Чи всі курси по підготовці до ЗНО однаково ефективні? На що слід звернути увагу при виборі курсів (зокрема з математики)?
1. Наявність у викладача сучасного технічного обладнання для проведення ОНЛАЙН уроків
Для ОНЛАЙН уроків з математики недостатньо просто запустити трансляцію в Skype або Zoom і розповідати матеріал. Також неефективно писати мишкою на екрані в Zoom, так як зазвичай це дуже сповільнює темп роботи, внаслідок чого вивчається менший об‘єм матеріалу. Для того, щоб ОНЛАЙН уроки математики по якості не поступались звичайним, необхідно, щоб у викладача було сучасне обладнання саме для уроків ОНЛАЙН: графічний планшет, стилус, віртуальна дошка.
2. Поділ учнів на групи за початковим рівнем знань
Зазвичай більшість курсів не практикують поділ учнів на групи за початковим рівнем. І це легко пояснити: при такому підході дуже складно набрати учнів на курси, так як залишається набагато менше варіантів графіку, які можна запропонувати учневі певного рівня. Набагато простіше просто набирати в групи всіх підряд, пропонуючи при цьому різноманітні варіанти графіку. Але питання в тому, наскільки ефективним буде навчання в одній групі для учня з нульовим рівнем і відмінника фіз-мат школи?
3. Кількість учнів у групах
Кількість учнів у групах часто залежить від вартості занять. Можна зустріти варіанти міні-груп від 3 до 5 учнів, але вартість таких занять мало відрізняється від вартості індивідуальних. Будучи студенкою, я колись працювала на курсах, де у групах було по 40 чоловік, в результаті чого заняття перетворювались на лекції, так як не було можливості приділяти увагу кожному учневі. Найбільш оптимальним варіантом по співвідношенню ціна/якість є групи по 6-12 учнів. Така кількість учнів у групі дозволяє ефективно організувати процес навчання за доступною для клієнта ціною.
4. Залучення до викладання студентів
Часто школи по підготовці до ЗНО запрошують до викладання студентів, інколи з досить невисоким особистим результатом по ЗНО і без досвіду викладання. Тому що оплата праці студентів зазвичай нижча, ніж у викладачів з досвідом, завдяки чому школа може знизити вартість курсів, зробивши їх привабливішими для клієнтів. Ви подумаєте: яка проблема в тому, що заняття буде вести молоденький активний студент? Я в жодному разі не проти студентів, деякі з них — прекрасний бюджетний варіант для допомоги учням по шкільній програмі. Але який би старанний не був студент, все таки у них недостатньо досвіду для підготовки до такого серйозного екзамену.
5. Готові конспекти уроків
Звичайно наявність у викладача готових матеріалів не гарантує якісного навчання, так само як і відсутність заготовок не говорить про те, що викладач невідповідально ставиться до своєї роботи. Але, без сумніву, наявність готових конспектів, які можна скидати учням на початку заняття, — це величезна економія часу на занятті, тому що не треба переписувати великі об‘єми матеріалу, а можна зразу розбирати по готовому (переписати учень і вдома зможе). Також це показник серйозного ставлення викладача до своєї роботи, тому що я зустрічала випадки, коли викладачі, готуючи до ЗНО, не знали навіть програми підготовки до ЗНО і розглядали теми, які на ЗНО не виносяться.
6. Перевірка домашніх робіт
Зазвичай при групових заняттях викладачі не перевіряють домашні завдання в учнів групи. Тому що перевірка домашніх завдань у всіх учнів групи займає величезну кількість часу поза основними заняттями. І курси не можуть/не хочуть оплачувати цей час викладачеві. А викладач як найманий працівник не дуже хоче витрачати свій особистий час на те, за що не отримує оплату. Тому багато курсів виконання домашніх завдань не контролюють, так як вважається, що цим групові заняття по формату і відповідно вартості і відрізняються від індивідуальних. Але чи будуть учні без контролю систематично виконувати домашні і як вплине невиконня домашніх завдань на їхній результат на екзамені?
7. Реальність відгуків
Дуже часто учні роблять вибір на користь певних курсів, орієнтуючись на відгуки. При цьому відгуки часто розміщені просто на сайті курсів у вигляді тексту. Іноді навіть з фотографіями учнів, які ці відгуки залишили. Цікаво, що фотографії цих «учнів» можна знайти у вільному доступі в Інтернеті. Тобто це фейкові фотографії. Яка тоді може бути довіра до самих відгуків? В ідеалі потрібно, щоб учні залишали відгуки в Інстаграм, Фейсбук. Так легше перевірити реальність учнів, які їх залишили. Можна навіть написати їм і розпитати про курси. Або, розміщуючи відгуки на сайті, робити скріни відгуків із соцмереж.
Щоб полегшити вам завдання з вибору курсів, пропоную чек-лист питань, які обов‘язково треба задати викладачеві перед записом на курси:
- Як викладач проводить заняття онлайн з математики? В якій програмі, яке обладнання використовує?
- Чи є поділ учнів на групи за рівнем знань?
- Яка кількість учнів у групах?
- Хто викладає на курсах — студенти чи викладачі з досвідом? Який досвід? Який власний результат викладчів на ЗНО? (попросити підтвердження у вигляді сертифікату ЗНО, тому що іноді сказане не відповідає дійсності)
- Чи є в курсів своя програма по підготовці до ЗНО? Заготовки конспектів?
- Чи перевіряють на курсах домашні роботи?
- Де можна знайти реальні відгуки учнів про курси?
Сподіваюсь, цей матеріал допоможе вам у пошуках саме тих курсів, які допоможуть скласти вам ЗНО на найвищий бал!