Розвиток критичного мислення на заняттях з англійської мови

На заняттях з англійської мови ми намагаємося не лише вивчати вимову, лексику, граматику, але і розвивати критичне мислення. Критичне мислення базується на законах логіки й на розумінні психологічних особливостей людини, зокрема її мислення. Коли ми спілкуємося та обговорюємо різні теми, намагаємося не довіряти будь-якій інформації, яку ми почерпнули, вивчаючи предмети, читаючи літературу, а оцінювати інформацію, аналізувати, висувати свої гіпотези та перевіряти.

Розгляньмо кілька випадків розвитку критичного мислення, які ми розглядали на заняттях з англійської мови.

Зокрема, розглянемо наступне завдання. Запитаємо студента (у цій статті студентів буду називати всіх, хто вивчає щось, зокрема англійську мову), скільки років йому (чи їй) зараз. Допустимо, вона відповість, що їй зараз 40 років (станом на 1 листопада 2020 року). Тоді запитаємо, а скільки років буде їй у 2040 році.

Типова відповідь буде 60 років. А тепер постараємося проаналізувати більш детально. Якщо, наприклад, студентка народилася 1 листопада 1980 року, тоді з січня по жовтень 2040 року їй буде 59 років, а у листопаді та грудні 2040 року їй буде 60 років. Може бути випадок, що студентка не доживе до 2040 року, і тоді їй не буде ані 59, ані 60 років. Але, звичайно, тоді кажемо, що ми все ж таки надіємося, що вона буде живою, здоровою та сповненою енергії. Але і самій студентці потрібно постаратися, щоб так і було.

Але може ще так статися, що студентка все зробить для того, щоб можна було їй сповільнити потік часу. І, якщо для інших людей мине 20 років з 2040 по 2020 років, то для неї мине лише, наприклад, п’ять років. І у цьому випадку їй буде 45 років. Може минути й три роки, отже їй буде 43 роки у 2040 році.

Постане наступне запитання, що потрібно зробити для того, щоб сповільнити потік часу. І моя відповідь буде, що необхідно буде вивести частину своєї свідомості у паралельний всесвіт, тобто всесвіт з іншими вимірами простору та часу. І коли буде запитання, як це зробити, відповідь теж буде, оскільки це описане у моїй дисертації “Consciousness and Its Evolution: From a Human Being to a Post-Human” (“Свідомість та її еволюція: від людини до постлюдини”), яку я захищав в університеті Марії Кюрі-Склодовської у Любліні, Польща у 2015 році.

Розглянемо інший випадок і запитаємо студента, скільки буде “два плюс два”. Типова відповідь – чотири. Звичайно, якщо до двох яблук додати два, буде чотири яблука. Але, якщо взяти словник англійської мови, зокрема Cambridge English Dictionary, то знайдемо у ньому, що “2+2=5” - “the theory that when two companies or organizations join together, they achieve more and more successful than if they work separately” (“теорія, згідно з якою, коли дві компанії чи організації об'єднуються, вони досягають все більшого та більш успішного результату, ніж якщо вони працюють окремо” Цю теорію ще називають синергією. Навіть, якщо двоє людей об’єднають свої зусилля щодо розв’язання якогось питання, вони можуть зробити більше, ніж якщо вони працюють окремо. Отже, дійсно, два плюс два може дорівнювати не лише чотири, але й п’ять.

Останнім часом постає актуальним питання, що потрібно робити, щоб не захворіти на COVID-19. Якщо навіть це подивитися у гугл, типовими відповідями будуть поради епідеміологів, зокрема, такі які, як ідентифікування інфекційних ризиків, дотримання фізичної дистанції, гігієна рук і так далі. Звичайно, поради – правильні, Але, якщо проаналізувати детальніше, не обов’язково найважливішими будуть поради з точки зору епідеміолога, все ж таки перш за все, потрібно зміцнити імунну систему, зокрема, більше бувати на свіжому повітрі, робити фізичні вправи, їсти здорову їжу, навчитися ставитися більш позитивно до всіх і до всього.

Дуже часто наші судження базуються на хибних фактах або гіпотезах, які завжди вважалися правильними. Але якщо “включити критичне мислення”, виявляється, що навіть те, що майже всі вважають вірним, може бути хибним. І, коли ми це зрозуміємо, ми зможемо здійснити нові відкриття.

Література

1. T. Handziy “Consciousness and Its Evolution: from a Human Being to a Post-Human”, https://www.academia.edu/7094390/Consciousness_and_Its_Evolution_From_a_Human_Being_to_a_Post_Human_Ph_D_Thesis

2. Cambridge English Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/

Автор: Тарас Г.

Редакция не несет ответственности за наполнение блогов, они есть персональным мнением автора

Также читайте раздел «Блоги репетиторов»:

Творчість та біографія Миколи Куліша

Микола Гурович Куліш (1892-1937) – український драматург, представник «Розстріляного Відродження».  Народився 18 грудня 1892 року в с. Чаплинка Дніпровського повіту Таврійської…

Автор: Наталия К.

Як зробити так, щоб навчальний матеріал краще запам'ятовувався. Частина ІІ

Поради для покращення пам'яті.

Автор: Марина М.

Як зробити так, щоб навчальний матеріал краще запам'ятовувався. Частина І

Від чого залежить хороша пам'ять та поради для її покращення.

Автор: Марина М.

Популярність англійської мови. Звідки вона береться?

Хоча англійською мовою можна говорити практично скрізь, однак, англійська є лише третьою (після іспанської та китайської) мовою, яка найчастіше використовується у світі. Вона використовується в бізнесі, політиці, мистецтві та науці. Чому так відбувається?

Автор: Галина Б.

Необхідний поріг для самостійного вивчення іноземної мови

Коли Ви можете самостійно вивчати англійську мову? Лише після того, як оволодієте необхідним мінімумом для цього!

Автор: Владислав Ю.