Тест Celpip 🇨🇦. Reading. Детальний розгляд

Thu Jun 19 2025 00:52:57 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Юлія С.

Для загальної інформації про тест CELPIP, будь ласка, ознайомтеся з моєю попередньою статтею «Тест CELPIP. Що це таке та з чим його їдять?»

Оскільки в даній статті будуть детально проаналізовані деякі з завдань пробних тестів CELPIP (Test A та Test B), якщо ви хочете зробити ці тести повністю самостійно, я рекомендую спочатку зробити Test A та Test B частину Reading з офіційного сайту, а потім ознайомитись зі статтею.

Читання

Читання триває 55-60 хвилин та оцінюються 38 з наданих питань. Цей сегмент тесту складається з чотирьох частин Correspondence (Листування, 2 тексти), Apply a Diagram (Застосувати діаграму, 4 тексти), Information (Інформація, 1 текст) та Viewpoints (Погляди, 2 тексти).

Стратегія ефективного виконання цієї частини тесту:

  1. Очима пробіжіться по всьому тексту, щоб зрозуміти загальний зміст тексту. Виділіть на це максимум 30-40 секунд. Ця практика називається skimming.
  2. Прочитайте перші шість питань та скануйте очима ключові слова з питань. Ця тактика називається scanning. Наприклад, в тесті B у варіантах відповіді є речення start a new job (почати працювати на новому місці). Ключове слово job. Знаходимо його в тексті і бінго! Там є фраза he had accepted a job offer (він погодився но нову роботу). Це правильна відповідь. Так само в тесті A в питанні є фраза shift supervisor (відповідальний за зміну). Знаходимо аналогічний вираз в тесті і реченням вище є фраза “the driver’s nametag” (бейджик водія). У варіантах відповіді є такий «determine your driver’s name» (визначити імʼя вашого водія). Після перевірки інших відповідей, це правильний варіант. Так сканування може допомогти швидко знайти правильну відповідь. 
  3. Шукайте схожі за значенням слова та вирази. Досить часто у варіантах вживаються синоніми, тому варто звернути також увагу саме на них, для зʼясування правильності відповіді. Наприклад, в тесті B треба продовжити речення Marco is feeling (Марко почувається) та один з варіантів відповіді nervous about speaking Japanese. (знервованим через говоріння японською). Робимо пункт 2 - скануємо тест на слово Japanese. Виходимо на речення He’s a little apprehensive about communicating in Japanese (він збентежений з приводу спілкування японською). Знаходимо дві пари синонімів: speaking та communicating; nervous та apprehensive. Перевіряємо інші відповіді обовʼязково і це правильна відповідь.
  4. Використовуйте навик inference (логічне припущення). Для ілюстрації, припустимо, що ви не знаєте, значення слова apprehensive, тому і непевні, чи це синонім, чи ні. В такому випадку допоможе логічне припущення. Подивимось на контекст: He’s a little apprehensive about communicating in Japanese but the firm has a translator and a tutor to help him (він збентежений з приводу спілкування японською, але в компанії є і перекладач і викладач, щоб йому допомогти). But - це заперечний сполучник і після нього іде позитивна інформація, отже в першій частині має бути зворотня інформація, щось негативне. Логічно припустити, що apprehensive та nervous синоніми і так знайти правильну відповідь. В тесті A є інший приклад. Питання стоїть про те, коли відбулась подія. Варіанти відповідей - субота, понеділок, середа, пʼятниця. В тексті жодного з цих слів немає, але ми знаходимо синонімічний вираз до слова субота - over the weekend (на вихідних). Але, на жаль, в цьому підвох, бо це неправильна відповідь. В контексті йдеться про поїздку в новий офіс та її планування на вихідних. За логічним припущенням визначаємо понеділок, оскільки це найближчий робочий день після вихідних і це правильна відповідь.
  5. Визначте неправильні відповіді та умовно викресліть їх. Наприклад, в Test B в одному з завдань є такі варіанти дизайну бізнес карток: white (білий), durable (міцний), one-sided (односторонній), multi-coloured (багатокольоровий). Шукаємо правильну відповідь методом виключення. Контекст показує, що клієнт шукає те, чого немає в рекламі. Проаналізувавши текст, ми знаходимо, що вже є strong (аналог durable), ілюстрація до тексту показує, що є білий варіант, а також наведено варіант several colours available (доступно кілька кольорів). Отже, зіставивши ці варіанти з варіантами відповіді, ми знаходимо, що відсутній тільки one-sided, а отже це і є правильна відповідь. В тесті A є схожа ситуація. Треба охарактеризувати подорож на потязі в порівнянні з автобусом, літаком та машиною. Є такі варіанти відповідей: is priced lower (коштує менше), costs more (коштує більше), is less convenient (менш зручна), seems slower (здається повільнішою). Одразу можна викреслити дві відповіді - is priced lower та is less convenient, оскільки ця подорож найдорожча та зручніша, ніж автобусом. Залишаються варіанти costs more та seems slower і здається, що вони обидві підходять. Тут допоможе пункт 4 - логічне припущення. Тривалість потягом та машиною майже однакова. Тому відповідь seems slower (than expected - в контексті повільніша, ніж очікувано) менш логічна, оскільки зачасту ми це і очікуємо. Варіант costs more правильний, оскільки ця подорож втричі дорожча ніж машиною і коштує більше, ніж літаком.
  6. Обовʼязково проставте всі відповіді, навіть якщо ви непевні. Можливо вам повезе і ви вгадаєте правильну.

Структура

Пробне завдання

В сегменті Reading є пробне завдання, яке також необхідно зробити, хоча воно не оцінюється. Це завдання допоможе налаштуватися на тест.

Частина перша. Correspondence

Читання складається з двох електронних листів. Один наведено як основний текст, другий - серед питань. Всього 11 питань. На кожне варто витратити не більше хвилини, всього надається 11 хвилин.

В цьому завданні рекомендовано знайти імена відправника (в кінці листа) та отримувача (на початку), ціль написання (перше речення) та прохання (в останньому абзаці). Якщо ви памʼятаєте ці деталі, відповідь на деякі запитання займе у вас набагато менше часу. 

Частина друга. Apply a diagram

В завданні зазвичай чотири невеличкі таблички з текстом. Надається 9 хвилин, щоб відповісти на 8 питань. Про що можуть бути тексти? Це може бути розклад транспорту, тренувального курсу, виставки тощо, а також сторінка з брошури або флаєр. Багато завдань на пункти 4 та 5 стратегії ефективного виконання тесту (дивіться вище).

Частина третя. Information

В цій частині може бути наведений текст з чотирьох абзаців про людину, місце, подію або процес. Наприклад, пояснення того, як щось зроблене або працює; обговорення середовища існування якоїсь тварини, біографія людини. Серед варіантів є варіант Not given, тобто інформація, якої не було в тексті. На це завдання виділяється 10 хвилин і воно містить 9 питань.

Частина четверта. Viewpoints.

Завдання складається зі статті про популярну проблему/ситуацію та коментар читача з пропусками для заповнення. В статті може наводитись реакція громадян на нещодавнє рішення уряду, потенційно негативні чи позитивні наслідки певного виховання дитини та ін. Дається 13 хвилин на 10 питань.

В наступних статтях я розгляну частини Writing та Speaking. Також можете передивитися мою статтю Тест Celpip. Listening. Детальний розгляд.

Понравилась статья? Оцените

5

На основе отзывов 2 пользователей

Юлія С.

Автор и репетитор на BUKI: Юлія С.

🔸 Професійна вища освіта. 🔸 Досвід викладання з 2007 року (очно), онлайн - з 2010. 🔸 Hands-on experience (досвід спілкування в англомовних країнах). 🔸 Маю досвід роботи з керівниками та їхніми родинами Kyivstar, LP Group LLC, JoinUp, SkyUp та ін. 🔸 Розмовляю 8 мовами (на різних рівнях) і ділюсь навичками зі студентами.

Цена

900 грн/час

Рейтинг:

5(отзывов: 6)

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора