Кому і навіщо потрібен репетитор

Навіщо дитині репетитор? Таке запитання хвилює багатьох батьків. Хтось вважає, що репетитор – то зайві витрати, і всього мають навчити в школі, адже вчителям за те платять гроші. Хтось вірить в сили своїх дітей і вважає, що «ми колись розбирались зі шкільною програмою, і вони розберуться..» Хтось переконаний, що зараз є безліч доступних курсів та матеріалів в Інтернеті – навіщо платити гроші, коли є безкоштовний контент. Кожний з цих аргументів має своєї «за» та «проти», отож давайте про все по черзі.

«Хай вчиться в школі…»

Таку позицію займають, за моїми спостереженнями, три типи батьків:

  • ті, що досягали в житті всього самостійно і хочуть, щоб діти повторили їх шлях;
  • ті, що не зацікавлені в результатах навчання дитини;
  • ті, що не мають можливості оплати послуг репетиторів.

Перший тип припускається помилки в тому, що оцінює своїх дітей виключно як своє продовження, наділяючи їх тими психологічними характеристиками, які є в них самих. До таких належать наполегливість, цілеспрямованість, стресостійкість, впевненість в собі. Батькам буває важко зрозуміти, що ці риси сформувались у них на протязі життя і нерідко дістались дорогою ціною. Передаючи дітям підсвідому установку, що весь світ – це суцільна боротьба, батьки нерідко провокують в дитини стреси, нервові зриви, що виникають у них на ґрунті потреби відповідати запитам батьків. 

Друга категорія — батьки, які вважають, що успіхи в житті та гарні оцінки не завжди одне і те ж. Якщо відношення до навчання та знань в сім’ї негативне, або ж байдуже, що в принципі одне і теж, то чекати іншого відношення у дитини – це все одно, що очікувати дива. Хоча й вони трапляються.

Третій варіант, найбільш сумний: батьки розуміють цінність навчання, міряють про вступ дитини до вищого навчального закладу на бюджет, проте не мають змоги допомогти їй, оплачуючи репетитора в випадку, якщо з якимось предметом виникають проблеми. 

Кому «по зубах» шкільна програма

Ні для кого не секрет, що сучасні діти перевантажені інформацією з усіх боків. Шкільна програма зазнала значних змін — її насиченість не можна порівнювати з тим об’ємом, з яким справлялись батьки сучасних дітей. Крім того, діти отримують додаткову інформацію з усіх сторін — з Інтернету, книг, ігор, від друзів і батьків. 

За даними психологів, значний потік інформації негативно вливає на короткотривалу пам'ять. Якщо раніше дитина могла запам’ятати 7 непов’язаних між собою цифр чи слів, то тепер об’єм пам’яті скоротився до 4 елементів. Тому звинувачувати сучасну в шкільну програму в збільшені об’ємів інформації можна лише частково, адже діти – «заручники» свого часу, і тому змушені взаємодіяти з великими потоком інформації, що лине на них від усюди. Досягати успіху в таких умовах – вдвічі, якщо не втричі важче. Для цього дитина має бути цілеспрямованою, вміти концентруватись, бути мотивованою. А такі риси, згодіться, притаманні не всім.

«Нехай вчаться в інтернеті…»

Безкоштовний контент — дійсно дуже непоганий варіант навчання. Але його не можна назвати універсальним.

З моєї практики він може принести значну користь тим школярам, які:

•володіють темою, і просто шукають додатковий матеріал для поглибленого вивчення — виконують творче завдання, готують реферат, доповідь, відео тощо;

•намагаються розібратись в пропущеній темі самостійно — добре спрацьовує, якщо є попередні базові знання;

•прагнуть поглибити знання в якомусь одному обраному напрямку.

