчення мови. Особливо це стосується дітей. З власного досвіду зауважено, що представлення англійської абетки дітям, або дорослим, які починають вчити мову "з нуля", повинне бути, з одного боку, яскравим, а з іншого - продуктивним. Виділимо основні пункти, які варто використовувати для вивчення англійської абетки:

  • алфавіт представляти у формі навчальних карток, де окрема буква має власну картку. Тобто, для вивчення англійської абетки із 26 букв потрібно підготувати 26 карток;
  • кожну букву можна розглянути окремо, але в сукупності алфавіт - це одне ціле. Тому літери варто запам'ятовувати в тому порядку, в якому вони є в абетці;
  • варто пояснити учню/учениці, що  кожна англійська буква має своє ім'я. Абетка знайомить із назвами букв. Але при вимові ми чуємо не ім'я, а звук і ці поняття не є тотожні.

Отож, навчальні картки підготовані. Що робити з ними далі? Можна запропонувати низку ігор та завдань, спрямованих на вивчення англійського алфавіту:

Вправи, спрямовані на запам'ятовування "форми" літер:

  • Вчитель/ка ховає картку із буквою (наприклад, накриває картку зверху книжкою) і поступово починає її витягувати. Учень повинен назвати карту із якою буквою вчитель/ка заховав/ла.
  • Вчитель/ка пропонує учню/учениці перелік слів, сформований із алфавітних карток і просить показати у цьому переліку ту чи іншу літеру.
  • Вчитель/ка пропонує учні/учениці 3-5 карток із певними буквами. Учень/учениця запам’ятовує, закриває очі. Тим часом, вчитель/ка одну із карток міняє на іншу. Учень/учениця має назвати яку букву вчитель/ка змінила на іншу.

      

   Вправи, спрямовані на запам’ятовування назви / порядку літер:

  • Вчитель/ка показує три картки із трьома буквами, розташованими у алфавітному порядку. Учень/учениця називає букву, яка передує букві, зображеній на першій картці і називає букву, яка є наступною після останньої картки.
  • Вчитель/ка показує картку із буквою, а учень/учениця називає слова, які починаються на цю букву.
  • Вчитель/ка називає слова, а учень/учениця визначає першу букву у цьому слові і намагається скласти слово із навчальних карток.

Навчальні алфавітні картки можна поєднувати із іншими методами вивчення алфавіту. Наприклад, піснями та відео.

 

Вивчення алфавіту - це не нудна тяглість, а веселе та захоплююче знайомство із англійською мовою. Успішно вивчений алфавіт дозволяє швидко орієнтуватися у словниках та вказівниках, які будуються за алфавітним принципом, розуміти абревіатуру та впевнено називати своє ім'я по буквах.

Автор: Супрунець Тетяна Анатоліївна