Запаси нафти та природного газу з часом вичерпаються, а тому інженери працюють над розробкою автомобілів та концепцій автомобільних двигунів, що працюватимуть за альтернативними принципами.
У нас час нікого вже не здивуєш електромобілем. Однак не факт, що через століття це буде найпопулярніший вид транспорту. У цьому блозі поговоримо про більш ексклюзивні розробки та концепції в автомобільній техніці, але оминемо увагою електромобілі на сонячних батареях, оскільки із зрозумілих причин вони не можуть конкурувати у потужності з традиційними електромобілями.
1. «Автомобіль на розчинах солей». Певною мірою, це новий різновид електромобілів. Якщо класичні електромобілі мають акумуляторну батарею, яку необхідно заряджати, то «автомобілі на розчинах солей» мають два баки, в які заправляються двома електролітами (водними розчинами солей металів). Електроліти знаходяться у двох резервуарах, відокремлених один від одного мембраною, яка перешкоджає хімічній взаємодії речовин, але є проникною для електричних зарядів. Вироблена електрична енергія накопичується на конденсаторах великої ємності, які можуть швидко віддавати заряд під час поїздки. Відпрацьований електроліт можна замінити на новий та повторно використовувати після перезарядки. На таких фізичних принципах працює спортивний автомобіль Quant e-Sportlimousine «на розчині солей», створений ліхтенштейнівською компанією NanoFlowcell.
2. «Автомобіль на стиснутому повітрі». Автомобільні компанії розробляють авто, які би працювали за рахунок розширення стиснутого повітря. Стиснуте повітря міститься в спеціальних балонах і під час виходу з них рухає поршнями. Двигуни на основі стиснутого повітря вже створювались, проводились успішні випробування прототипів таких автомобілів. Однак побачити такі авто у масовому виробництві ми зможемо, мабуть, ще не скоро.
3. «Автомобіль з ядерним реактором». До створення такого автомобіля доведеться чекати ще довго. Навіщо взагалі створювати такий автомобіль? Все просто. Уявіть собі, що ви купили автомобіль з міні-ядерним реактором і можете їздити на ньому хоч 100 років без жодних підзаправок, підзарядок і т.п. Як мінімум, це зручно та відпадає необхідність у створенні автозаправок. Проте чи не найважливішою інженерною проблемою є проблема розмірів – ядерний реактор (навіть, малий) потребує досить великої за розмірами системи охолодження. Крім цього, ядерний реактор, що працюватиме на основі урану чи полонію, може бути небезпечним для людей. Тому в 2011 році інженери компанії Laser Power Systems запропонували концепцію автомобільного ядерного реактора на основі торію-232. Торій менш радіоактивний та більш дешевий через свою поширеність. Як стверджують інженери, одного граму торію мало б вистарчити, щоб двічі об’їхати навколо Землі. Проте якогось хоча б трішки значного прогресу в створенні такого автомобіля досі нема.
4. «Автомобілі на рідкому азоті». Навряд чи такими будуть автомобілі через 100 років, але якщо такі ідеї зараз виникають, то хто знає… Такі автомобілі повинні отримувати енергію від рідкого азоту, який нагріваючись від навколишнього повітря буде розширюватись та рухати поршнями. Проблема в тому, що рідкий азот має температуру нижче –195 °С, а тому на балонах з рідким азотом може конденсуватись кисень з повітря, який активно взаємодіє з органічними речовинами, зокрема, з асфальтом. Будуть такі балони обмерзати і вологою з повітря. До того ж, рідкий азот є недешевим.
5. «Водневі автомобілі». Такі автомобілі вже давно їздять дорогами. Замість бензину в них спалюється водень. Такі авто екологічно чисті, оскільки продуктом горіння є звичайна вода. Однак, водень є доволі дорогим паливом, відсутня розвинена система водневих автозаправок.