ТОП-7 усних ігор для розвитку мислення

Доки стоїш у черзі або в заторі можна нервувати, кричати, бідкувати. А можна пограти з сусідом “по-біді” в гру, яка не тільки вб’є час, а й розвине мислення.

1. Минуле і майбутнє
Умови гри:
Називаєте будь-який предмет, наприклад: “стіл” і ставите запитання: “Чим цей предмет був раніше?” А потім починаємо фантазувати: “Чим цей предмет буде в майбутньому?”
Приклад:
Стіл

- чим цей предмет був раніше?
- деревом/паростком/насінням (в залежності від того, як глибоко “копати”)
- чим він може бути в майбутньому?
- дровами/тином (якщо потрібно) / плотом (якщо обрізати ніжки) тощо

Ця гра дуже корисна саме для дітей, адже можна проникнути в суть предметів та явищ. Діти починають розуміти наскільки може бути далеким шлях, який проходить кожен предмет, перш ніж стати саме таким. І, звісно, тренує свою увагу й тренує навики винахідництва.

Картинки по запросу стол студвей


2. З чого складається?
Умови гри:
Уявляємо будь-який предмет і називаємо його складові.
Приклад:
Електричний чайник

Складається з: носик, кришка, кнопка, нагрівач, лампочка, провод, підставка і тд)

Ця гра навчає:
“Дивитись у корінь”, адже, якщо говорити про дітей - вони вчаться дивитись на річ не поверхнево, як цілісне явище, а поглиблено. Щоб дитина розуміла, що самі по собі предмети не з’являються просто так, вони складаються з інших предметів.

Знаходити взаємозв’язок - багато предметів корисні тільки у взаємозв’язку з іншими. Дитина знайомиться з поняттям “підсистема” - складові частини. Чайник просто так не працюватиме, його потрібно ввімкнути у розетку, щоб це зробити, потрібно, щоб була напругу в розетці.

Уважності - часто ми не звертаємо уваги на дрібниці. Заглиблюватись у складові починаємо тільки після того, як річ зламалась. Але і тоді виникають труднощі, тому що, забувши про одну важливу деталь, ми шукаємо причину поломки зовсім не там, де потрібно.

Похожее изображение


3. Ввімкни варіативність
Умови гри:
Знову уявляємо будь-який предмет і фантазуємо, як його можна використовувати, окрім його прямого призначення
Приклад: 
Пластиковий стакан

- одягнути на ніжку стільця, аби не дряпати підлогу
- вирізати кола, пофарбувати їх і зробити собі кольорові окуляри
- використовувати замість горшка для квітів
- зібрати багато стаканчиків і зробити костюм

Граючи в цю гру, людина, в тому числі і дитина, переборює психологічну інерцію. Психологічна інерція - це те, я ми звикли думати. Маленькі шаблони в нашій голові и стереотипи заважають нам думати ширше. Потрібно переборювати і руйнувати стереотипність в голові. А також розвиває розуміння надсиситеми, тобто те, що ззовні, змінити предмет до невпізнаваності. За допомогою цієї гри можна навчитись не обмежуватися функціями самого предмета, а активізувати знання про те, що є навколо об'єкта.

Похожее изображение


4. Корисно/шкідливо

Умови:
Обираємо ситуацію, по-черзі перераховуємо, що в ній корисного, а що шкідливого.
Приклад:
- дощ корисний, тому що ростуть рослини
- дощ шкідливий, тому що він може викликати потоп
- дощ корисний, тому що в спеку може освіжити повітря
- дощ шкідливий, тому що можна промокнути і захворіти 

Ця гра вчить бачити обидві “сторони медалі”. Розуміти, що будь-яку ситуацію можна оцінювати по-різному. Бачити позитив у тому, де його, здавалося б, немає.

Картинки по запросу дощ

5. Так/ні
Умови:
Загадуєте будь-яку річ, явище, фантастичне або ні, а інший повінен відгадати що це, ставлячи запитання на які можна відповісти тільки “так” або “ні”.
Приклад:
Дім
- Це щось живе?
- Ні.
- Це зроблено людиною?
- Так.
- Це більше, ніж ти?
- Так.
- Несе користь для людини?
- Так.


Це розвиває у людині вміння ставити правильні запитання, класифікувати та запам’ятовувати будь-що за будь-яких умов.

Картинки по запросу дом мечты


6. Провісник
Умови:
Обираємо будь-який предмет, явище, дію. Називаємо, що раніше було замість цього предмета, явища, дії. Що виконувало ту ж функцію але модернізувалось.
Приклад:
Знайомство

- як люди знайомилися в давнину?
- нюхали один одного, билися, через дотики
- як знайомляться тепер?
- на вулицях, в кафе, в Інтернеті
- як будуть знайомитися в майбутньому?
- будуть посилати один до одного особистого робота і передавати з ним повну інформацію про себе або зчитувати її з кого-то

Граючи в цю гру людина вчиться оцінювати швидкість прогресу та дивитися в минуле, цікавитися історією.

Картинки по запросу знакомство людей


7. Неочевидне
Умови:
Уявіть два абсолютно різних предмета і знайдіть між ними якомога більше спільного
Приклад:
Взуття і паперовий літак
- обидва можуть пахнути
- обидва можуть злетіти
- у черевика є всередині порожнина і в літаку теж
- обидва можуть бути твердими
- можуть бути одного кольору


Гра розвиває навик бачити неочевидне в очевидному. Коли шукають схожі елементи, заглиблюються у характеристики предметів, щоб виводити найтонші моменти, які хоч якось можуть бути схожі на другий предмет. Діти перебирають і функції предметів, і їх склад, і візуальне оформлення.

 

 

Опубліковано:

Розділ: Новини компанії Букі

Автор: Компанія Букі