Архітектура і дизайн: чи можливе дистанційне навчання і робота?

Wed Jun 18 2025 19:05:35 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Анна Б.

Спочатку про навчання. Чи можливо вивчати дистанційно дизайн та архітектуру? Так, це можливо! І на цьому можна було б закінчити статтю, якби не одне але. І цим "Але" є ті самі умови та інструменти, які допомагають реалізувати процес дистанційного навчання. З виникненням карантину, а після нього і війни в Україні, нам прийшлоссь оволодівати навиком дистанційного навчання. Потрібно було, щоб хтось збоку показав як креслити, робити штрихи та готуватись до вступу у ВУЗ, але був лише монітор комп'ютера і голос по ту сторону екрану. 


Які ж інструменти допомогли мені реалізувати процес навчання:
1. Наявна техніка (копмп'ютер, ноутбук, планшет)
2. Необхідна додаткова фурнітура - це мікрофон і камера.
3. Програми для дизайну та проектування. 
4. Стабільні і безпечні умови та електроенергія (умова).
Оскільки я є репетитором, я повинна подбати в першу чергу про це. Та досвід показав інакше. Кількість заявок різко скоротилась, які тільки почались виключення електроенергії і перебої з живленням. Ви не можете спланувати урок навіть банально тому, що ваші графіки виключення не співпадають. Багато потенційних учнів, були просто шоковані подіями війни 2022го, і відверто, про навчання думалось як найменше. Також фінансова і технічна сторона питання змінилась. Хтось евакуювався і полишив техніку, хтось взяв ноутбуки і планшети з мінімальими потужностями. А один тільки Photoshop з'їдає половину ресурсів комп'ютера. Я взагалі виїхала без своєї техніки, тож перших пару місяців, не знала як працювати. Тож 4те в списку питання стало першим, яке я тут розглянула.

Саме карантин 2020го дав поштовх до дистанційного навчання. Вищим навчальним закладам, які навчають студентів як креслити і проектувати, прийшлось оволодівати цим дистанційно. І тут в нагоді стають вище-згадані інструменти з перших 3х пунктів. І один з мої предметів був рисунок і малювання. Так , дистанційно. Все, що потрібно було - це лист паперу, камера, яка знімала вигляд зверху і фото натюрморта. Я складала програму навчання і щось показувала, як слайди, а щось малювала прямо на камеру. Найскладніше, було попасти в об'єктив. А якість камери бажала кращого. З появою графічного планшета ваше питання вирішиться моментально. Крім одного: вам самим доведеться оволодіти планшетом, перш ніж навчати. Це одна з причин, чому я забрала малювання зі свого списку уроків. Хоча без планшету, я встигла навчити 2х учнів, як почати малювати і показала, що це можливо в будь-якому віці.

А як же архітектура і креслення? Тут ситуація простіша : функція демонстрації екрану, вирішує 80% всіх питань, за умови, що є необхідні програми та мікрофон. Якщо є хочаб одна програма для креслення: Archicad, Revit - це вже успіх. І мене це виручало довший час, допоки я не втратила потенційного учня через неспівпадіння версій програм. Якби ж то просто було встановити програму, це одне. Та нажаль, потрібно було мати точно таку версію як в учня, і ця програма була куди потужніша за ресурси мого комп'ютера. Я промучилась три дні, щоб якось вирішити те питання і в мене не було жодних шансів (робота зі сканом історичної споруди у вигляді точок) . Адже файл мав бути зроблений тільки в вищій версії і не інакше. Інші випадки, коли б мені довелось мати додаткові програми, крім тих, якими я володію, це заявки учнів, потипу цих: "Архітектура, вивчення програми SketchUp", "Дизайн, в програмі Corel". Одна справа, коли я пояснюю основи і принципи архітектури і дизайну з власного досвіду, а інша - це навчати програм. Навіть, якщо я й використовувала якісь з них, це лише для певних однотипових задач. Тому для повноцінного навчання це не годиться. Саме після таких заяв, я почала вказувати програми в яких працюю. Але часто це не діє і мені доводиться вчитуватись в заявку, а чи бува там не пише, навчіть мене.. " і назва відсутнього софту на моєму компі".

Дистанційна робота дизайнера і архітектора. А як це можливо? Це можливо також. Але тут уже складніше. І цього разу я не напишу перелік пунктів, що потрібно для того, щоб працювати віддалено. Лише виокремлю ті умови, за яких це можливо. 
 


Дистанційна робота можлива:
Якщо є чіткий розподіл праці. Вам довіряють певну частину роботи і вашої кваліфікації достатньо, щоб виконати її без нагляду в зазначені терміни. В цьому випадку схема "один працює за 10х" не спрацює, бо тоді, цей один працівник, має бути весь час в офісі.
Якщо заздалегідь продумана робота з різними файлами передачі і збереження цифрової інформації. Тобто ви можете бути вільні у виборі програми для креслення, адже фінальна документація має бути видана в форматі pdf, dwg, як приклад. Або дозволена нижча версія основної робочої програми.
Якщо є люди в головному офісі, які можуть забезпечувати координацію між віддаленими відділами і подбати про перевірку вхідних і вихвдних файлів, та їх видрук. 
Якщо є контракти і постійні замовлення на предпроектні рішення та розробку робочої документації. Це те ж саме питання безпеки та платоспроможності.
Якщо є виконавці вихідних данних: видача обмірних креслень і фотофіксації з місця, топографічної зйомки і дослідження територій.
Якщо доступні робочі карти онлайн. Наприклад, під час війни, кадастрові карти закриті.
Та найголовніша умова: відкитість керівництва компанії до віддалених сівробітників. Це і довіра, і налагоджений режим роботи і більша кількість персоналу. Як мінімум, один менеджер, тут точно знадобиться. 

Висновок: дистанційне навчання і дистанційна робота в сфері архітектури повинні бути. Це хороші альтернативи для вирішення багатьох задач. Це дозволить зберегти мобільність в будь-яких ситуаціях на майбутнє та розширить коло тих, хто зможе бути залученим до процесу. Наприклад, жінка у дикреті, зможе продовжити свою роботу віддалено і не випадати з процесу. Дистанційна робота буде помічною і для інших маломобільних груп населення*, що дозволить в свою чергу вирішити питання з доступністю робочих місць і паркомісцями біля офісу. Та й самій людині, дома, під свої потреби, зручніше все обладнати ніж прагнути такого ж комфорту в офісі. Але це ніяк не означає, що треба забути про доступ для МГН*. Йде мова про наявність вибору і розширення можливостей. Зрештою, жодні технології не замінять ранкової кави в оточенні колег та однодумців, які обговорюють новини та планують ввечері відвідати архітектурну подію. А студентські роки без очного навчання - це втрачені золоті роки бунтарства та веселих спогадів.

Понравилась статья? Оцените

5

На основе отзывов 1 пользователей

Анна Б.

Автор и репетитор на BUKI: Анна Б.

Передаю знання з "рук в руки" використовуючи свій практичний досвід. Archicad 23, 3Ds max16 (Corona Render), Photoshop CS6 ВАЖЛИВО: заняття оплачуються з 1го дня заняття.

Цена

400 грн/час

Рейтинг:

5(отзывов: 6)

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора