Більшість українських шкіл успадкували своє планування від радянських часів. Зовнішній вигляд шкіл із 50-літньою, а то й довшою історією не завжди надихає на навчання. А іноді така спадщина навіть являє певну небезпеку для вчителів і учнів, адже косметичні ремонти ніяк не замінять капітальні, яких так потребують вітчизняні навчальні заклади.

 

    Отже, треба взятись за оновлення старих, командно-адміністративних монстрів. Більше 80 шкіл в Україні знаходяться в аварійному стані, не кажучи вже про їх стилістичне оформлення. Лабораторія дизайну Національного дослідницького університету Вища школа економіки у Москві розробила конструктор шкільного брендингу – програму, за допомогою якої будь-який профан може зробити унікальну символіку школи, а також створити цікаве інтер’єрне рішення. Ідея сама по собі цікава, але виникає питання фінансування реальних перетворень і можливість втілити у життя розроблений проект.

    Щодо логотипу, створеного за допомогою конструктора, то він складається з номеру  і назви школи та відмінної особливості школи, тобто того, чим вона відрізняється від інших. Розроблений логотип та його кольори можуть наноситись на будь-яку поверхню і використовуватись в інтер’єрі.

 

    Українські програмісти без труднощів можуть розробити щось схоже. Але конструктор шкільного брендингу має певні недоліки, бо трохи відірваний від реальних можливостей звичайних загальноосвітніх навчальних закладів. З іншого боку, вже давно прийшов відірватись від суворого макета радянської школи і привести заклади у відповідність до сучасних потреб школярів.

    Зустрічають по одежі, проводжають по розуму. Мабуть, трохи значимішими будуть перетворення шкіл в інноваційні, де в навчання активно впроваджують IT-технології. Таких в Україні поки 7, 5 з них у Києві і по 1 – в Дніпропетровську та Тернополі. У них діти працюють у віртуальних лабораторіях, роблять онлайн-експерименти, беруть участь у міжнародних онлайн-конференціях. Такі школи потребують і відповідного персоналу, тому тут не будуть вчителювати випадкові люди. Попри високу кваліфікацію, вчителі також проходять навчання та перепідготовку на комп’ютерних курсах та тренінгах.

 

    Можна дійти висновку, що школи в Україні мають відповідати потребам сучасності. Коли бажання стануть реальністю – це вже інше питання. Але почати можна вже сьогодні. 

 

Читайте також: Учні шкіл отримають нове обладнання для фізики та хімії

 

 

Опубліковано: 05.01.2016