Як проводити екскурсії в природу з учнями початкових класів

Екскурсії в природу мають величезне пізнавальне та виховне значення, вони вчать спостерігати та досліджувати, пробуджують бажання пізнавати світ. Ніякий підручник не замінить живого спілкування з природою.

Та щоб екскурсія була ефективною, вчителю слід завчасно підготуватися. Слід обрати місце проведення, ретельно його оглянути та вибрати об’єкти для спостережень, обрати безпечний маршрут.

Далі необхідно налаштувати дітей на проведення екскурсії. Потрібно порадитися, обговорити, спланувати свою роботу. Підготовча робота включає в себе й набуття необхідних знань, пошук інформації. Наприклад, можна якомога більше дізнатися про рослини, які можна зустріти в даній місцевості. Тоді під час екскурсії, діти з радістю впізнаватимуть раніше вивчені рослини і розповідатимуть про них. З тваринами аналогічно.

З дітьми потрібно обговорити та записати завдання на екскурсію: що конкретно вони хочуть побачити, дослідити, за чим поспостерігати. Найбільший ефект буде, коли всі пункти складаються, обговорюються та записуються разом. По закінченні екскурсії необхідно обов’язково обговорити за цими пунктами, що вдалося, а що ні. Обговорити результати спостережень, досліджень.

Звичайно ж, перед кожною екскурсією вчитель обов’язково проводить інструктаж з техніки безпеки, але крім того перед проведенням екскурсії, необхідно разом з дітьми скласти,обговорити і буде краще, якщо й записати «Правила поведінки під час екскурсії». Можна скласти та гарно оформити «Правила поведінки в природі».

Екскурсія в природу має бути очікуваною подією. Дітей потрібно налаштувати емоційно, щоб вони з нетерпінням чекали таку подію. Можна виготовити плакат «До екскурсії залишилося … днів» і щодня міняти число. Можна також виготовити адвент-календар для зручного відліку днів, що залишилися.

Необхідно провести бесіди про бережливе ставлення до природи. Можна завчасно продумати «корисну справу для природи». Це може бути прибирання сміття, садіння дерев та ін.. Але в такому випадку слід завчасно підготуватися, взяти з собою необхідний інвентар.

Під час самої екскурсії слід вчити дітей звертати увагу на найменші дрібниці, помічати на перший погляд непомітне. Розглядаючи рослини, потрібно звертати увагу на квіти чи насіння, на особливості будови стебла, листя. Для кращого спостереження можна взяти з собою лупу, бінокль чи інші прилади для досліджень. Тоді вражень та емоцій і бажання пізнавати буде ще більше.

І не потрібно рвати квіти для букетів! Квітами слід милуватися, а не знищувати їх, навіть для букетів. Квіти краще сфотографувати, надрукувати великі фотографії, почепити на стіну і тоді вони милуватимуть око завжди, а не кілька днів чи годин…

Після проведення екскурсії необхідно обговорити все детально. Що із запланованого змогли побачити, дослідити, а що ні? Що було найцікавіше? Що найбільше вразило? Чи хотіли б іще побувати на цьому ж місці? Що хотіли б побачити наступного разу? Де б хотіли побувати ще? Потрібно якомога більше радитися з дітьми, розвивати бажання пізнавати, вчити планувати свою подальшу роботу. Такі бажання та плани можна записувати і працювати над їх здійсненням. У дітей повинна бути мета, мрія, до якої треба йти, яку треба реалізовувати.

Екскурсії в природу слід проводити регулярно, потрібно спостерігати за змінами в природі з настанням різних пір року. Можна обрати об’екти для регулярних спостережень. Це може бути дерево, кущ або й трав’яниста рослина. А ще краще – всі разом. Під час регулярних спостережень добре помітно, що відбувається з рослинами, що змінюється з настанням тієї чи іншої пори року. Такі рослини краще за картинки в підручнику продемонструють реальні зміни в природі. Для зручності проведення спостережень такі об’єкти можна обрати неподалік від школи.

Тож цікавих екскурсій та неймовірних вражень!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;