Простий інструмент для розвитку комунікативних навичок учнів

Онлайн форма роботи із учнями потребує від викладача вмінь ефективно передавати інформацію вербально і засобами візуалізації, від учнів - вмінь в реальному часі відповідати на поточні запитання вчителя. Офлайн форма навчання, в цьому питанні, є значно простішою, оскільки учні звикли сприймати комплексну інформацію від вчителя і друзів у класі: вербальну і не вербальну. Їм легше відповідати, коли вони повністю занурені в атмосферу заняття. Онлайн урок і наявність кількох комунікуючих пристроїв: телефон, планшет, комп'ютер, надає учню можливість відволікатися і шукати відповідь на запитання не у своїх знаннях, а у підказках.

Для того, щоб зацікавити учня уроком, надати йому самопевненості у його знаннях, я зрозуміла, що потрібно розвивати сучасні комунікативні навички і вміння формулювати і висловлювати думку. Тому, на початку кожного заняття для учнів я застосовую гру, що є простим і дієвим інструментом створення навичок і вмінь, необхідних для подальшого навчального процесу. 

На приклад, гра "важлива інформація" в мене займає максимум 5 хвилини.

Учні отримують на екран завдання, у реченнях яких я прибираю по кілька слів:

"Чотири ...... за 2 дні ........24 комп'ютери. Скільки комп'ютерів ...... 1.....за 1 день?"

Протягом кількох хвилин учні обдумують і пропонують які слова (фрази) можливі за змістом у реченні замість крапок. Можливі відповіді: а) майстри, полагодили. полагодив, майстер. ; б) продавця, продали. продав, продавець.; в) виробника, на виставку привезли. на виставку привіз, виробник.

Якщо вам зручно, учні у зошиті можуть записувати послідовно слова, які вони вважають потрібними, кількість варіантів відповідей може бути не обмеженою, кількість варіантів залежить від рівня складності завдання і часу, який можна виокремити на цей етап заняття. В мене, зазвичай, за згодою із учнями, через кілька хвилин, від початку розв'язку завдання починаємо приймати відповіді у чат. Ця активність оцінюється допустимими балами, про свою систему бонусних балів я напишу у наступному повідомленні. Такий підхід дозволяє моїм учням не лише акцентувати свою увагу на вивченому матеріалі, а і зануритися в своєрідне змагання, навчитися застосувати отримані знання, ключові слова, розуміти, що відповідь має бути стислою, навіть, якщо при цьому потрібно застосувати творчій підхід і мислити "широко" . Також учні розуміють, основне - це вивчити правила, розбирати домашнє завдання, бути готовим до заняття, бути впевненим у собі, за необхідності, корегувати свої знання і "поринати" у цікаві завдання, відповідати і спілкуватися. 

Також я застосовую розрахункові ігри, на приклад: гра "зручний рахунок". Учні отримують завдання пригадати ознаки подільності і серед виразів, знайти той вираз (або ті вирази), результат розрахунку якого буде цілим числом, в цьому завданні, в залежності, від підібраних вами чисел, учням можна поставити різного рівня складності завдання, але, на мою думку, головне - це формування навички швидко, обгрунтовано сформулювати думку і лаконічно відповісти на запитання. Отже, приклад:

"Результат якого з виразів (частка) є цілим числом: 1) 10730 : 10 =.....; 2) 10730 : 5 =......, 3) 10730 : 3=......; 4) 10730 : 2 = .....; 5) 10730 : 9=..... ; 6 ) 10731 : 3 =.....; 7) 10731 : 9 =......;

8) 10733 : 3=......; 4) 10733 : 5 = .....; 5) 10733 : 2=.....?"

Як ви вже здогадалися, без остачі ділення відбудеться у виразах NN: 1; 2; 4; 6.

Сподіваюсь, що Ви знайдете цікавими запропоновані мною приклади простого, доступного інструменту розвитку учнів і їх комунікативних навичок. Цікавий початок заняття, вміння стисло відповідати, дозволять ефективно співпрацювати і вчителю і учню.

Author: Nataliia H.

Editorial is not responsible for the content of blogs, they are the personal opinion of the author

Check out the «Tutor blogs» section:

О способностях к изучению языков

Существуют они или нет?

Author: Serhei H.

Топ-10 лайфхаків для підготовки до ЗНО з історії України

У статті описано як продуктивно організувати підготовчий процес, на що звернути увагу, як не марнувати час і не вивчати "зайвого", як отримувати задоволення від навчання і запам'ятати дати й персоналії та що робити з картами.

Author: Olena V.

Имеет ли значение пол, возраст и внешность репетитора?

В этом блоге мы попробуем понять какие первичные факторы являются критично важными при выборе репетитора

Author: Tymofіi V.

Готуєшся до ЗНО з англійської? Ось на що варто звернути увагу!

У цьому блозі я розкажу на які основні аспекти варто звернути увагу коли готуєшся до ЗНО з англійської мови.

Author: Khrystyna Y.

Навчання школярів основ програмування за допомогою середовища Minecraft

Для сучасної молоді все більш актуальним стає вивчення мов програмування для подальшого працевлаштування або як хобі. Тому дуже важливо розвивати інтерес дітей до цієї галузі. Це можна робити за допомогою впровадження в освітній процес різних....

Author: Ihor S.