Як завалити іспит з німецької мови на інтеграційних курсах в Німеччині?

Обновлено 06.08.2025

Оксана О.

Якби хтось два роки тому сказав мені, що українці різного віку і соціальних статусів будуть масово вивчати іноземні мови через гостру необхідність швидко інтегруватися в іноземні культури, я б ніколи в це не повірила. Але, на жаль, такою є наша сумна реальність і вивчати іноземну мову змушений кожен, хто покидає свою зону комфорту через війни, роботу чи навчання. Вивчення іноземної мови більше не є хобі, заняттям для спілкування, торгівлі, залицяння-фліртування в Тіндерах чи якихось інших абстрактних цілей. Сьогодні вивчення іноземної мови – це must have, вибір без вибору багатьох українців, якщо вони хочуть не просто вижити, покинувши свою країну під тиском війни чи якихось інших обставин, але і для того, щоб збудувати з нуля своє нове життя.

24.02.2024 я, як і тисячі українців у Німеччині, здавала свій перший екзамен на рівень володіння німецькою мовою на інтеграційних курсах. Навчання і підготовка до здачі іспиту проходили в мовній школі AFI у місті Ерлянґен. Це для мене був цікавий досвід та експеримент, бо до того я багато років займалася підготовкою кандидатів до екзаменів, і от нарешті мені випала можливість випробувати свої методи на власній шкурі. Звісно, до того в мене були конференції, стажування і купа всякого різного навчання, за що я собі дуже вдячна, бо це втримало мене в доброму тонусі, щоб у сорокарічному віці зовсім не відчувати дискомфорту, коли змушена щось швидко вивчати і здавати на рівень. Мій результат склав 43/18/100, майже всі пункти я пройшла sehr gut. Хоч і моя ціль була 45/20/100, на жаль мені не вистачило 4 бали до максимуму. Але, все що я застосовувала для навчання моїх учнів, спрацювало і на мені. Тому, тепер я точно знаю пароль і передаю його вам!J Успішність в нашій групі, де я проходила навчання, склала 80% відсотків, наш викладач професійний та досвідчений носій мови, але не лінгвіст за фахом. Проаналізувавши ці вихідні дані і мій двадцятирічний досвід викладання іноземної мови, я вам зараз розкажу, складете ви чи завалите екзамен з німецької мови, незалежно від рівня.

Отже, хто ж все таки складає, а хто завалює цей простий на перший погляд іспит? Що таке успіх – випадковість чи закономірність? Що робити, щоб здати з першого разу і як не марнувати часу на повтори і не втратити віру в себе? Як вчитися швидко і якісно, не плакати, не створювати собі кумирів і не впадати комплекси?

За моїми спостереженнями багато хто завалює іспит,через те, що не вміє ефективно вчитися. Тому, перша моя вам заповідь – мати власну ціль і стратегію досягнення своєї мети. Хочете провалу, пливіть за течією уроків і намагайтеся зрозуміти чому німці кажуть der Apfel, а в нас це іменник середнього роду – das яблуко. В цьому немає ніякого сенсу, тому не марнуйте час і сили на непотрібне. Якщо у вас не буде стратегії, ви захлинетесь в хаотичному потоці нового матеріалу замішаного зі стресом групового навчання, де панує конкуренція і змагання за час/увагу викладача. Якщо ви потрапляєте в такий емоційний водокрут, закінчите марнуванням часу на ютюбах і тік-токах, а це шлях в нікуди. Свою стратегію я би назвала – 70/30, де 70% часу це чистий лексичний підхід, коли я вивчаю слова і фрази, які містять і граматичні тонкощі, а 30% часу я приділяла граматичним цікавинкам. І ніяких відосів з YouTube! Друга заповідь доброго студента – вчити хоча б 10 нових слів та сталих висловів у день, з інтервальним повторенням. На вихідних можна просто повторити всю лексику, що вивчили за тиждень. Граматика – це ваш скелет, а слова – м’язи, ефективне говоріння без синтезу обох неможливе. Третій лайфхак – не перекладайте всю відповідальність за свої незнання на вашого викладача, від нього залежить ваше натхнення, але аж ніяк не успіх. Вчитель відкриває двері, але ви заходите в мову самостійно. І те, що вчитель є носієм мови, аж ніяк не означає, що ви зразу біля нього защебечете вільно без помилок і акценту. Хоча в моєму випадку це є приємним мотивуючим бонусом. Закарбуйте собі в пам’яті цифри – 30% проти 70%, де 70 % часу – це ваш перформанс. Якщо ви хочете провалу, то мовчіть на уроці і сидіть на відосах з інтернету, замість того, щоб пробувати щось сказати німецькою. Краще довести до сказу свого вчителя питаннями, ніж безтолково просидіти день на курсах і так нічого не винести з того уроку. Але питання мають бути доречні та актуальні! Ви не уявляєте, як вчителі ростуть від розумних і допитливих учнів. Не створюйте собі штучно конфлікти в групі, не сваріться і не витрачайте енергію на непотрібні негативні вайби, групи дуже різношерсті і це класно! Кайфуйте, бо коли ще буде нагода побути студентом? Деяким людям напевно нудно вдома і вони приходять на курси, щоб повоювати і попити крові викладачам. Але карма є! 

Дивіться фільми німецькою мовою, якщо я змогла, то і ви зможете. Я дивилася такі фільми на Netflix:

Hitler’s Circle of Evil

Hitler. A Career

Marlene

Im Westen nichts Neues

Das Leben der Anderen

Ballon

Das Tagebuch der Anne Frank

Die Kaiserin

І пам'ятайте, страх ваш найгірший ворог і його необхідно ліквідувати. На екзамені ви будете все виконувати в режимі автопілота. Тому чим краще ви його налаштуєте перед судним днем, тим плавніше і впевненіше пройде всі етапи і успішно досягнете цілі. Страх треба проігнорувати в день екзамену, уявіть собі в цей день, що страху не існує. Випускаємо пару після іспиту, дзвонимо до викладача і кажемо, який жорсткий був іспит, злий екзаменатор, що ви нічого не чули на хьорен і що завалили екзамен… А далі чекаєм на сертифікат з високими балами і п’єм Просекко! 

https://www.facebook.com/deutschespracheonline/

Понравилась статья? Оцените

4

На основе отзывов 4 пользователей

Оксана О.

Автор и репетитор на BUKI: Оксана О.

Helping committed professionals in various industries so they could improve their job performance by advancing their communication skills in English.

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора