Що ми втратили в школі

Ода втраченим можливостям. Більшість, хто вже давно закінчив школу часто ловить себе на думці: “Ех, а чому ж я тоді…”. Школярі ж допускають такі самі помилки, як їх батьки, старші сестри і брати.

Природні науки
Багато школярів в силу свого бунтарського віку і впевненості - “я все знаю!” без жодних хвилювань прогулюють біологію, ігнорують географію, запускають фізику і хімію. А потім вже й ніколи не можуть надолужити втрачених знань, що, звісно, не може не впливати і на майбутнє життя. Адже, не володіючи базовими знаннями цих галузей, часом, в компаній трошки більш освічених людей можна почувати себе неповноцінним. А якщо до цього добавити ще й алгебру і геометрію на трієчку, то вийде, що в справжньому світі без цих знань ти нічого і не знаєш!

Прогалина в природніх науках - це тьма незнань навколо тебе. Що таке повітря, яким ти дихаєш, що таке земля, по якій ти ходиш, чому люди не падають, земля ж кругла? Прості запитання можуть загнати в глухий кут.

Іноземні мови
Другий смертний гріх - не вчити іноземні, включно з англійською мовою! Про це навіть боляче говорити! Ну, як можна не вчити іноземні, як? Більшість школярів знову ж таки без жодних докорів сумління прогулюють і халатно ставляться до цього предмету. Банальна фраза “без іноземної зараз нікуди" - правдива, але надто нахабно звернута в бік кар’єри і професіоналізму. Важливіше те, що без знання мов ти визначаєш навколо себе дуже вузьке коло. Поза цим колом - безліч знань і смислів, до яких не пробратися без серйозного бою.

А ще й літературу не почитати в оригінали, а це ж викривлення цілих світів!



Три “З” - зазубрив, здав, забув
Ох, як же помилково жити за цим правилом і нехтувати таким банальним, але дуже точним “повторение - мать учения”.
В школі дуже часто побутує система - відсидів урок, записав до щоденника домашнє завдання, вдома так-сяк його виконав і йдеш займатися більш важливими і цікавими справами. А сьогодні ти вже розумієш, що без закріплення - матеріал просто погано засвоюється. Прочитані «з монітора» статті швидко забуваються. Прослухаєш лекцію - і дивуєшся, як мало залишилося в голові. Не завадило б написати вправу по цій лекції, а після ще й розібрати незнайомі слова. Етимологічно. І по морфемам.

“Від руки”
Мабуть, доповіді “від руки” - дійсно звучить дуже консервативно і невиправдано. Але як же це корисно для засвоєння інформації і створення образності в голові. Зараз дійсно торжествує копіпаст, а через це страждає якість осмислення матеріалу.



Праця
Уроки “праці” - уроками не вважали і не вважають. Академічні години витрачаються чисто на те, щоб замаскувати неробство. Довго слухати про техніку безпеки та півроку виробляти коробочку з дірочками - звучить не зовсім цікаво. Проте, якщо трошки модернізувати цей предмет, уявіть наскільки цей урок міг стати корисним?

Поезія та проза напам’ять
Багато учнів ненавидять вчити вірші - вони складні та незрозумілі, з виразом читати вдається не всім. Про прозу тут і казати нічого - нічний жах!
От тільки коли ти стаєш дорослим, розумієш, як же хочеться деякі уривки літератури завжди “носити з собою”, і вміло та вдало цитувати!

Режим
Зранку знову до школи… Ці слова у школярів та навіть випускників викликають страшні емоції.

Потрібно йти до першого уроку, витрачати строго відведени час на вивчення конкретних дисциплін, вдома ці дисципліни закріплювати, звітувати перед вчителями і батьками ... Туга, рутина днів.
Що в цьому доброго? Принаймні, ти можеш відповідати за те, що твоя голова включиться на дев'яту годину ранку. Що ти витратиш-таки час, відведений на вивчення дисципліни під назвою «Історія», на вивчення цієї самої історії (наскільки ефективно - питання інше). І план буде діяти не день, не тиждень, а місяці. Якби ж в дорослому віці гарантувати собі заняття історією з 8:30 і до 9:15 три рази на тиждень. На жаль, страждає самоорганізація - страждає і все інше.

 

А хтось ще може сумувати за фізкультурою, за музикою, за урокам літератури, де змушували займатися вправами, слухати Чайковського, читати Чехова. А дорослій людині часу вистачає тільки на перегортання новин по дорозі на роботу. Є за чим ностальгувати.



 

Опубліковано:

Розділ: Шкільна освіта

Автор: Компанія Букі