Перше заняття з репетитором – яким воно повинне бути?

Wed Jun 18 2025 13:34:53 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Андрій Л.

Перше, установче, заняття, грає велику роль для успішності надання допомоги відстаючим учням. Мій досвід проведення занять з дітьми шкільного віку свідчить про те, що тут необхідно слідувати наступній послідовності під час ведення бесіди:

  1. Першим повинно відбутися ваше знайомство з учнем. При цьому, я вважаю, що репетитору мало назвати своє ім’я, вік, спеціальність. Бажано також розповісти про деякі свої професійні успіхи – яким дітям, як вдалося допомогти. Можливо, у вас з учнем є спільні знайомі школярі, і тому їх успіхи надихнуть його на більш продуктивне навчання.
  2. Учень також повинен надати більш інформації про себе, ніж просто назвати ім’я та оцінки з математики. Репетитор має право знати, чим ще займається дитина, крім навчання у школі. Можливо, учень відвідує спортивну секцію, музичну школу, гурток танців або альпіністський клуб. На все це іноді віддається багато сил і часу, і через це шкільне навчання відходить на другий план. З такою дитиною заняття варто будувати за скоригованою програмою.
  3. Обов’язково репетитору слід узнати, які успіхи в учня за іншими предметами. Іноді здається, що в школяра погана пам’ять або логічне мислення, але інформація про успіхи з інших предметів можуть свідчити про зворотнє. Наприклад, з математики в нього погані оцінки, а з англійської мови, навпаки – добрі. Але відомо, що мовні предмети передбачають наявність добре розвиненої пам’яті, уваги та мислення. Значить, причини неуспішності дитини слід шукати в іншому.
  4. Дуже бажана присутність батьків на першому занятті, і тому невеличка розмова з ними після знайомства з дитиною є дуже корисною. Від них можна узнати, коли в учня розпочалося відставання з математики. Іноді виявляється, що батьки самі називають причину проблем, і тому треба уважно прислухатися до їх слів. Необхідно поцікавитися здоров’ям дитини, адже відомо, що деякі хвороби можуть заважати нормальному навчанню. Наприклад, цукровий діабет дещо впливає на погіршення пам’яті, і в такій ситуації учень не може «стрибнути вище голови». Репетитор повинен це враховувати і не давати великі обсяги матеріалу на заняттях, більше витрачати часу на дії з запам’ятовування поточної інформації.
  5. Обов’язковим на першому занятті є проведення невеликих контрольних тестів з математичних дисциплін, що повинно займати більшу частину урока. Тести відразу підказують, в якому класі утворилися прогалини в засвоєнні шкільного курсу. Одночасно з цим і батьки бачать реальну картину неуспішності своєї дитини, і іноді це стає для них певним одкровенням. Вони, наприклад, вважали, що справа в невеликому відставанні, а на повірку виходить наявність систематичного провалу в навчанні, незасвоєнні ключових тем шкільного курсу минулих років. Розв’язування тестових завдань з пройденого матеріалу є видом навчального заняття і до нього слід ретельно підготуватися – підібрати вправи, декілька варіантів білетів. Корисно використовувати матеріали річних контрольних робіт за минулі роки.
  6. На заключення – висновки, які повинні налаштувати дитину на майбутні заняття. Вона повинна побачити корисність занять, повірити у свої сили. Тут дуже важливо підмітити, наскільки учень буде готовий до наступних уроків, рівень його мотивації. Також бажано зорієнтувати його на плануємий обсяг та інтенсивність занять, наскільки це може вплинути на інші його справи, хобі, відпочинок. Зрозуміло, що неможна перетворювати репетиторські зайняття на каторгу.
  7. На заключному етапі встановлення взаємовідносин необхідно організувати зв'язок по телефону (скайпу, вайбер). Домовтесь зі своїми клієнтами щодо повідомлень про початок або, навпаки, про зрив або відміну заняття. Відразу налагоджуйте атмосферу доброзичливості і довіри. Графік зайнять повинен бути гнучким, як того бажається підопічним, але, за можливістю, не виходити за межі вашого власного графіку з іншими учнями.
  8. Для батьків наприкінці нагадати про необхідність контроля за виконанням домашніх завдань від репетитора та від шкільного вчителя. Повинен мати місце тісний двосторонній контакт, обмін думками та інформацією про успіхи учня. Батьки повинні розуміти, що без їх втручання корінного покращення результатів не буде.

Понравилась статья? Оцените

4.63

На основе отзывов 8 пользователей

Андрій Л.

Автор и репетитор на BUKI: Андрій Л.

Займаюсь репетиторством більше 5 років. Математика 5-6 клас, алгебра 7-9 клас, геометрія 7-9 клас. Усі заняття проводжу онлайн, через Вайбер.

Цена

200 грн/час

Рейтинг:

5(отзывов: 6)

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора