Яка структура власного висловлювання?

Яка структура власного висловлювання?

Це питання цікавить, мабуть, кожного одинадцятикласника, якому незабаром прийдеться складати славнозвісне і водночас моторошне ЗНО. Тож, щоб не гаяти часу та не втратити можливі 20 балів, розпочнімо.

Ми маємо 2 варіанти, як може виглядати власне висловлювання. Перший - це теза, аргумент, приклад з літератури, аргумент, приклад з історії чи з нашого життя і висновок. І другий - теза, 2 аргументи, 2 приклади, висновок. Усе починаємо писати з нового абзацу. Особисто я радила б усім використовувати перший варіант. На мою думку, це простіше і так чітко видно структуру твору. Використовуючи другий варіант, учень може заплутатись у тих двох прикладах, які йдуть одне за одним і не розмежувати їх. Але кожен має право обирати те, що йому вдається краще, помилки у цьому немає.

Перейдімо детальніше до кожної з частин власного висловлювання. Тема твору вкінці найчастіше містить якесь запитання або ж рідше - певне твердження. На початку свого твору, у тезі, одинадцятикласник може погодитися з тим, що йому запропонували, або не погодитися, тобто спростовувати це. Є ще третій варіант. Ми можемо сказати, що подане вище твердження є неоднозначним, і з одного боку, ми погоджуємось з ним, а з іншого - ні. Проте я б не радила йти цим шляхом написання, тому що надалі нам прийдеться подавати один аргумент і приклад “за”, інший - “проти”, висновок знову ж таки буде неоднозначним. Цим усім ми значно ускладнимо собі завдання.

Отож з тезою розібралися, перейдімо до аргументів. Це, можна сказати, розширення нашої думки, наведеної у тезі. Ми повинні довести екзаменаторам, чому ж думаємо саме так, а не інакше, переконати їх у цьому. 

Потім потрібно навести приклад з літератури (бажано української), який підтверджує нашу думку. Ми ніби доводимо: “Ось, я недарма про це говорю, такий випадок був у такому творі, і через це трапилось те і те”. Але, звісно, іншими словами. До речі, до кожного з частин структури власного висловлювання подано відповідні фрази, якими одинадцятикласник повинен починати свою тезу, аргумент і тд. Але про них поговоримо іншим разом.

Коли ми вже написали усе вище сказане, потрібно подати ще один аргумент, поглянути на ситуацію з іншого боку. І на підтвердження цього додати приклад із власного життя або з історії. Якщо Ви пам'ятаєте випадки, де в головній ролі були історичні особи чи якісь знаменитості, і це підходить до теми твору, то чудово! Але якщо ні, то приклад із власного життя завжди можна придумати будь-який, що ідеально підійде до порушеної проблеми. Правдивість цього ніхто перевіряти не буде.

Ось ми і дійшли до висновку. Тут всього лиш потрібно гарно підсумувати все те, що Ви намагались донести своїм висловлюванням. Можна сказати, що ми просто переформульовуємо тезу, але вже спираючись на аргументи та приклади, додаємо щось нове. І наш твір готовий.

Насправді, усе не так страшно, як виглядає на перший погляд. Головне - практика, практика і ще раз практика. Усе в твоїх руках, повір у це, успіху!

 

Ось деякі завдання для Вас

1) Найбільш вдалий приклад з літератури до теми: "Усі успішні люди - кар'єристи"

1. "Мартин Боруля" І. Карпенка-Карого

2. "Місто" В. Підмогильного 

3. "Я (Романтика)" М. Хвильового

Пояснення: Степан Радченко - яскравий приклад справжнього кар'єриста. Незважаючи на те, що він народився у селі, родом з бідної сім'ї, хлопець все-таки за допомогою своїх знань зміг переїхати до міста, отримати хорошу освіту, роботу. І звісно, став відомим письменником, про що його односельці не могли й мріяти.

2) Який уривок правильний для прикладу з власного життя?

1. Мою давню приятельку Любу однокласники вважають "білою вороною"... 

2. У моїй школі, на жаль, повно "білих ворон"...

3. Один хлопчик постійно страждає, тому що всі кажуть, що він "біла ворона"...

Пояснення: У будь-якому прикладі важлива конкретика! Якщо це приклад з літератури, то вказуємо ім'я персонажа, назву твору, його жанр (якщо точно пам'ятаємо) і автора. Наприклад, Еней з поеми "Енеїда" І. Котляревського. Так само й з прикладом із власного життя, вказуємо, про кого ми будемо розповідати та називаємо його ім'я.

3) Як краще завершити власне висловлювання?

1. Хотів/ла би підсумувати, що на мою думку, кар'єристи...

2. Отже, я вважаю, що кар'єристи...

3. Таким чином, кар'єристи... 

Пояснення: 1 і 2 варіанти неправильні, тому що там є фрази, які можуть бути лише в тезі! Використовувати "на мою думку", "я вважаю" в інших частинах власного висловлювання не можна. 

А детальніше про ці та інші фрази ми поговоримо у наступному дописі.

 

Рейтинг:5 из 5

На основе отзывов 1 пользователей

Автор: Христина К.

Редакция не несет ответственности за наполнение блогов, они есть персональным мнением автора

Нужен репетитор?

Выбирай лучших преподавателей на сервисе Буки!

Другие статьи преподавателя

Регистрируйся как репетитор на BUKI!

Бесплатная регистрация за 10 минут

Занятия персонально или по Skype

Оплата напрямую от ученика

Также читайте раздел «Блоги репетиторов»:

Секретные методы изучения иностранного языка

В этой статье мы рассмотрим три секретных метода, которые могут помочь вам усвоить новый язык быстрее и эффективнее. Статья содержит ссылки на платформы и вебсайты, которые вам помогут в этом.

Автор: Христина Я.

Як досягти тонкої талії?

Тонка талія: міфи та реальність

Автор: Анастасія Ш.

Цукрозамінники

Переваги та недоліки

Автор: Анастасія Ш.

Відпочинок від тренувань

Правильно організований відпочинок допомагає зберегти і покращити результати тренувань

Автор: Анастасія Ш.

Verben mit Präpositionen у німецькій мові у німецькій мові. Дружній путівник для початківців

Сьогодні ми поговоримо про один із важливих аспектів німецької мови - Verben mit Präpositionen (дієслова з прийменниками).

Автор: Ярослав Т.

Зв'язок між гормонами та тренуваннями

Важливість фізичної активності для підтримки гормонального балансу та загального здоров'я.

Автор: Анастасія Ш.

Другие новости:

;