Багато людей не розуміють організацію процесу навчання іноземної мови. От приміром людина за всі шкільні та вузівські роки так і не вивчила ту чи іншу іноземну мову, але думає, що на курсах або в репетитора можна зробити це все прискореним чином за якийсь короткий і головне інтенсивний період часу.
Звичайно організатори курсів чи самі ж репетитори зацікавлені надати більшу кількість уроків в короткий час, щоб зібрати максимальну кількість грошей з учня чи учениці.
Є курси, які пропонують вивчати іноземну мову кожного дня, або через день. При цьому учнів завалюють інформацією, яку ті на початку легко схоплюють, але з мірою її накопичення природньо втрачають спроможніcть до засвоєння матеріалу в результаті чого у них наступає «перебор».
Ситуація сьогодні така: одні курси чи репетитори рекомендують учням вивчити 800-1000 найбільш вживаних слів іноземною мовою, інші намагаються запхати в учня побільше граматичних форм. Але вже на третій сотні слів чи на ...надцятій граматичній флексії в учнів почнуться проблеми. Адже мозок людини має своє «капасіті», і його спроможність далеко не відповідає бажанням чи мотивації учня та вчителя.
Звичайно, учень або учениця спочатку захоплюються вивченням іноземної мови, але дуже швидко виникає розчарування. Адже слова забуваються, причому чим далі тим більше, а флексії, вивчені у табличках, взагалі стають мертвим грузом.
Повтор як правило нічого не дає, тому що інформація для запам'ятовування збільшується в геометричній прогресії.
Насправді все банально просто - спробуємо асоціювати ситуацію. Коли людина бачить перед собою грядку в шість сотих, вона теж на початку думає, що зможе перекопати її швидко, ефективно та якісно за короткий проміжок часу та на одному диханні. Але вже за кілька годин копання, людина розуміє, що справитися буде дуже важко. Тим більше, що виявляється самого копання замало. Треба ще й гребти, викорчовувати, зарівнювати і таке інше. Так само і в процесі вивчення мови виникає багато нюансів. Мова- це наче грядка, але вже набагато більша, яку треба обробляти.
Зрештою, не всі уявляють собі робі роботу на городі, тому можна навести іншу асоціацію – тренування в спортивному залі. Звичайно досвідчений тренер підкаже, як треба розробити програму навантаження на м’язи, для того щоб вони включилися в роботу і не перевтомилися за перші кілька занять.
Мозок так само вимагає тренування згідно плану, а не бажання «кинутися на лопату» на дачі, чи підняти важкі гирі. Я б навіть сказав, що мозок більш ніжніший орган ніж м’язи рук, ніг чи живота. І він може «перекачатися» дуже швидко.
Тисячі учнів, які кинулися вивчати іноземні мови, таким чином швидко розчарувалися. Одна учениця, після таких інтенсивних заняттях на курсах, повідомила мені, що вона не зможе вивчити іноземну мову. Коли я став виясняти причину такого висновку, я зрозумів, що вона записалася на курси, які пропонували їй вчитися шість днів на тижні в вечірній час після роботи. Такий підхід просто нереальний, тому приходити кожен день на курси можна тільки теоретично. Більше того, а коли ж засвоювати набраний матеріал?
Практика свідчить, що людина може вивчити 30-40 іноземних слів та 5-6 флексійних конструкцій і то засвоєння їх буде тривати 3-4 дні. Більше того, кожна людина має індивідуальні особливості, пов'язані з індивідуальною пам’яттю та життєвим досвідом.
Все це вимагає виключно індивідуального підходу. Вже після першого індивідуального заняття досвідчений репетитор може визначити спроможності учня та його навики в освоєнні лексичного, граматичного та фонетичного матеріалу.
Звичайно, найкраще вивчати іноземну мову з репетитором Мнемонічної Школи, адже тут вже напрацьовано всі схеми для встановлення навчального індивідуального плану, який сприяє тому, що вже на третьому занятті учень буде говорити іноземною мовою (навіть такою, яку він ніколи раніше не вивчав) 15 хвилин. В подальшому учень навчиться говорити, читати і писати без помилок. А неординарний підхід до засвоєння фонетики дасть можливість говорити без акценту.
Одна учениця, яка ніколи не вчила англійську мову, після третього заняття з репетитором Мнемонічної Школи заговорила англійською перед своїми подружками у фітнес клубі, після чого ті запитали: «А хто тебе закодував?». Насправді ніяких чарів, кодувань і двадцять п’ятих кадрів. Все просто: технології та досвід репетиторів Мнемонічної Школи.
Головне - покладатися на досвід фахівця, а не вірити міфам чи своїм власним ілюзіям. Один учень сказав мені після заняття з репетитором звичайної академічної школи, що він зможе вивчити німецьку мову тільки коли буде жити та працювати в Німеччині. Але після приїзду ще більше розчарувався і сказав таке: «Якби не der, die, das - то би були німці з нас». Насправді, надія про вивчення іноземної мови в країні її вживання часто закінчується ще більшим розчаруванням, про що я напишу в наступній своїй статті.