Під час прес-конференції на тему “Звіт про роботу МОН за 100 днів” міністр освіти і науки України – Лілія Гриневич розказала про оновлення навчальних програм для початкової школи: впроваджено розвантаження і оновення шкільних освітніх програм, а також змінили методичні рекомендації для вчителів.

“Наразі змінено всі 14 програм для 1-4 класів з українською мовою навчання. Програми будуть затверджені Колегією МОН 4 серпня, обговорені на вчительських конференціях і запроваджені в школах вже з 1 вересня 2016 року», – зазначила Міністр освіти і науки.

Розвантаження і оновлення програм було здійснено спільно з відкритою платформою EdEra, де були виставлені абсолютно всі шкільні програми для публічного обговорення.



“В чому полягає це оновлення програм? Насамперед, буде знято обов’язковий розподіл годин – вчитель сам вирішуватиме, яку тему скільки викладати. Самі ж теми приведено до вікових особливостей дітей. Так, згідно з програмою для початкової школи з англійської мови, першокласники, шестирічні діти, вже мали писати слова і речення. Відтепер перші півроку на англійській в 1-му класі буде лише усний курс, діти вчитимуться розмовляти. Також в українській мові знято вимоги будувати схеми речень і речення за схемами, а більше уваги буде приділено розвитку усного мовлення дітей", – повідомила Лілія Гриневич.

Після затвердження програм Лілія Гриневич заявила про ще декі на її думку важливі речі:
- з першого вересня вчителям рекомендується писати і виправляти помилки в зошиті школярів не ручкою, а олівцем – це допоможе дітям не боятися робити помилок;
- планується зняти вимогу перевірки читання на швидкість, натомість вчителі мають розвивати усвідомлене читання.



На конференції, яка відбудеться в серпні буде також представлена концепція «Нової української школи». А вже у вересні цього року її винесуть на обговорення.  


“Коротко, в чому полягає концепція Нової української школи: ми переорієнтовуємо навчання з засвоєння величезної суми знань на освоєння компетентностей. Компетентності – це ядро знань, які необхідно знати дитині, вміння їх застосовувати, навички для вирішення життєвих проблем, а також ставлення і цінності, які потрібно засвоїти сучасній людині. Зараз не проблема дістати інформацію, якщо вона тобі потрібна, проблема – правильно використати цю інформацію для вирішення поставленої задачі, критично переосмислити та проаналізувати її. Саме на це буде спрямована Нова українська школа", – пояснює Лілія Гриневич.

Для обєктивного оцінювання застосування школярами отриманих знань, минулого місяця Україна підписала договір про приєднання до міжнародного дослідження PISA. Основна мета цього проекту: оцінити те, наскільки учень вміє і може застосовувати свої знання в реальних життєвих ситуаціях, які отримав за партою.Також дозволить зрозуміти чи готовий взагалі учень до повноцінної участі в житті суспільства.


“Для нас це дуже важливий крок. Необхідно зазначити, що ми 79 країна, що долучилася до цього дослідження. Для нас дуже важлива участь у PISA, щоб ми побачили своє місце серед багатьох країн світу, об’єктивно оцінили якість української освіти”, – пояснює Міністр освіти і науки України.

Опубліковано: 04.08.2016