Переглядаючи відео, що присвячені підготовці до ЗНО з української мови, я зробила висновки, що вони діляться на три типи: дають загальне уявлення про тему, розв’язують певну проблему, дають максимум потрібної для ЗНО інформації, з нюансами та складнощами. Перший вид контенту варто переглядати в тому випадку, коли немає взагалі розуміння даної теми, або є значні прогалини, що не дають систематизувати знання. Другий тим контенту корисний, якщо учень володіє інформацією, та в нього виникли певні труднощі з розрізненням деяких елементів та складних випадків. Третій варіант – найбільш корисний при підготовці до ЗНО. Складність може виникнути в тому випадку, якщо учень недостатньо володіє інформацією, адже, значний об’єм матеріалу, наприклад, вся частина мови, вміщена в 15 хвилин відео, складна для сприйняття. Для вчителя-мовознавця такі відео інформативні та слугують допомогою при вивченні теми, однак в учнів при самостійному перегляді часто йде перенасичення інформацією та втрачаються важливі моменти.

Навіщо потрібен репетитор

Перш за все — це індивідуальний підхід до вашої дитини. На ділі, а не словах. Це вчитель, що тривалий час сконцентрований на дитині, а отже знає про її розуміння предмету все — які теми дитина знає, який тип мислення розвинутий, з якою швидкістю подавати матеріал. Якщо репетитор бачить пропущену тему, то обов’язково до неї повертається, адже не можна будувати міцні стіни, якщо в фундаменті не вистачає основних елементів. 

Репетитор, на відміну від шкільного вчителя, має всі можливості для того, щоб досягнути результату: 

•між ним та учнем є контакт та довіра (а якщо це не так, міняйте репетитора);

•підбирає для кожного учня індивідуальний спосіб подачі матеріалу;

•зацікавлений в результаті учня не менше його самого та батьків, адже це його репутація.

І головне, що дає репетитор — максимум практики, яка дозволяє найкраще засвоїти матеріал. Гарний репетитор, як хороший тренер, одразу бачить «технічні» помилки, концентрує увагу на правильному виконанні, пояснює, що і звідки взялося, і чому приходимо до такого висновку. Репетитор вчить мислити, а не заучувати матеріал та здавати його на гарну оцінку, тому в дітей не буває перенапруження пам’яті. 

Репетитор обов’язково подбає про те, що б створити атмосферу успішності в дитини — бо лише гарний настрій та відчуття, що все виходить, надихає рухатись далі. Репетитор бачить та цінує навіть маленькі перемоги дитини і допомагає їх поступово перетворити на великі. Він використовує різні техніки подачі матеріалу, в тому числі й відео контент, що слугує допомогою в його роботі. Я як репетитор буду прагнути дати вашій дитині максимум знань, підтримки та можливостей для розкриття свого потенціалу — звертайтесь! 

Рейтинг:5 из 5

На основе отзывов 1 пользователей

Автор: Ніна К.

Редакция не несет ответственности за наполнение блогов, они есть персональным мнением автора

Нужен репетитор?

Выбирай лучших преподавателей на сервисе Буки!

Другие статьи преподавателя

Регистрируйся как репетитор на BUKI!

Бесплатная регистрация за 10 минут

Занятия персонально или по Skype

Оплата напрямую от ученика

Также читайте раздел «Блоги репетиторов»:

Ведення логопедичного YouTube каналу з завданнями українською мовою

Ведення YouTube каналу з розвиваючими завданнями українською мовою може принести значні переваги для логопеда, особливо у взаємодії з батьками. Запрошую до перегляду розвивальних відео.

Автор: Марина К.

Онлайн заняття з використанням інтерактивних завдань, ігор та без них

Інтерактивні презентації та завдання відіграють ключову роль у сучасних методиках логопедії, особливо під час онлайн занять.

Автор: Марина К.

Коли очікувати перших результатів від логопедичних занять?

Ця стаття описує, коли можна очікувати перших результатів від логопедичних занять, наголошуючи на унікальності кожної дитини та впливі різних факторів на швидкість прогресу.

Автор: Марина К.

Показникові рівняння

Де можна зустріти, практичне застосування

Автор: Сергій Б.

Множина, її елементи

Різноманітні приклади

Автор: Сергій Б.

Куля та сфера

В чому різниця, приклади, застосування в житті

Автор: Сергій Б.

Другие новости:

;