Так, так, так… Нещодавні дослідження психологів привели до маленьких відкриттів, які можуть бути дуже й дуже корисними для сучасних освітян. Психологія освіти та проблеми, які вона виявляє і вирішує, можуть стати в пригоді учням та педагогам. Ось маленькі істини із великим сенсом:

 

    1.Популярність в школі не приводитьдо успіху в житті. Ця тема особливо популярна в Америці, де в кожній школі існує своя «королева». Дитина, яка користується особливою популярністю у школі, стає залежною від уваги оточуючих. Для неї не так важливо чогось досягнути, як отримати чергову порцію обожнювання. Пізніше такі діти схильні до алкоголізму і наркоманії, тоді як їх «скромні» однокласники вже мають навички спілкування у соціумі, знаходження компромісів і т.д.

 

    2.Сльозами горю допоможеш. Психологи довели, що сумний вираз обличчя співрозмовника іде йому на користь під час переговорів. Люди схильні жаліти інших людей. Однак переговори проходили успішніше для тих, хто був «передслізному» стані і мав поважну причину для такого настрою. Людина проявляє жалість до вас, бо вважає слабшим чи прагне якось розрадити.

 

    3.Краще менше. Діти краще засвоюють навчальний матеріал, якщо навчаються вдома лише протягом години. Це дослідження провели іспанські психологи, але їх результати потребують подальшої перевірки.

    4.Художня література розвиває почуття співпереживання. Художня література як ніякий інший жанр виховує людяність. У цьому жанрі створюють штучні умови соціуму, розглядаються ситуації, схожі з тими, що відбуваються у звичному житті. Наукова література і фантастика на таке не спроможні, як не крути. Отож не треба недооцінювати романи, новели, повісті… Їх створили не просто так. Це одна з найбільших цінностей, що має людство.

 

    5.Роздуми про час роблять людей чеснішими.  Цю гіпотезу також створили на основі експерименту. Дослід  довів, що люди чинять чесніше і справедливіше, коли міркують про час. Недарма фраза «Час – це гроші» стала девізом по життю у 21 столітті. Розумні люди цінують свій час і прагнуть не марнувати чужий.

 

    6.Щоб покращити власну пам’ять, можна обговорити матеріал із уявним слухачем. Людина краще запам’ятовує, якщо розуміє інформацію, може висловити свою думку на рахунок тих чи інших подій, намагається донести матеріал до іншої людини. Також можна піти на курси акторської майстерності. Вас ніколи не дивувало, як актори запам’ятовують цілі стоси сюжету? Не всі з них приходять у кіно чи театр із блискучою пам’яттю. Усе це – дань практиці та регулярним тренуванням.

    7.Стати розумніше допоможе постійна мисленнєва діяльність – розв’язування кросвордів, судоку, логічних задач, написання статей і есе.  Почніть вивчати іноземну мову – це зразу налагодить чимало «механізмів» у вашому мозку, адже ви активізуєте пам’ять, тренуєте вимову, набуваєте ораторських навичок.

 

    Бажаєте стати розумніше? Займіться чимось новим! Це однозначно розширить кругозір. Творчі здібності можна розвинути за рахунок зміни дій у звичних алгоритмах. Наприклад, щоб зробити бутерброд з шоколадними крихтами, ви зазвичай мажете масло на хліб і посипаєте його зверху шоколадом. А якщо ми намастимо хліб, насипемо шоколадної стружки на тарілку і покладемо на неї хліб? Результат один і той же, але прийшли ми до нього іншим шляхом.

 

    Психологія освіти і педагогіки допомагає нам у буденному житті й іноді вирішує дійсно глобальні проблеми. До того ж, це дійсно цікаво. Слідкуйте за новинами у сфері освіти разом з нами!

 

Читайте також: Корисні звички в системі навчання

 

 

Джерело: http://naked-science.ru/

Опубліковано: 15.09.2015