Hi, I am Vika) I am a teacher. But I have a superpower: I can teach children (Я вчитель, але я маю суперсилу- я вмію навчати дітей)
And I want to help you understand how to explain something to your little brothers, sisters, cousins, sons or daughters. The main rule : be funny! ( І я хочу допомогти вам зрозуміти як пояснити щось вашим братикам, сестричкам, двоюрідним родичам, синам та донечкам. Головне: будь веселим!)
А тепер українською. Якщо вам потрібно пояснити щось діткам, то є декілька правил, які допомагають мені бути не тільки вчителем , але й найкращим другом ,не перший рік.
Так от...
Намбер ван: хочеш навчити чомусь дитину - думай "як дитина". Все просто: варто зрозуміти, що для дітей "елементарне" - це щось нове і тому пояснюйте так, ніби ви про це почули вперше.
Намбер ту: грайтеся. Дитина не буде вчити, якщо не буде бачити сенсу. Якщо ви скажете: "Вчи англійську, тому що в майбутньому отримуватимеш мільйони", то вони закотять очі і гортатимуть TikTok. А якщо англійська перетвориться у гру або змагання, то у дітей буде не тільки інтерес, а й результат.
Намбер срі (зрі, трі,фрі): мотивація. Не хоче вчитись - заберіть телефон ( ноу-ноу-ноу). Не те! Не хоче вчитись - пообіцяйте шоколадку. Алергія на шоколад? Не біда! Запросіть у кіно на улюблений мультфільм за виконану роботу і отриманий результат. Ви ж знаєте що любить ваша дитина.
Намбер фооооо...
Обов'язково напишу наступного разу)
Thank you for your attention))
Aaaaand: see you later, alligator ( P.S. віршик - "прощання" для діток записали і запам'ятали)
1. Вибір онлайн-програми чи курсу як пріоритету
На сьогодні в Інтернеті є багато платформ для вивчення як шкільних предметів, так і курсів у сферах, які не розглядаються шкільною програмою. Також, можна знайти відео-уроки, де наочно пояснюються окремі теми та навіть прописані завдання.
Що стосується іноземних мов, то тут можуть стати у пригоді подкасти для різних вікових категорій учнів, платформи, де навчання проходить у тестовому режимі та відео-уроки граматики.
2. Сформувати графік занять
Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учневі орієнтуватись та навчитись організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. Можна залучити дитину до процесу створення – це полегшить включення в режим.
Графік повинен бути під лаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію.
Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей Вашої дитини.
3. Режим дня
Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день учня має максимально походити на звичайний день в школі за насиченістю. Тільки тоді повернення до школи не буде стресовим і пройде комфортно.
4. Організація робочого простору
На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.
Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Крім того, учень повинен мати місце в робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового шкільного дня (ручки, олівці, зошити, блокноти, калькулятор тощо).
5. Регулярні перерви
Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.
Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави й зменшення навантаження на спинку дитини.
Дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп’ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.
7. Мотивація
Мотивація може бути різною — зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп’ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою — власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).
Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.
Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.