19 лютого в Комунікативному центрі КМУ відбулася експертна зустріч та обговорення з громадськістю нової моделі української школи в рамках законопроекту «Про освіту», над яким зараз триває робота. 

 

    У зустрічі взяли участь голова Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Лілія Гриневич, заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський, голова Громадської ради при МОН Галина Усатенко, президент Асоціації керівників шкіл України Олена Онаць, голова громадської організації «Асоціація лідерів освіти України» Віктор Громовий, голова стратегічної дорадчої групи «Освіта» МОН України Георгій Касьянов, а також освітяни та представники громадських організацій, які долучилися до обговорення в режимі он-лайн з Харкова, Дніпропетровська, Одеси, Чернігова, Львова.

 

    Метою зустрічі було обговорення законопроекту, у якому буде відображена нова модель середньої освіти. Павло Полянський наголосив на необхідності участі суспільства в реформуванні освітньої галузі, адже саме воно є «і замовником, і споживачем» її послуг. Так, ми дійсно потребуємо так званих революціонерів, які б підштовхнули українську освіту до світових стандартів. Перспективу мають ті продукти та інновації, котрі створені людьми, одержимими своєю справою. Хоча, стандарт не завжди є кінцевою метою. Можливо, варто винайти щось нове, щоб вирізнятись на фоні нехай зразкових, але шаблонних прикладів освіти в розвинутих країнах.

 

    Було зазначено, що реформа не передбачає різкої та докорінної зміни системи середньої освіти. Впровадження змін буде поступовим і триватиме впродовж наступних років. Павло Полянський сказав, що ці зміни будуть успішними лише тоді, коли кожній дитині та родині пояснити, чим вигідною для них буде нова українська школа, і чому учням та вчителям в ній буде краще, ніж тепер.

 

    Дуже хвилює питання успішності цієї реформи, адже справді нелегко повірити в ефективність саме цих змін після сотні пережитих невдач. Для споживачів постспоживацького суспільства потрібні переконливі докази або ж право самим брати участь у реформах, яке нарешті було надано громадськості. До того ж, для України вагомим є фінансовий фактор, тому нові зміни не повинні спричинити нові спалахи корупції  і не бути черговим викиданням грошей на вітер.

 

    Лілія Гриневич зазначила, що наші школи, професійні та вищі навчальні заклади повинні формувати випускників, що будуть конкурентоспроможними на європейському ринку. На мою думку, краще говорити про ринок світовий, адже ми живемо не у Давні часи, і світ, на щастя, не обмежується Європою.  

 

    Саме тому, враховуючи ці виклики сучасності, нова модель української школи закладає більшу тривалість навчання (12 років), а також новий зміст середньої освіти. Водночас передбачається нова структури школи, за якою учні мають навчатися в початковій школі 5 років, в основній – 4 роки та 3 роки в профільній школі. Окрім того, профільна школа буде поділена за двома напрямками: академічному і професійному.

 

     У новому Законі «Про освіту» також буде переглянута система підвищення кваліфікації вчителя, аби сприяти підвищенню його соціального статусу.Галина Усатенко зазначила, що значна увага буде приділена і патріотичному вихованню учнів.

 

     Олена Онаць наголосила на необхідності розвивати мережу сільських шкіл та впроваджувати різні форми навчання. На думку Віктора Громового, у новому Законі «Про освіту» також важливо дотриматися принципу педагогічної та учнівської свободи, аби учень міг обирати індивідуальну освітню траєкторію. Однак, у такому випадку має бути посилений громадський та батьківський контроль. Насамкінець, Георгій Касьянов наголосив на необхідності ініціативи та активності кожного в суспільстві, аби реалізація освітньої реформи була успішною. Окрім того, особливо активного обговорення спільно з освітянами також набули питання громадських шкіл, аудиту освіти, принципу «кошти йдуть за дитиною», освіти для дітей з особливими потребами та розвитку позашкільної освіти.

 

Читайте також: Бізнес і університети: новий етап співробітництва у 2015 році 

Джерело: http://mon.gov.ua/ua/news/44355-golovna-umova-realizatsiyi-novoyi-modeli-ukrayinskoyi-shkoli--tse-aktivna-uchast-gromadyanskogo-suspilstva,---pavlo-polyanskiy

Опубліковано: 21.02.2015