Як легко вивчити таблицю множення

Вивчення таблиці множення часто дається дітям дуже важко. А завчивши її, діти швидко забувають. То в чому ж проблема? Як зробити так, щоб і процес вивчення був приємним та ефективним, і результат відмінним?

Перш за все, ще до початку вивчення таблиці, дитина повинна зрозуміти, що таке множення. Для цього слід наочно їй показати. Наприклад, візьміть тарілки і покладіть у них однакову кількість цукерок. Їх можна порахувати додаванням. Наприклад: 2+2+2+2. Та щоб не виконувати багато дій, додавання однакових чисел можна замінити множенням: 2 х 4. Це означає, що 2 цукерки взяли 4 рази. Таких вправ слід зробити багато, щоб дитина добре зрозуміла, як додавання замінювати множенням. І тоді вона не буде боятися забути таблицю множення, адже завжди множення можна замінити додаванням і порахувати. Наприклад: 3 х 3 = 3+3+3 =9.

Далі варто намалювати велику та яскраву таблицю множення разом з дитиною. На перший погляд дитині вона може здатися дуже великою і що запам’ятати її неможливо. Слід пояснити, що таблиця не така вже й велика та складна, як здається. Почати слід з таблиці множення 1. Це дуже легко, адже при множенні числа на 1, дістаємо те саме число. 5 взяти 1 раз буде 5. Отже 5 х 1 = 5. І тут же вчимо переставний закон множення. 5 х 1 = 1 х 5. А 1 х 5 = 1 + 1 + 1+ 1 + 1 = 5. Розібравшись з таблицею множення 1, слід її обвести, а також знайти та обвести в інших стовпчиках табличні випадки множення на 1.

Далі варто пояснити дитині таблицю множення 10 і також обвести в усіх стовпчиках випадки множення на 10. І ось табличка стала вже меншою!

Таблиця множення 2 теж дітям зазвичай дається неважко. Вчіть дитину користуватися переставним законом множення. І обводити уже вивчені випадки. Так, вивчивши таблицю множення 2 та 3 і обвівши всі випадки множення на 2 й на 3, залишиться зовсім небагато.

  Батькам слід пам’ятати про те, що навчання для дитини не повинно бути примусом чи покаранням, воно повинно приносити задоволення від самого процесу та від отриманого результату. Тож слід використовувати ігрові моменти та практичне використання. Гуляючи з дитиною, варто задавати їй практичні задачі, в яких слід використати множення, щоб дитина усвідомлювала для чого їй потрібне знання таблички множення.

Складні випадки з таблички можна написати на стікерах та почепити в кімнаті на видному місці.

Дуже цікавою та ефективною є гра «Таблиця на картках». Щоб грати в цю гру, потрібно виготовити картки, на яких на одній стороні будуть написані приклади з таблиці множення, а на іншій – відповіді.

Грати в таку гру можна й самому. Та краще з кимось. Адже тоді з’являється азарт та бажання перемогти. Тож, зазвичай,  діти самостійно готуються до проведення гри доучуючи та повторюючи таблицю. Табличка повторюється та вивчається і під час самої гри, адже відповіді перевіряються, перевернувши картку на інший бік. Тож, як грати в таку гру? Учасники гри сідають в коло, посередині кладуть стопку карток. Кожен гравець по-черзі бере картку, читає приклад і говорить відповідь. Якщо відповідь правильна, забирає картку собі, а якщо ні, то кладе картку вниз стопки. Коли всі картки будуть розібрані, або через визначений час, підраховується кількість карток у кожного гравця. У кого найбільше, той і переміг! У таку гру учні залюбки грають у школі на перервах. А ще в неї можна грати вдома всією родиною – цікаво та корисно!

Щоб таблиця множення добре запам’яталася та не забувалася, потрібне регулярне багаторазове повторення. ЇЇ можна повторювати разом з дитиною по дорозі до школи, на прогулянці, перед сном. Навіть коли таблиця вже вивчена, регулярні повторення все одно потрібні. Приємного навчання!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;