Один з найбільш приємних та хвилюючих моментів в житті батьків - відправляти дитину до школи. До того ж, щороку любов до підготовки до школи тільки збільшується. Батьки готові витрачати всю зарплатню на новий рюкзак, дошку для малювання, модну флешку, дорогі зошити та книги, аби створити всі умови для навчання своєму чаду. Адже переважна більшість батьків переконані, що успіх в школі породжує успіх в подальшому житті. І якщо син та донька були відмінниками в школі, то вони будуть щасливими, коли стануть дорослими.

Вимушені вас засмутити та спростувати цей стереотип. Нове дослідження, в якому брали участь більше 1000 людей у віці 32 років і вище, підтвердило те, що висока успішність в школі це ще не запорука успіху.
Згідно з дослідженням,  щастя людини в дорослому віці зумовлює Дружба. Коли в дітей багато друзів у дитячому й підлітковому віці, вони, як правило, виростають щасливими дорослими.

Звісно, це зовсім не означає, що потрібно забити на навчання, а тільки й займатись тим, щоб збільшити коло спілкування своєї дитини.  Але, як не крути, це дослідження підтверджує найголовніше відкриття в галузі щастя за останні сто років: щастя найсильніше зумовлюється широтою і глибиною стосунків з іншими людьми.

Також існує декілька “інструментів” для щастя дитини, які не використовують у стандартному шкільному навчанні, але які потрібні для того, щоб діти росли впевненими в собі і успішними.

Інструмент №1 - ХОРОБРІСТЬ
Похід до школи безсумнівно потребує хоробрості. Особливо, коли діти вперше йдуть до школи, переходять з молодших до середніх класів і, тим більше, коли змінюють заклад навчання. Хоробрість потрібна для того, щоб школяр не боявся і робив те, що вважає правильним. Наприклад, без страху попросив однокласника сидіти з ним. А також не робити те, що вважає неправильним, особливо, коли на нього здійснюють тиск однолітки, старшокласники та вчителі. І врешті-решт хоробрість потрібна для того, щоб не боятись виступати перед класом, ставити запитання на уроках і виступати на святкових подіях.



Пропонуємо декілька способів для озброєння вашої дитини хоробрістю:

1. Запитайте, що означає для вашої дитини слово “хоробрість”. Поговоріть про те, як не боятися зіштовхуватися з труднощами. Розкажіть про способи використання хоробрості як інструменту. Бажано, щоб це було в легкій та ігровій формі, адже так інформація буде набагато краще засвоєна. Цей спосіб можна практикувати декілька разів, наприклад, щоразу перед тим, як переходити в наступний клас.
2. Розкажіть про те, що хоробрість це як м‘яз, який потрібно постійно тренувати. Варто запропонувати декілька варіантів, як це робити, аби школяр хибно не вважав, що та чи інша дія - це тренування хоробрості. Поясніть також, що хоробрість, яку дитина розвиває та тренує сьогодні, буде служити їй усе життя.
3. Допомагайте дитині визначати думки, які впливають на її хоробрість. Що можна сказати самому собі, щоб відчути себе хоробрими? («Я досить сильний, щоб робити правильно».) Які думки примушують їх боятись? («Усі подумають, що я дивний, якщо я скажу їй про це».)

Інструмент №2 - “КОШИК ДЛЯ СМІТТЯ”
Складне соціальне життя наших дітей сповнене конфліктів, сутичок та непорозумінь. Для того, щоб справлятись з цим, дитині потрібно пояснити, що погані слова та вчинки - це сміття, яке потрібно викидати в смітник. Інструмент «Кошик для сміття» допомагає дітям оговтатись після проявів безсердечності, особливо після ненавмисних образ, а також розвивати психологічну стійкість.



Пропонуємо декілька способів для озброєння вашої дитини інтсрументом “Кошик для сміття”:
1. Поговоріть зі своїм чадом про те, що є речі на які не варто ніколи звертати уваги. Що конфлікти і неприємні слова - це те, що взагалі не варте часу та уваги!  Вони – як сміття: недоречні, непристойні й неприємно пахнуть. Кошик для сміття – це найкраще місце для таких конфліктів і слів.
2. Допоможіть своїй дитині придумати уявне символічне місце для «сміття»: як тільки якесь слово або вчинок – сміття, або як тільки закінчиться якась неприємна пригода, дитина повинна викинути це в кошик для сміття й рухатись далі (відкинути в бік від свого фізичного простору).
3. Існує вислів «Важливо не те, що відбувається з тобою, а те, як ти на це реагуєш». Поговоріть про те, як «кошик для сміття» може стати ефективним способом відреагувати на щось неприємне. Звісно, не забувайте про легкість та ігрову форму, коли спілкуєтесь про ці способи.


Інтсрумент №3 - ДИХАННЯ
Це той інструмент, який можна і навіть треба використовувати і дітям, і дорослим. Це допомагає зняти стрес, зосередитись та запобігти надмірно емоційним реакціям. Навчіть дітей вправ, описаних нижче, щоб вони стали більш розсудливими й не за роками зрілими, як маленькі мудреці.

Учені вже давно довели те, що вміння зосереджуватись на власному дихані - це один з найпотужніших інструментів для вдосконалення життя. Ця навичка допомагає знизити рівень стресу, стимулює творчий потенціал, підвищує успішність і покращує здатність концентрувати увагу.


Пропонуємо декілька способів озброїти дітей інструментом «Дихання»:
1. Практикуйте таку вправу разом з дитиною: покладіть одну руку на серце, а іншу на живіт. Повільно вдихніть через ніс. Зосередьтесь на відчутті свіжого повітря, що надходить у ваші легені і на тому, що ви відчуваєте, коли ваш живіт розширюється. Зробіть коротку паузу, а потім видихніть через рот, повільно рахуючи до п'яти.
2. Зробіть п'ять, а якщо зможете, то десять таких вдихів.
3. Попросіть дітей звернути увагу на те, що вони відчувають при виконанні цієї вправи


Опубліковано: 14.09.2016