«Sugesto pedia» - інноваційний метод повного занурення в мовне середовище

Wed Jun 18 2025 19:19:22 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Світлана Б.

Людина протягом усього свого життя прагне до знань. Основною методикою вивчення іноземних мов вважається заняття з викладачами-носіями або читання художньої чи наукової літератури зі словником. «Sugesto pedia» - метод повного занурення в мовне середовище, побудований на рольовій грі. Він заставляє нашу підсвідомість повірити в істинність наміру спілкування з навколишнім світом. Саме слово «suggestion» в перекладі з англійської означає – навіювання. Це одна з найбільш поширених методик вивчення іноземних мов, зводиться вона до того, що учень щодня спілкується з носіями мови. Ідеальним варіантом буде подорож в ту країну, мову якої людина має намір освоювати.

З’явився цей метод в 70-х роках ХХ ст. активно розвивається досі. Учні самостійно обирають собі нові імена і створюють у своїй комунікативній групці цілковиту атмосферу країни та мови, яку вивчають. На період навчання людина, яка пране оволодіти іноземною мовою, повинна стати на деякий час геть іншою. Тут застосовується прийом ілюзії, щоб будь-хто в процесі навчання міг повністю розслабитись, розкритись, а іноземна мова стала максимально наближеною до оригінальної. Метод є актуальним для людей з творчим мисленням, які люблять імпровізувати.

Підхід базувався на силі навіювання в навчанні, причому думка полягала в тому, що позитивні навіювання робились для того, хто навчається, більш сприйнятливим і, в свою чергу, стимулюючим навчання. Лозанов вважає, що розслаблений, але зосереджений стан є оптимальним станом для навчання. Для того, щоб створити цей розслаблений стан у учня та пропагувати позитивні навіювання, сугестопедія використовує музику, комфортне та розслаблююче середовище та стосунки між учителем та учнем, що є схожим до стосунків батьків та дитини. Музика, зокрема, займає центральне місце у підході. На відміну від інших методів та підходів, у сугестопедії немає жодної очевидної теорії мови та очевидного порядку, в якому подається матеріал.

Цей метод широко використовується закордоном. Всім нам відомі популярні обміни студентами. Здавалося б, це звичайна поїздка, ніхто й подумати не міг, що тут застовується метод «Sugesto pedia». Студенти занурюються на деякий час геть в інше мовне середовище для кращого її опанування.

 Вивчення мови, занурюючись в іноземне  середовище, полегшує її опанування. Маючи певні знання, людина, яка грає рольову гру, краще засвоює нову лексику. Вона сприймає її ситуативно, тому на підсвідому рівні запам’ятовується інформація.

Фізичне середовище та атмосфера в класі є життєво важливими факторами, щоб переконатися, що "студенти почуваються комфортно і впевнено", а навчені викладачі використовують різні техніки, включаючи мистецтво та музику. Урок Сугестопедії спочатку складався з трьох етапів: розшифровки, концертної сесії (сеансу запам’ятовування) та опрацювання.

Вчитель знайомить з граматикою та лексикою. У підготовленому матеріалі іншомовний текст розміщений на лівій половині стороні листка, а переклад - на правій, тобто значення передаються рідною мовою.

Концертна сесія ( активна та пасивна): Під час активної сесії вчитель читає текст, а учні повторюють за ним. На пасивному занятті учні розслаблені і слухають вчителя, який спокійно читає текст. Вчителі не повинні діяти директивно. Вони мають виступати справжніми партнерами для своїх учнів, беручи участь у заходах, таких як ігри та пісні, «природньо» та «по-справжньому».

Структурування матеріалу сугестопедичним способом: глобально-частково – частково-глобальне, в глобальне в частині. Так звана золота середина.

Метод для дорослих включає тривалі заняття без руху та матеріалів. Однак діти інакше відчувають "соціальні сугестивні норми". Для дітей краще використовувати методи з різними роздрукованими матеріалами, які краще відповідають їхнім когнітивним характеристикам.

Звичайно вчитель не може використовувати один метод як повноцінний спосіб навчання. Розглянувши школу, ми розуміємо, що там існують програми, яким педагог має строго слідувати. Актуальним буде застосування певних елементів для кращого засвоєння навчального матеріалу. Народне прислів’я твердить «Учитель — добра і розуму повелитель». З цим важко не погодитись. Тільки педагог може, оцінивши аудиторію, з якою працює, визначити методи та засоби навчання.

Понравилась статья? Оцените

5

На основе отзывов 2 пользователей

Світлана Б.

Автор и репетитор на BUKI: Світлана Б.

Захоплююсь своєю роботою, завжди вивчаю нові методики та підключаю до роботи цікаві матеріали.

Цена

400 грн/час

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора