Способи пояснення правил гри “Battleship” (“Морський бій”) на уроці англійської мови
Перший спосіб. Напишіть інструкції на дошці, як грати в “Battleship” разом з малюнком великої “основної” сітки(“primary” grid) та меншої сітки “для відстеження” (“tracking” grid). Ці письмові інструкції можуть допомогти зрозуміти суть гри тим студентам, які краще сприймають візуально. У той же час, усно проінформуйте студентів, що у гру грають двоє (по дві сітки для кожного гравця). На “основній” сітці гравець розташовує кораблі та відмічає постріли суперника. На іншій сітці “для відстеження” гравець записує свої постріли (позначте знаки позначення для кораблів та пострілів на дошці).
Починаючи гру, кожен гравець таємно організовує свої кораблі на своїй “основній сітці”. Кожен корабель займає декілька послідовних квадратів на сітці, розташованих як по горизонталі, так і по вертикалі. Кількість квадратів для кожного судна визначається типом судна. Кораблі не можуть перетинатися (тобто тільки один корабель може займати певну площу в сітці). Типи та кількість дозволених кораблів однакові для кожного гравця.
Кораблі можуть відрізнятися залежно від правил (організуйте кораблі на дошці, що займають квадрати, щоб показати студентам, як це працює). Після розташування кораблів, гра продовжується у серії раундів. У кожному раунді кожен гравець має право “вистрілити по кораблях супротивника”, назвавши клітинку суперника від A1 до J10.
Суперник оголошує “ранив” (“hit”), якщо площа, названа супротивником зайнята його кораблем, або “повз” (“miss”), якщо “постріл” (“shot”) був неточним (позначте "кораблі" (“ships”) на сітці на дошці). Атакуючий гравець позначає “ранив” (“hit”) чи “повз” (“miss”) на сітці "для відстеження", щоб створити зображення флоту супротивника (позначте “збиті”, “непоцілені” та “ранені” кораблі атакуючого гравця на сітці на дошці). Коли всі квадрати корабля вражені, це означає, що корабель затонув, і власник корабля оголошує: “You sank my battleship!” (“Ти затопив мій броненосець!”). Якщо всі кораблі гравця затонули, гра закінчена, і його противник оголошується переможцем.
Попросіть їх розташувати кораблі у своїх блокнотах, підійдіть до кожного столу, щоб перевірити на правильність їх розташування. Впевніться, що кожен студент розуміє кожен хід і правила гри, задаючи відкриті питання, такі як “Чи все зрозуміло?” (“Is everything clear?”)
Другий спосіб. Попросіть учня підійти до дошки, і покажіть перед рештою студентів, як будете грати в цю гру. Він / вона буде слідувати вашим інструкціям, і студенти будуть дивитись на процес і розуміти його краще. Роблячи це, використайте групову та парну роботу. Студенти у групі повинні пояснити хід гри іншим студентам ще раз і впевнитись, що їхня група розуміє правила. Такий підхід допоможе полегшити вам роботу, і ви не повторюватимете правила ще раз.