Як ми писали у минулій статті, головний мозок може не тільки адаптуватися та змінюватися, але й рости. Та дане відкриття підштовхнуло вчених до нових досліджень. Вони використовували сканування мозку. Вчені давали досліджуваним невеличку вправу. І люди кожного дня на 10 хвилин напружували мозок. І так минуло три тижні. Далі порівняли мозок тих, хто робив вправу з тими, хто її не робив. І ось було диво, коли з'ясували, що у тих, що працювали над вправою у мозку відбулися структурні зміни. За 15 днів він збільшився в обсязі та "перепрограмувався".
Висновки досліджень підштовхують до зміни парадигми вчителів. Все більше педагогів відмовляються від стереотипів, що учні діляться на безглуздих та кмітливих, дурних та розумних. Уявить, на що здатний за рік орган, змінився за 3 тижні? Позитивні відгуки про здатність учнів стануть їм у нагоді. А також потрібний матеріал з математики протягом року надасть впевненості.
Кожен учень може успішно засвоїти математику. Він здатний до найвищого рівня успішності в школі та інституті. І новім данні з дослідження мозку підтверджують цю гіпотезу.
У деяких людей є специфічні освітні потреби, що утрудняють вивчення математики. Але переважна більшість (95%) доступні всі рівні шкільних та інститутських курсів. І батькам і вчителям не завадило б знати це. Більшість вчителів на моїх тренінгах надихаються такими знаннями. Однак, на жаль, не всіх. У одного з викладачів математики — слухача мого тренінгу дана ідея викликала занепокоєння. Він сказав: «Ви ж не будете стверджувати, що будь-який шестикласник моєї школи зможе вивчати диференціальне та інтегральне числення в одинадцятому класі?». Я відповів: «Буду». Мій співрозмовник по справжньому злякався, хоча і надалі відкинув ідею.
Деяким важко прийняти факт, що хто завгодно може освоїти математику на досить високому рівні, особливо якщо вони багато років вирішували, хто може займатися нею, а хто ні, і навчали дітей відповідно до цих переконань. Безумовно, з самого народження багато дітей отримали досить вражень і сигналів щодо математики, через які опинилися серед тих, що відстають і могли дійти до шостого класу з меншим обсягом математичних знань в порівнянні з іншими учнями. Але це не означає, що такі учні не можуть прискорити свій розвиток і вийти на найвищий рівень. Вони здатні зробити це за умови якісного викладання та підтримки, якої заслуговують всі діти.
Іноді мене запитують про те, чи вірю я в те, що кожному від народження дано однаковий мозок? Я таке звичайно не стверджую. Я лише кажу про те, що вроджені особливості дітей далеко не так важливі, як зростання їх мозку протягом усього життя. Багато твердо переконані, що наш потенціал залежить від того, що нам дано від народження, і наводять як приклад відомих людей, яких вважають геніями: Альберта Ейнштейна або Людвіга ван Бетховена. Однак в даний момент вченим відомо, що досвід навчання, який ми накопичуємо з народження, затьмарює будь-які вроджені особливості мозку. Синапси збуджуються в головному мозку кожну секунду. Учні, які росли в середовищі, де заохочують, та отримували сигнали про мисленні зростання, можуть все.
Особливості мозку часом з самого початку дають деяким людям більш сприятливі умови, але лише небагато чим природою дано те, що на все життя забезпечить їм перевагу. Саме ті люди, яких приємно вважати геніальними від народження, часто підкреслюють, як наполегливо вони працювали і скільки помилок зробили. Ейнштейн - мабуть, найвідоміший учений з тих, кого вважають геніями.
Ітак ми можемо зробити висновок, що будь яка дитина чи будь яка людина здатна до вивчення математики.