24 вересня засновник компанії Букі Вадим Синжерецький зустрівся зі студентами КНЕУ для обговорення теми "Як студенту створити власний start-up". Ця лекція-дискусія, лекція-сповідь пройшла на "ура": жоден зі слухачів не відволікався на гаджети та соціальні мережі, а ще було безліч запитань та побажання щодо подальшої співпраці. 

 

    Спершу побалакали про те, що потрібно студенту для створення власної компанії. Список вимог для здійснення цієї мети , звичайно, не обмежився голим ентузіазмом. Що стосується бізнес-плану, то Вадим виступив за бізнес-плани без формальностей. Бізнес-план - це макет, концепція, на яку ви будете спиратись у робочому процесі. Безліч факторів впливатимуть на нього, і ці самі фактори будуть впливати на зміни в ньому. Ідея для бізнес-плану має нести певну соціальну значущість, важливість і користь. Тоді і тільки тоді у вашого стартапу є шанс на життя. 

    Вадим пояснив, що кожна компанія повинна мати власний сайт. Ваш рейтинг на ринку падає в рази, якщо ви не маєте сайту. Однак, цей сайт потребує SEO-розкрутки, тобто оптимізації щодо роботи пошукових систем. Інакше про вас просто не дізнаються. Засновник Букі порадив користуватися "хорошими" інструментами для оптимізації. "Чорне" SEO - прямий шлях до санкцій з боку пошукових систем. Хорошим додатком до сайту є представлення у соціальних мережах. Так, Букі є у Facebook, Вконтакте, Google+. Не слід нехтувати email-маркетингом, тобто поштовою розсилкою. Тут Букі також є чим пишатись: конверсія становить від 30 до 50%, що вважається дуже високим показником. Ще одна порада: не спамте. Тільки гірше зробите. 

 

    Дуже корисними для діяльності Букі виявились об'яви на OLX. Можливо, ви чули про закон Парето, згідно якого 20% вкладень або роботи дає 80% результату. А з OLX це правило трансформувалось у 5/95: 5% вкладень дають 95% результату. Будьте обачними з програмістами: ретельно прописуйте технічне завдання. Також Вадим порадив користуватися Яндекс. Метрикою для аналізу статистичних даних і обговорювати діяльність вашої компанії з іншими людьми. Часто чашка кави чи чаю із людиною породжує нові ідеї, які пізніше підвищують клікабельність і кількість клієнтів. 

 

    На думку Вадима, дружбу на бізнесі будувати можна, бізнес на дружбі - не варто. Команда Букі - це 3 людини, що мають спільні погляди на майбутнє: Валентин Бовчалюк, Олександр Ярусевич і Вадим Синжерецький. Вони доповнюють і розуміють, а в разі необхідності - критикують один одного. Немає команди - немає компанії. Треба знайти правильних людей, із якими ви будете йти пліч-о-пліч від початку до кінця. 

 

    Трохи побалакали і про успіхи Репетиторської школи Букі. Так, компанія вже має більше 50 000 унікальних клієнтів у місяць і більше 1500 замовлень з динамікою протягом року. Зростає відвідуваність сайту, і зараз Букі вже розділяє 2-3 місце на ринку своєї галузі. Компанія представлена у 120 містах України. Букі не нехтує маленькими містами, у яких проблема пошуку репетитора стоїть найгостріше. 

 

    У майбутньому Букі та її керівники планують рухатись на міжнародний ринок. Можливо, Букі стане гідним конкурентом для американської Tutor.com. Варто сказати, що студенти КНЕУ справді зацікавились лекцією, просили провести ще курс лекцій на тему створення власної компанії, її розвитку та SEO-оптимізації. Чекаємо на нові лекції від засновників Букі та ще більше слухачів!

 

Читайте також: Букі виходить на новий рівень: виступ на міжнародній конференції Falling Walls Lab

 

 

Опубліковано: 02.10.2015