1. Як правильно обрати собі репетитора?

 

Найкращий спосіб обрати кваліфікованого викладача  -  за рекомендацією Ваших знайомих, друзів. Якщо у Вас немає таких знайомих, то тоді Вам допоможе короткий огляд ринку викладацьких послуг.

 

2. Як часто необхідно проводити заняття?

 

Для усунення суттєвих прогалин заняття бажано проводити 2 рази на тиждень з обов'язковим виконанням домашніх завдань викладача. Потім можна вже і 1 раз на тиждень.

 

Абітурієнтам, які займаються в профільному класі або на підготовчих курсах також достатньо 1 разу на тиждень за умови доброго знання базової шкільної програми. При цьому вони повинні зарезервувати не менше 3 годин на тиждень на виконання домашніх завдань.

 

3. Скільки буде потрібно занять?

 

Питання про ефективність занять часто задаються у формі: «Скільки занять нам знадобиться?» Це не зовсім коректна постановка питання. Звичайно, у кожного репетитора є план, в якому приблизно намічається темп проходження тем. Насправді треба орієнтуватися в першу чергу на можливості учня, домагаючись повноцінного закріплення пройденого матеріалу. Адже одна з найважливіших переваг індивідуальних занять як раз і полягає в можливості персональної підстроювання до здібностей кожного учня, у можливості миттєво реагувати на те, що незрозуміло конкретній людині. Одна дитина в змозі за місяць пройти програму цілого навчального року, а для іншого наполегливі багатомісячні заняття дозволяють лише не скотитися до безнадійних двієчників.

 

Повноцінне засвоєння матеріалу,  -  процес не швидкий. Для серйозної підготовки до вступних іспитів потрібно рік -  по два регулярних заняття на тиждень. Пам'ять людини влаштована таким чином, що до пройденого матеріалу треба повернутися через місяць - півтора і не один раз, тільки тоді ця інформація переходить в постійну пам'ять і вже спливає в голові рефлекторно. Однак відчутне поліпшення успішності відбувається вже після кількох перших занять, це пов'язано з тим, що викладач систематизує знання учня, дисциплінує його мислення і заповнює очевидні прогалини. Крім того, ефективність індивідуальних занять істотно вище шкільних. Ці перші успіхи не повинні народжувати ейфорію  -  це початок серйозної роботи.

 

4. Доступність викладу матеріалу

 

Мистецтво викладання  -  це в першу чергу здатність встановлювати надійний контакт з учнем, здатність розуміти учня, відчувати його. На практиці це реалізується в доступності пояснень і створює вільну, творчу атмосферу на занятті. Адже мало блискуче знати свій предмет, треба вміти передати ці знання учневі. Чи доступно викладач пояснює матеріал, чи чує питання учня, чи здатний зрозуміти, який саме аспект не ясний учневі  -  все це можна відчути після першого ж заняття.

 

5. Навіщо вивчати точні науки?

 

Розум  -  це не сума знань, а здатність застосовувати ці знання, знаходити взаємозв'язки між фактами і явищами. Реально (хоча в деяких випадках і важко ) передати якусь суму знань практично будь-якій людині.

Вивчення математики (з істиним викладачем) прищеплює учневі навик діяти за законом, а не по свавіллю, формує самостійний, незалежний погляд на світ, вчить відповідально підходити до вирішення завдань, спираючись на отримані знання, а не на думку «начальника».

 

6. Чому у багатьох школярів виникають труднощі з предметами?

 

1. У кожної дитини індивідуальні особливості сприйняття матеріалу. Хтось миттєво схоплює, і  швидко забуває пройдене. Інші навпаки  -  розуміють суть прикладу з десятого разу, зате глибоко і надовго. Шкільні вчителі при цьому змушені орієнтуватися навіть не на основну масу учнів, а на методичні рекомендації, складені далекими від практичної педагогіки людьми.

2. Шкільна програма загалом складена за принципом "наростаюча складність прикладів". При цьому для розуміння нового розділу необхідні знання та навички з усіх попередніх. Таким чином, навіть один істотний пробіл серйозно ускладнює подальше вивчення предмета.

 

І як підсумок: що ж може дати репетитор учню? -

Справа не в підвищенні шкільної оцінки за відповідні навчальні предмети, але і в загальному зростанні мотивації до навчання. Будь-яка людина після курсу додаткових занять надалі саме прагне більше і краще вчитися. 

Опубліковано: 30.12.2013