Головне у викладанні математики - змусити учня не запам'ятати процес і послідовність, а допомогти зрозуміти, як це влаштовано. Ось цим ми і займемося. Як допомогти учневі зрозуміти математику?

 

Починайте правильно

Перші 5 хвилин присвятіть заданню тону заняття. В ідеалі ви повинні коротко розповісти про структуру майбутнього уроку, завдання на сьогодні. В кінці уроку можна з'ясувати, чи вдалося досягти того, чого хотілося. Зрештою, можна почати з питань, що стосуються попередніх тем, які так чи інакше пов'язані з вашою сьогоднішньою.

 

Використовуйте різні способи подання тем і завдань уроку

Чим більше способів подачі теми ви придумаєте, тим більш імовірно, що студенти зрозуміють концепцію уроку. Допомогти в цьому можуть різноманітні картинки, малюнки на дошці, символічне уявлення проблеми або завдання, презентації та ігри. Використовуйте всі види сприйняття, щоб інформація не видалася дитині нудною: змусьте учнів діяти усіма можливими способами: співати, танцювати, говорити, слухати, малювати... Звичайно, все це повинно бути пов'язано з темою уроку. Можна навіть розігрувати сценки, сценарії яких можуть бути придумані вчителем або бути спільним продуктом роботи викладача і учнів.

Вирішуйте проблеми багатьма способами

У кращому випадку вчитель може знайти і показати кілька способів вирішення завдань і проблем. Чим більше способів вирішення існує, тим легше учням зрозуміти тему. Наприклад, не обов'язково тему дробів «ховати» в поняття чисельника і знаменника і правила їх складання, ділення і т.д. Можна показувати це на фруктах і тортах, як це робить Наталія Григораш, графіках і діаграмах, та на чому завгодно, аби було видно творчий підхід. Крім того, що вчитель сам створює способи вирішення, він пропонує зробити те ж саме учням. Нехай вони будуть помилятися, але сам процес пошуку вже залучає студентів у предмет, змушує їх думати, досліджувати. А не можна творити в тій сфері, де тобі не цікаво. Отже, учні полюблять математику за можливість відчути себе вченим, критиком, спадкоємцем Декарта і Ковалевської.

 

Давайте слово

Приділіть 10 хвилин уроку на обговорення завдання або теми. Так можуть народитися нові ідеї, те, що було незрозуміло, стане ясним, а учні будуть відчувати себе на рівні з учителем: давно пора відійти від системи, де вчитель - головний, а учні - підлеглі. А пояснюючи матеріал своїм ровесникам під час обговорення, учні самі краще розберуться у всіх нюансах.

Покажіть застосування в житті

Навіщо мені щось вчити, якщо я не буду користуватися цим в житті? Покажіть, як тема з математики застосовується в повсякденному житті, інженерії, архітектурі... Математика, як і фізика, всюди. Зробіть невеликий екскурс в історію, розкажіть, хто і як ретельно працював, щоб знайти таку ось корисну закономірність, без якої все було б складніше.

 

Читайте також: Математичні ігри онлайн

 

 

Опубліковано: 24.04.2016