Вже, напевно, ні для кого не секрет, що обсяг інформації, який отримують учні у школах, невблаганно зростає, як втім, і вимоги до самих школярів. І єдине, що залишилося незмінним, - це час. Його як було 24 години на добу - так і залишилося. Інколи вчителі не замислюються, що програма може бути дуже важкою, або хтось із школярів просто не встиг як слід засвоїти її. Дуже часто буває таке, що учень може бути сильним тільки в певній групі дисциплін, але слабким в процесі вивчення іншої. Так, наприклад, людям, так званим, гуманітаріям часто складно даються точні науки і навпаки.

  Як наслідок цього, сьогодні дуже актуалізувалася тема репетиторства. Суть його полягає в тому, що увага вчителя цілком і повністю сконцентрована і направлена на одного учня. А це означає, що якщо він щось не зрозумів, вчитель може пояснювати одне питання стільки, скільки  необхідно, щоб дитина змогла зрозуміти все від А до Я.

  Не так багато часу залишилося до кінця першого півріччя, і питання про підготовку до ЗНО та ДПА стало  куди більш актуальним. Курси, репетитори і які: куди бігти, у кого запитати? Основним критерієм для репетиторства є доступність викладу матеріалу. Це дозволяє педагогам просто і зрозуміло, іншими словами, - розкласти  "по поличках" будь-яку тему своїм підопічним. Репетитор може підібрати яскравий образ, точну аналогію, що розкриває саму суть явища або завдання. З репетитором Вам буде легко зрозуміти сенс, внутрішню логіку досліджуваного матеріалу.

  До того ж, варто відзначити далеко не маловажну деталь, що шкільна програма і ЗНО - зовсім різні речі. І до тестової форми наші учні поки ще не зовсім звикли, їм надзвичайно важко. Адже з самого першого класу нас привчали до робіт, де потрібні розгорнуті письмові відповіді, вирішення завдань в повній формі. Тобто учень завжди знав, що по суті, він може десь допустити помилку: поставити неправильний знак в рівнянні з математики або невірно написати одне слово в диктанті з української мови, - в будь-якому разі, вчитель все одно поставить бали хоча б тільки за правильну концепцію відповіді /рішення. А на тестах що? - Тільки "літери". І як би вірно не вирішував учень задачу, наприклад, з фізики, - якщо він десь щось забув перемножити, домножити або розділити, то завдання не зарахується повністю. Бали знімаються. І хто знає, може, якраз цієї пари-трійки балів буде не вистачати для вступу на обраний факультет. І це є ще однією основною метою репетитора: адаптувати учня до тестової форми іспиту.

  І як би зараз пишномовно не звучала фраза, але репетитор в наш час - це не розкіш, а сама справжня необхідність. Адже, погодьтесь, в школах, де наповнюваність класів становить 25-30 осіб ( приватні школи - не беруться до уваги ), вчитель апріорі не може приділити кожному достатню кількість часу для засвоєння програми. Потрібно враховувати різний рівень підготовки учня, психо-емоційні особливості і здатність сприймати матеріал. А коли, зазвичай, наймають репетитора? Коли вже виникли серйозні проблеми: учень «з'їхав » на «двійки», «трійки», і у нього вже відпало будь-яке бажання вчитися. І репетитор повинен розгребти всі ці завали.       Тому не варто нехтувати індивідуальними заняттями. Адже справжній Педагог допомагає не просто розібрати і зрозуміти матеріал, який викликає труднощі. Але, що найголовніше, може кардинально змінити думку підопічного про вивчаємий предмет, перетворивши колись нудний і ненависний курс у цікаву та захоплюючу науку.

Опубліковано: 01.12.2013