Вступ
Що робити, якщо ви зайшли в ZOOM, а вас не чують, що робити, якщо ви зайшли в ZOOM і нічого не чуєте? Або, можливо, ніхто не чує вас? Чи, можливо, зникла іконка мікрофону? Розгляну найпоширеніші проблеми, які виникають щодо звуку в ZOOM.
Що робити не треба:
1) Перезаходити по десятку разів. Не допомогло одразу - не допоможе й на десятий.
2) Одразу бігти читати інструкцію на офіційному сайті. Так, вона там є. І так, вона може допомогти вирішити проблеми. Однак її об'єм та структура такі, що її вивчення може зайняти не один день. За 15 хвилин точно не розберетесь. Лишаємо її на крайній випадок, коли нічого іншого не допоможе.
Мікроінструкція
За моїми спостереженнями, допомагає в 9 випадках з 10. Тому перш за все потрібно спробувати скористатись нею, а далі вже у разі потреби шукати причину в іншому місці. В мене заготовлена на всякий випадок, оскільки проблеми зі звуком зустрічаються доволі часто. Причина ефективності - те, що в переважній більшості випадків звук на ПК відсутній внаслідок неправильно обраного пристрою, а на телефонах - тому, що мікрофону не надано дозволу під'єднуватись через інтернет.
Перш ніж скористатись, перевіряємо якість доступу до глобальної мережі та мікрофон (ресурси вказав вкінці допису).
Отже, якщо в ZOOM відсутній звук:
На мобільних пристроях (телефонах та планшетах) натискаємо на іконку мікрофону та обираємо 'під'єднатись через інтернет'. Найтиповіша проблема зі звуком на телефоні - мікрофону не надано доступ до мережі. Можлива також ситуація, коли потрібно дозволити запис (або не вистачає якогось іншого дозволу) – сміливо надаємо.
На ПК (комп’ютері чи ноутбуці) - заходимо в налаштування звуку та обираємо потрібний динамік (іконка звуку - перемкнути пристій).
Детальна інструкція для ПК:
Перш ніж розпочинати, перевіряємо стан з'єднання з глобальною мережею. Якщо буде вкрай мала швидкість, звуку не буде. Це можна зробити, відкривши в будь-якому браузері ресурс speedtest.net чи nperf.com
Розпочнемо з входу в Zoom, оскільки перші налаштування ми повинні перевірити під час входу. Щоб увійти в Zoom, як учасник, є 2 шляхи: вже запланована конференція та перехід за посиланням.
При вході з ПК з'являється повідомлення 'Увійти за допомогою звуку комп'ютера'. Його часто автоматично закривають, і звуку тоді не буде. Замість мікрофона буде іконка, що відповідає за звук. Що робити? Шукаємо іконку 'Увійти в аудіоконференцію'.
Поки тут не з'явиться мікрофон, не натискаєте. Вас не буде чути. Перш за все перевіряєте, як виглядає іконка: навушники зі стрілочкою чи мікрофон. Якщо навушники зі стрілочкою, то ми входимо в аудіо конференцію, натискаємо знову, викидається вікно, і тут ви вже обираєте 'Увійти за допомогою звуку комп'ютера'. Готово.
Що ж робити, якщо вас все ще не чують? На ПК поширена ситуація, коли обрано не той пристрій. Що це означає? Це означає, що нам потрібно зрозуміти, який мікрофон і які навушники у нас є активними, для цього ми тиснемо на стрілочку поруч із кнопкою вимкнення звуку.
Тут ви можете перевірити, який мікрофон у вас обраний, який динамік у вас обраний. Зазвичай відображається кілька варіантів. Перемикаємо по черзі, доки не знайдемо коректний. Готово.
І тут випливає варіант: а раптом все зробили вірно, а звуку все одно немає? Це можливо, якщо що проблема з звуком не в Zoom, а в вашому комп'ютері.
Що робити?
Перевірити:
1) Чи є взагалі звук на ПК? Для цього вмикаємо будь-який звук (наприклад, відео на YouTube) та будь-яку програму з мікрофоном (наприклад, вбудовану утиліту звукозапису).
2) Якщо не допомагає, перезавантажуємо ПК (вимикаємо, чекаємо десять секунд та вмикаємо знову).
3) Дуже рідко допомагає кількохразове натиснення на іконку звуку в Zoom (баг ПЗ, однак наразі він зустрічається вкрай рідко).
4) Ще рідше трапляється баг з неправильною установкою Zoom. В такому разі просто перевстановлюємо.
5) Така ж історія з оновленнями (допомагає, але доволі рідко, розраховувати на це не потрібно).
6) Найбільш крайній варіант - написати в підтримку ZOOM.
Детальна інструкція щодо звуку на iOS та Android
Що робити, якщо в ZOOM на смартфоні (iOS чи Android) виникли проблеми з мікрофоном або динаміком, а наведена вище мікроінструкція не допомогла?
Перш ніж розпочинати, перевіряємо стан з'єднання з глобальною мережею. Якщо буде вкрай мала швидкість, звуку не буде. Це можна зробити за допомогою спеціальних застосунків або, скажімо, на ресурсі speedtest.net
Якщо в ZOOM ви нікого не чуєте, спробуйте:
1) Натиснути на іконку (значок) мікрофону та обрати 'під'єднатись через інтернет'. Найчастіше проблеми виникають внаслідок ненаданого дозволу. Те ж саме робимо, якщо замість мікрофона буде іконка, що відповідає за звук. І не дивумось, що не чуємо ми, а перевіряємо мікрофон, а не динамік: така специфіка програми.
2) Натиснути на іконку включення динаміку. Вона знаходиться у лівому верхньому куті екрану, якщо він відображається як вимкнений.
3) Збільшити гучність на пристрої, використовуючи або клавіші гучності, або трей (верхня спливаюча панель на смартфоні, та ж сама, на котрій ми вмикаємо WI-FI, ставимо беззвучний режим тощо). Це слід спробувати, навіть якщо в самій програмі динамік увімкнено.
4) Спробувати використати інший пристрій виведення (замінити навушники або ввімкнути динамік).
5) Перезавантажити смартфон. Для цього слід його вимкнути, зачекати близько десяти секунд та знову ввімкнути.
6) Якщо ніщо не допомагає, переінсталюйте ZOOM з Apple App Store або Google Play. Для цього його слід спершу видалити. При повторному встановленні слід уважно слідкувати, аби надати всі необхідні дозволи. Особливо часто пропускають спливаюче вікно в самій програмі при першій спробі входу в конференцію.
7) Найбільш крайній варіант - прочитати інструкцію на офіційному сайті або звернутись в техпідтримку.
Якщо в ZOOM вас ніхто не чує, спробуйте:
1) Тиснемо на іконку (значок) мікрофона у панелі керування конференції Zoom. Допомагає, якщо він відображається як вимкнений. Не допоможе, якщо замість мікрофона буде іконка, що відповідає за звук.
2) Аналогічно до випадку з непрацюючим динаміком, в слід натиснути на іконку (значок) мікрофону та обрати 'під'єднатись через інтернет', особливо якщо іконки мікрофону немає, зате є зелененька іконка, що відповідає за звук.
3) Якщо іконка мікрофону є, але ввімкнути не вдається, слід попросити організатора ввімкнути звук (дуже часто звук учасникам просто вимикають, особливо на великих зустрічах; в такому разі і іконка відображатиметься, і ви всіх чутимете, але вас чути не будуть).
4) Перепід'єднати мікрофон (майже завжди це гарнітура) до пристрою та перевірити коректність його підключення.
5) Перевірити, чи надано необхідні дозволи:
Для iOS:
1. Налаштування
2. Конфіденційність
3. Мікрофон
4. Якщо повзунок вимкнено, увімкнути.
Для Android (може відрізнятись залежно від 'прошивки'):
1. Налаштування
2. Додатки і сповіщення
3. Менеджер дозволів (або Дозволи додатків, або Менеджер дозволів... доволі сильно відрізняється в різних моделях)
4. Мікрофон
5. По аналогії з випадком для iOS, якщо повзунок вимкнено, увімкнути.
6) Перевірити, чи інші додатки (програми, застосунки) не використовують мікрофон одночасно з ZOOM.
7) Перезавантажити смартфон, як і в минулому випадку. Вимикаємо та через десяток секунд вмикаємо знову.
8) Видаляємо ZOOM та встановлюємо знову з Apple App Store або Google Play. І, як і в попередньому разі, звертаємо увагу на сповіщення та дозволи.
9) В крайньому разі можемо прочитати інструкцію на офіційному сайті та звертаємось в саппорт.
Висновки
Якщо в ZOOM відсутній звук:
На мобільних пристроях (телефонах та планшетах) натискаємо на іконку мікрофону та обираємо 'під'єднатись через інтернет'. Найтиповіша проблема зі звуком на телефоні - мікрофону не надано доступ до мережі. Можлива також ситуація, коли потрібно дозволити запис (або не вистачає якогось іншого дозволу) – сміливо надаємо.
На ПК (комп’ютері чи ноутбуці) - заходимо в налаштування звуку та обираємо потрібний динамік (іконка звуку - перемкнути пристій).
Якщо не допомагає, читаємо детальну інструкцію.
Матеріали, ресурси, джерела:
1) Офіційна інструкція ZOOM: https://support.zoom.com/hc/ru/category?id=kb_category&kb_category=1caa5cb5c3bdf1104b490e8dc0013103
2) Служба підтримки ZOOM: https://support.zoom.com/hc/ru/contact?id=contact_us
3) speedtest.net та nperf.com - ресурси для перевірки якості доступу до глобальної мережі.
4) Ресурс для онлайн-перевірки мікрофону: https://webcammictest.com/ru/check-mic.html