Як обрати свого репетитора?

Таке, здавалося б, просте питання. в реальності обертається для деяких учнів безперестанним пошуком саме свого репетитора, такого, з яким почуваєшся впевнено, розслаблено, вмотивовано …(можна доповнити список своїми епітетами).

Існують різні типи репетиторів і що важливо, часто одна і та ж людина буде різною для різних учнів. Я б сказала, що це ознака професіоності учителя. Адже репетитор по природі своєї діяльності є персональним вчителем, а отже, версії по типу «у мене одна програма на всіх, я її розробив і «обкатав» з багатьма учнями» або «давайте будемо займатися у міні-групках по 4 людини» є, на мій погляд, показником того, що інтереси учня не є пріоритетом №1 для такого репетитора. Одразу скажу, що формат індивідуального заняття підходить далеко не всім (це окрема тема), але якщо вже людина спробувала школу і курси, а результат хочеться більший, їй безумовно потрібно знайти свою людину для індивідуальної роботи.

Якщо залишити поза межами нашого обговорення особистість вчителя, його харизматичність, почуття гумору, людяність – увесь той набір, який робить вчителя likable («привабливим»), виявляється, що відповідь на питання «Чи вчитель хороший?» прямо залежить від питання «А що Ви хочете отримати?».

Ще раз! NB Перед тим, як шукати репетитора, поставте питання: «Що я від нього хочу?» Увага випускники: Відповідь на це питання у стилі «Я хочу 200 балів по ЗНО» - неправильна.

«Чому?» - запитаєте ви. А тому що на цю інформацію та цю мету і так «заточений» будь-який репетитор. Кожен сумлінний вчитель a prioriє вашим фанатом і бажає найбільших перемог. Роздуми, які реально допоможуть Вам і Вашому вчителю обрати правильний стиль роботи і стратегію, мають бути в наступному ключі:

Варіант 1: я ледачий «до потери пульса», але не дурень, отже, мені потрібна людина, яка організувала б мені систематичну роботу на уроці, щоб я там закрив найбільші прогалини, склав усе у таку-сяку систему, вдома по великому рахунку не перенапрягався, влаштовує середній бал – моїм ідеальним репетитором буде «опікуючий» тип, який буде багато пояснювати, ми будемо рухатись разом, багато обговорювати варіанти відповідей, чому так потрібно написати, заняття 2-3 рази на тиждень.

Варіант 2: я відмінниця/ хорошистка, маю амбітні плани на крутий вуз, в школі всі (принаймні вчителі) мене обожнюють – мій репетитор не може брати гроші за те, що буду читати вголос сторінки тексту, я все це і так знаю, я буду робити вдома купу матеріалів, сама їх перевіряти по ключах, від репетитора потрібний контроль говоріння і письма, пояснення помилок. Часто вистачає 1 заняття на тиждень.

Варіант 3: навіщо мені англійська взагалі? Мама хоче, щоб я знав, шукає репетитора, який не буде давати мені спуску. Терпіти не можу старих «бабулек», до яких не можна запізнюватись, а саме до них найчастіше і направляють – мій вчитель має спільні зі мною інтереси (музика, кіно, книгою, etc), ми починаємо ці інтереси розвивати чи обговорювати англійською, граматика іде «під ніж», зате лексику набираю, починаю говорити і писати без боязні. Заняття 2 рази/тиж.

Варіант 4: починала займатися мовою вже 100 разів, вистачає на місяць-два і все, стає нецікаво, руки опускаються, результати скачуть, оцінки залежать від багатьох причин – мій вчитель бачить, за який час я маю опанувати певний матеріал, я знаю, скільки у мене є на вивчення цього юніту, якщо я не зроблю цього разу, на наступний раз зададуть це ж + ще стільки ж, якщо тема «не зайшла», він її поміняє, або зайде з іншого боку, мені обов’язково потрібно до чогось готуватись (ЗНО, міжнародний тест, міжсеместровий тест мого репетитора, після якого він вирішить, чи продовжувати працювати зі мною).

Варіант 5: я нічого не знаю, мені соромно вимовляти слова, будь-який тест для мене – нічний кошмар – мій вчитель пояснює мені все українською, він не шпиняє «як можна такого не знати», він розказує про типові помилки, каверзні питання на тестах, ділиться лайфхаками, багато малює, при цьому ми не вчимо Present Simple більше одного уроку, ми дуже багато слухаємо, вдома я дивлюсь навчальні серіали, я впевнений, що мій учитель не вважає мене дурнем, він цілком на мої стороні.

Варіант 6: я втомився від школи, домашки стільки, що хоть застрелься, якщо ще хтось щось буде задавати, я впаду в депресію – я роблю уроки з учителем, але при цьому він мені лише задає питання, які наштовхують на правильну відповідь, вчить зі мною нуднезні тексти і списки слів, допомагає писати твори (підказує ідеї українською, виправляє помилки, коли я сформулював їх англійською).

Варіант 7: я ніколи не думала, що англійська мені знадобиться і от на тобі – потрібно для роботи/ їхати за кордон, хочу навчитися вільно спілкуватися – мій вчитель не говорить зі мною на смішні дитячі теми, я вчу слова тематичними блоками, з кожного уроку я вивчає принаймні кілька фраз, які я можу використати у житті, я багато слухаю, поступово починаю вирізняти слова у суцільному потоці, вчитель поступово все більше говорить виключно англійською, я вимушена за допомогою своїх 20 активних слів вести з ним бесіду. Ми постійно повертаємось до уже вивченого, ніби ходимо по спіралі, щоб я не забувала те, що вже пройшла.

І тому подібне. Запитів, як і людей, безмежна кількість, але якщо людина сама знає, що вона хоче, вона зможе знайти фахівця, який створить найоптимальніші умови для її навчання і вдосконалення.

Успіхів Вам!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Лілія Т.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;