Нарешті держава потурбувалась про стан українських кабінетів фізики та хімії. Вже цього року за клопотання першого заступника Міністра освіти і науки України Інни Совсун уряд дасть на обладнання фізичних та хімічних кабінетів 100 млн. грн. Наступного року ця сума має зрости до 250 млн. грн.

 

    Інна Романівна слушно зауважила, що без природничої освіти ми не отримаємо гідних дослідників, вчених і науковців, що піднімуть престиж нашої держави і, можливо, принесуть неабияку користь усьому людству. Найкращі книжки починались з першого слова,  і найгеніальніші винаходи починаються із вивчення найпростіших законів природи.

 

    Пояснювати такі науки як хімія і фізика на пальцях – нісенітниця. Мабуть, жодні інші предмети так не потребують візуальних образів, можливості потримати в руках прилади, скористатися ними, зрозуміти принцип дії, провести експеримент. Проблема забезпечення кабінетів фізики та хімії приладами, таблицями, реактивами особливо актуальна у селах та невеликих містечках. Хоча, ніде правди діти, навіть у великих містах зустрічаються школи й класи, що використовують старі амперметри, спиртовки, пробірки…

    Чи не половина бази кабінетів фізики і хімії – реактиви й обладнання, що лишились від Радянського Союзу. Усі вони зношуються і втрачають строк придатності. Навіть найдешевша настінна таблиця Менделєєва коштує від 600 грн. Враховуючи сьогоднішню зарплатню рядового вчителя, можна сказати, що гроші неабиякі. У викладачів є власні сім’ї, задля яких вони і працюють, немає можливості купувати все за власний кошт. Якщо держава не забезпечує усім необхідним, іноді доводиться просити учнів внести якусь частку на матеріали. А потім вчителів звинувачують у вимаганні грошей, хабарництві. Наслідки не найприємніші.

 

    Часто вчителі змушені самостійно купувати необхідні матеріали для проведення дослідів та експериментів. Насправді, їх ніхто не змушує нічого купувати, але батьківська любов до учнів грає свою роль. Кожен вчитель-професіонал жадає кращого для дітей і ставиться до них, як до власних. Щоб побачити на дитячих обличчях захват, треба дивувати. А це можливо, якщо показати утворення штучного снігу, «хімічні вулкани» або надзвичайно красивий дослід «золотий дощ», де унаслідок хімічної реакції утворюється осад йодиду свинцю, що нагадує «зорі в пробірці»…

 

    Фізика й хімія мають нескінченний арсенал для зацікавлення дітей. А для цього потрібна хороша матеріальна база. Дуже радує, що МОН та уряд нарешті замислились над тим, що треба виховувати юних геніїв змалку, вкладати у них ресурси і забезпечувати гідне викладання природничих наук. Гроші, витрачені на освіту, витрачені недарма. Інна Совсун зазначає, що фінансове забезпечення буде надходити безпосередньо до класів, що зведе нанівець можливість їхнього розкрадання в Міністерстві. 

 

Читайте також: Дні науки пройшли в Україні

 

Опубліковано: 25.11.2015