Як обрати свого репетитора?

2020-08-04

Лілія Т.

Таке, здавалося б, просте питання. в реальності обертається для деяких учнів безперестанним пошуком саме свого репетитора, такого, з яким почуваєшся впевнено, розслаблено, вмотивовано …(можна доповнити список своїми епітетами).

Існують різні типи репетиторів і що важливо, часто одна і та ж людина буде різною для різних учнів. Я б сказала, що це ознака професіоності учителя. Адже репетитор по природі своєї діяльності є персональним вчителем, а отже, версії по типу «у мене одна програма на всіх, я її розробив і «обкатав» з багатьма учнями» або «давайте будемо займатися у міні-групках по 4 людини» є, на мій погляд, показником того, що інтереси учня не є пріоритетом №1 для такого репетитора. Одразу скажу, що формат індивідуального заняття підходить далеко не всім (це окрема тема), але якщо вже людина спробувала школу і курси, а результат хочеться більший, їй безумовно потрібно знайти свою людину для індивідуальної роботи.

Якщо залишити поза межами нашого обговорення особистість вчителя, його харизматичність, почуття гумору, людяність – увесь той набір, який робить вчителя likable («привабливим»), виявляється, що відповідь на питання «Чи вчитель хороший?» прямо залежить від питання «А що Ви хочете отримати?».

Ще раз! NB Перед тим, як шукати репетитора, поставте питання: «Що я від нього хочу?» Увага випускники: Відповідь на це питання у стилі «Я хочу 200 балів по ЗНО» - неправильна.

«Чому?» - запитаєте ви. А тому що на цю інформацію та цю мету і так «заточений» будь-який репетитор. Кожен сумлінний вчитель a prioriє вашим фанатом і бажає найбільших перемог. Роздуми, які реально допоможуть Вам і Вашому вчителю обрати правильний стиль роботи і стратегію, мають бути в наступному ключі:

Варіант 1: я ледачий «до потери пульса», але не дурень, отже, мені потрібна людина, яка організувала б мені систематичну роботу на уроці, щоб я там закрив найбільші прогалини, склав усе у таку-сяку систему, вдома по великому рахунку не перенапрягався, влаштовує середній бал – моїм ідеальним репетитором буде «опікуючий» тип, який буде багато пояснювати, ми будемо рухатись разом, багато обговорювати варіанти відповідей, чому так потрібно написати, заняття 2-3 рази на тиждень.

Варіант 2: я відмінниця/ хорошистка, маю амбітні плани на крутий вуз, в школі всі (принаймні вчителі) мене обожнюють – мій репетитор не може брати гроші за те, що буду читати вголос сторінки тексту, я все це і так знаю, я буду робити вдома купу матеріалів, сама їх перевіряти по ключах, від репетитора потрібний контроль говоріння і письма, пояснення помилок. Часто вистачає 1 заняття на тиждень.

Варіант 3: навіщо мені англійська взагалі? Мама хоче, щоб я знав, шукає репетитора, який не буде давати мені спуску. Терпіти не можу старих «бабулек», до яких не можна запізнюватись, а саме до них найчастіше і направляють – мій вчитель має спільні зі мною інтереси (музика, кіно, книгою, etc), ми починаємо ці інтереси розвивати чи обговорювати англійською, граматика іде «під ніж», зате лексику набираю, починаю говорити і писати без боязні. Заняття 2 рази/тиж.

Варіант 4: починала займатися мовою вже 100 разів, вистачає на місяць-два і все, стає нецікаво, руки опускаються, результати скачуть, оцінки залежать від багатьох причин – мій вчитель бачить, за який час я маю опанувати певний матеріал, я знаю, скільки у мене є на вивчення цього юніту, якщо я не зроблю цього разу, на наступний раз зададуть це ж + ще стільки ж, якщо тема «не зайшла», він її поміняє, або зайде з іншого боку, мені обов’язково потрібно до чогось готуватись (ЗНО, міжнародний тест, міжсеместровий тест мого репетитора, після якого він вирішить, чи продовжувати працювати зі мною).

Варіант 5: я нічого не знаю, мені соромно вимовляти слова, будь-який тест для мене – нічний кошмар – мій вчитель пояснює мені все українською, він не шпиняє «як можна такого не знати», він розказує про типові помилки, каверзні питання на тестах, ділиться лайфхаками, багато малює, при цьому ми не вчимо Present Simple більше одного уроку, ми дуже багато слухаємо, вдома я дивлюсь навчальні серіали, я впевнений, що мій учитель не вважає мене дурнем, він цілком на мої стороні.

Варіант 6: я втомився від школи, домашки стільки, що хоть застрелься, якщо ще хтось щось буде задавати, я впаду в депресію – я роблю уроки з учителем, але при цьому він мені лише задає питання, які наштовхують на правильну відповідь, вчить зі мною нуднезні тексти і списки слів, допомагає писати твори (підказує ідеї українською, виправляє помилки, коли я сформулював їх англійською).

Варіант 7: я ніколи не думала, що англійська мені знадобиться і от на тобі – потрібно для роботи/ їхати за кордон, хочу навчитися вільно спілкуватися – мій вчитель не говорить зі мною на смішні дитячі теми, я вчу слова тематичними блоками, з кожного уроку я вивчає принаймні кілька фраз, які я можу використати у житті, я багато слухаю, поступово починаю вирізняти слова у суцільному потоці, вчитель поступово все більше говорить виключно англійською, я вимушена за допомогою своїх 20 активних слів вести з ним бесіду. Ми постійно повертаємось до уже вивченого, ніби ходимо по спіралі, щоб я не забувала те, що вже пройшла.

І тому подібне. Запитів, як і людей, безмежна кількість, але якщо людина сама знає, що вона хоче, вона зможе знайти фахівця, який створить найоптимальніші умови для її навчання і вдосконалення.

Успіхів Вам!

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Лілія Т.

Автор та репетитор на BUKI: Лілія Т.

16 років досвіду роботи з учнями та студентами-філологами (спеціальність «Філологія. Германські мови та літератури») у вищих навчальних закладах.

Ціна

200 грн/год

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора