Навіщо вчити фізику? Варіантів не так багато, але вони, принаймні, є. Може, ви її любите. Ну лежить у вас серце до фізики. Це не діагноз. Це добре. А може, ви просто хочете вступити до вузу, де потрібен цей предмет? І третій варіант, найсумніший, - вас просто змушують батьки.

    Як би там не було, викладати її будуть однаково для всіх трьох категорій. Не будемо обманювати себе, зараз не так часто вчитель візьметься за спеціальні методики, цікаві завдання та ситуації, якщо не отримає за це власну вигоду. Ця вигода проявляється в отриманні премій і звань за підготовку талановитих дітей на олімпіади або захист МАН.


    А більшість завдань на ДПА та ЗНО побудовані тільки на те, щоб перевірити стандартний набір формул, точніше, чи вліз цей набір в голову дитині. Відсотків 20% спрямовані на розуміння і логіку. Для когось це і добре. Не потрібно особливо старатись, просто, будь добрий, завчи на пам'ять формули. А тих найталановитіших і розуміючиїх дітей ця система розчаровує. Така ситуація не всюди: фізико-математичні ліцеї радують елементами творчості, більшим навантаженням і складністю завдань. Але ми розглянемо типову ситуацію зі звичайними загальноосвітніми школами, яких більше.


    Виходить, що фізика стає жертвою механічного запам'ятовування. Але такий обсяг знань, який покриває ця наука, неможливо завчити. Висновок - потрібно або навчитися розуміти, або «забити болт» на фізику.

    Учні в класах так і діляться на 2 категорії - ті, які розбираються дуже добре і ті, які зовсім не розуміють. Перших вбивають стандартність і шаблонність викладання, другі не знають, навіщо їм стільки часу витрачати на непотрібний для них предмет. Щоб розділити ці два хай не ворожих, але таких різних війська, можна створити класи з поглибленим і стандартним вивченням фізики. Причому зробити це в кожній школі. Це може стосуватися не тільки фізики, а й інших предметів. Зрештою, діти повинні мати право вибирати предмети. Якщо все-таки у них такої можливості немає, дайте їм хоча б можливість вибрати рівень навантаження.


    Є сенс у тому, щоб наблизити фізику до реального життя, щоб діти бачили відображення всіх законів на практиці. Краще пояснити, як те чи інше правило застосовується в побуті і діє в природі, ніж напихати дитячі голови віддаленими від нашої з вами реальності закономірностями і непотрібними формулами. Проблема в тому, що фізика, заснована на розумінні, важче піддається перевірці. А ось рішення задач по стандартних формулах перевірити легко.

 

Читайте також: ТОП-10 наукових фактів для дітей і про дітей

 

 

Опубліковано: 02.04.2016