Як прищепити дитині любов до читання книжок.

Від батьків (значною мірою) та від учителя початкових класів залежить, чи стануть діти активними читачами, полюблять книжку, чи лишаться байдужими до літератури. Якщо дитина подружиться з книжкою на все життя, то матиме широкий світогляд, різнобічні й глибокі знання.

Дуже важлива освітня і виховна роль художньої літератури. Вона впливає не лише на розум, а й на почуття дитини. Та ці завдання може виконувати тільки справжня художня література.

К.Д.Ушинський радив дивитися на кожний художній твір «як на вікно, через яке можна показати дітям той або інший бік народного життя» і застерігав від сентенцій та моралізування, які можуть викликати у дитини негативні емоції. На моральне почуття дитини має впливати безпосередньо сам літературний твір, і цей вплив дуже великий. «…Той літературний твір моральний, який змушує дитину полюбити моральний вчинок, моральне почуття, моральну думку, виявлені в цьому творі… Суха сентенція анітрохи не допоможе справі, а, навпаки, тільки пошкодить їй» (К.Д.Ушинський).

Як перетворити читання книжок у захоплення? Ось поради батькам:

1) більше читайте дитині;

2) подавайте власний приклад: нехай дитина частіше бачить, як ви самі читаєте книжку чи журнал;

3) даруйте книжки;

4) передплатіть хороший дитячий журнал;

5) беріть книжку в подорож. Від цього вона стане ще цікавішою;

6) не уникайте всіх «чому?», «що?», «коли?»… Не залишайте нічого нез'ясованим;

7) читайте в будь-який час, коли вам зручно;

8) відведіть дитині полицю чи шухляду для найулюбленіших видань;

9) частіше відвідуйте бібліотеку;

10) привчати дитину до читання книжки потрібно чи не з пелюшок.

Дітям легше прищепити любов до читання, ніж дорослим.

Найсприятливіші умови для вироблення добрих звичок – у ранньому віці. Звикнути до книжки з малоліття – це не лише полегшити собі подальше життя, а й зробити його цікавішим, насиченішим. І ніякий телевізор, телефон або комп'ютер тут не суперники.

Насолода, котру дитина дістає від казки, прочитаної перед сном, допомагає розвинути позитивне ставлення до читання. А якщо це переходить у повсякденне заняття, то вона переконується, як високо ви цінуєте читання, коли не жалкуєте відводити йому дорогоцінний і часто обмежений час. Усе, що важливо для вас, набуває цінності й для дитини. І незабаром дитина почне «допомагати» вам читати: перегортатиме сторінки, вказуватиме на слова. У такий спосіб вона пізнає правила писемної мови: початок і кінець книжки, рядка, сторінки. Збагачується і словниковий запас, розвивається уява.

Починати слід якомога раніше. Шестимісячний вік – це вже не рано. Не бентежтесь, якщо малюк не все розуміє або не розуміє, здавалося б, нічого. Нехай він звикає до вашого голосу в поєднанні з добрими, ласкавими почуттями й книжкою.

Знайдіть тихе, затишне місце, подалі від телевізора та комп'ютера, й усього того, що може вам заважати. Нехай це стане традиційним місцем для  читання.

Подбайте, аби малюк сидів ближче до вас, щоб разом ви могли розглядати малюнки, щоб він допомагав перегортати сторінки.

Привчати себе до книжки складно. Пропоновані поради можна не сприймати за прописні істини. Але завжди слід пам'ятати про непоправність того, що нерідко втрачаємо через власне невігластво. Попри всі зміни бібліотека має залишатися осередком духовного становлення дитини.

Я переконана, що шкільна бібліотека з її великим фондом літератури, довідково-бібліографічним апаратом допомагає виховувати в учнів потребу самостійно читати, читацькі інтереси тощо. Ці завдання допомагають розв'язувати бібліотечні уроки. Це уроки незвичайні. Їх мета – розвиток бібліотечно-бібліографічних навичок у дітей, виховання інтересу до книги як засобу успішного засвоєння шкільних наук, бажання працювати з довідковими виданнями та ін..

Проводити бібліотечні уроки не обов'язково у бібліотеці.

Кожний учень має пізнати на власному досвіді, за словами В.О.Сухомлинського, «хвилюючу радість думання над книжкою». Неоціненна роль бібліотечних уроків, бо вони сприяють вихованню культури думки, без якої немислиме хороше навчання і загальна культура.

Системна робота з книжкою в початковій школі, як свідчить досвід, є надійною підвалиною для оволодіння знаннями в наступних класах.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор та репетитор на BUKI: Олена Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Інші статті викладача

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора