Формування товариськості та поваги до старших

Для нормального розвитку молодших школярів надзвичайно важливо цілеспрямовано формувати в них гуманістичне ставлення до однолітків, інших дітей, дорослих.

Психологи вважають, що характер колективних взаємин у класі часто визначає успішність навчання, ставлення до школи, настрій дітей. Тільки в колективі є умови для всебічного та гармонійного розвитку дитини. Наймолодші школярі – першокласники, приходячи до школи, спочатку переважно спілкуються з одним-трьома однолітками, частіше із сусідами по парті або з тими, кого знали до школи. Завдання вчителя – поступово й тактовно виховувати у своїх вихованців доброзичливе ставлення й до інших однокласників, бажання допомогти їм, потурбуватися про них, чимось порадувати.

Молодші школярі дізнаються про загальні моральні норми товариськості, поваги до старших, ознайомлюючись з «Правилами для учнів», такими як: «Бути хорошими товаришами, вірними друзями»; «Допомагати товаришам у навчанні, бути чесними та правдивими»; «Слухати батьків, старших членів сім'ї, поважати їх, виконувати домашні обов'язки»; «Бути уважними, ввічливими, поступатись старшим дорогою, місцем у громадському транспорті»; «Допомагати батькам і вчителям, піклуватися про старших і молодших».

Важливе джерело знань дітей про чуйність, товариськість, й дружбу – уроки читання і розвитку мови, а також перегляди фільмів, в яких порушуються питання моралі, взаємин тощо.

Особистий досвід дітей, жива практика спілкування з людьми, які оточують, в якій постійно відбуваються та переживаються різноманітні позитивні й негативні вчинки, також формують їхні моральні уявлення про взаємини людей, комунікативні вміння і якості особистості.

Основні завдання учителя, який поставив за мету формування товариськості й поваги до старших людей, можна сформулювати так:

  • розширити, поглибити, систематизувати знання правил, що регулюють взаємини молодших школярів з однолітками, старшими й молодшими товаришами та дорослими, правил, які випливають з моральних норм нашого суспільства;
  • викликати активне бажання додержувати правил ввічливості, запобігливості у взаєминах з ровесниками та старшими, формувати практичні вміння й навички виявлення цього ставлення;
  • формувати такі особисті якості, як чуйність, непримиренність до байдужості та грубості, сміливість і рішучість у боротьбі з несправедливістю.

Ефективність праці вчителя залежить від того, наскільки точно він визначив рівень сформованості моральних уявлень вихованців, їхньої практичної підготовленості до контактів з людьми, що їх оточують.

В дітей цього віку найбільше розвинуті уявлення саме про товариськість. Вони можуть порівняно різнобічно оцінювати якості товариша як у вузькому розумінні («допомагає», «разом граємося», «захищає», «ділиться з товаришами»), так і в широкому значенні («не підводить клас»).

З покоління в покоління у дітей існують неписані правила товариськості – не виказувати товариша, виручати з біди, не зводити на нього наклеп, не звалювати провину на іншого тощо. Але ці норми можуть викликати подекуди й негативні прояви у поведінці: кругову поруку, підказування й списування, обман учителя, батьків.

Щоб цілеспрямовано впливати на дітей, учитель повинен добре знати норми життя дитячого колективу, реально діючі мотиви, настанови, потреби спілкування, й діючі правила, можливі прогалини в уявленнях, які вже склалися.

На цій основі учитель формує громадську думку про взаємини й поведінку в колективі, а потім під впливом цієї думки формується уже особистість кожного окремого учня – члена даного колективу.

Рейтинг:5 из 5

На основе отзывов 1 пользователей

Автор: Олена Б.

Редакция не несет ответственности за наполнение блогов, они есть персональным мнением автора

Нужен репетитор?

Выбирай лучших преподавателей на сервисе Буки!

Другие статьи преподавателя

Регистрируйся как репетитор на BUKI!

Бесплатная регистрация за 10 минут

Занятия персонально или по Skype

Оплата напрямую от ученика

Также читайте раздел «Блоги репетиторов»:

Секретные методы изучения иностранного языка

В этой статье мы рассмотрим три секретных метода, которые могут помочь вам усвоить новый язык быстрее и эффективнее. Статья содержит ссылки на платформы и вебсайты, которые вам помогут в этом.

Автор: Христина Я.

Як досягти тонкої талії?

Тонка талія: міфи та реальність

Автор: Анастасія Ш.

Цукрозамінники

Переваги та недоліки

Автор: Анастасія Ш.

Відпочинок від тренувань

Правильно організований відпочинок допомагає зберегти і покращити результати тренувань

Автор: Анастасія Ш.

Verben mit Präpositionen у німецькій мові у німецькій мові. Дружній путівник для початківців

Сьогодні ми поговоримо про один із важливих аспектів німецької мови - Verben mit Präpositionen (дієслова з прийменниками).

Автор: Ярослав Т.

Зв'язок між гормонами та тренуваннями

Важливість фізичної активності для підтримки гормонального балансу та загального здоров'я.

Автор: Анастасія Ш.

Другие новости:

;