✅ 1. Зниження рівня мотивації
Мотивація до навчання мінлива, вона ніколи не тримається на одному рівні. Вона може, як підвищуватися, так і знижуватись. На мотивацію впливають безліч факторів. Це обставини життя, навантаження на роботі, школі, університеті, також незадоволення своїми результатами, їх якістю та швидкістю, цікавість процесу навчання. На початку навчання, як і в спорті, людина може бути сповнена ентузіазму, але далі в процесі навчання, коли треба докладати певних зусиль, цей ентузіазм може зникати, адже це не лише розвага, а й наполеглива робота. Тому підтримка мотивації на високому рівні - це наша перша задача.
Перш за все досвідчений викладач працює з мотивацією учня, регулюючи її, підвищуючи рівень зацікавленості, коли він починає знижуватись. Викладач шукає або змінює стиль навчання, методи, прислухається до побажань учня. Але, це також робота учня відслідковувати свою зацікавленість в навчанні, мотивацію до конкретних дій у вивченні мов, робота над самодисципліною. У навчанні дійсно важливий цікавий підхід, стиль. Якщо знижується мотивація, слід змінювати стиль, вивчати мову по-іншому, перекладати та аналізувати саме те, що є цікавим для учня, підбирати цікавий матеріал для себе, підтримувати жвавий інтерес до мови.
Важливо підтримувати щоденний контакт з мовою, яку вивчаєш, хоча б 15-20 хвилин в день. Це стає частиною повсякденного життя, доброю звичкою, а систематичні контакти з мовою приносять результати.
2. ✅ Брак часу
Ще одна складність, про яку часто говорять - це брак часу. Але в більшості випадків це лише виправдання власної недисциплінованості. Ритм життя дуже активний, навчання, робота, щоденні задачі. Але це завжди так буде, навряд чи щось значно зміниться. Але, якщо людина має таке бажання та поставила собі мету вивчати мову, то ця практика повинна бути частиною повсякденного життя. Кожний може, незважаючи на зайнятість, приділити 15 хвилин щоденній мовній практиці. Будь-який контакт з мовою, у будь-якій формі формує звичку практикувати, використовувати мову систематично, що приводить до гарних результатів. Ці хвилинки ми можемо знайти впродовж дня.
✅ 3. Відсутність співрозмовника
Мова краще за все засвоюється в практиці. Найкращі результати в опануванні мови завжди приходять, коли людина активно використовує мову в житті. У нас не завжди є співрозмовник, з ким можна практикувати мову. Але його дуже легко можна знайти на міжнародних сайтах, де люди з різних куточків світу 🌍 практикують разом мову. Одним із таких сайтів є Speaking 24/7. Дуже швидко можна знайти партнера для спілкування. Люди з різних країн світу зустрічаються в одному просторі для активної практики англійської мови. Крім того, з'являється шанс знайти друга. Люди з України - особливі співрозмовники зараз в цей час, нами цікавляться, хочуть дізнатися більше про країну, події. Окрім практики мови, ми отримуємо підтримку від представників різних країн, відчуваємо свою особливість. Англійська мова, як міжнародний засіб спілкування, відкриває нам величезний світ можливостей і комунікації.
4. ✅ Незадоволеність швидкістю результатів
Часто учні хочуть розібратися відразу з усією граматикою англійської мови, швидко вивчити всі слова, які їм зустрічаються, почати розуміти, перекладати відразу все. Але наш мозок так не працює. Якби все було так легко, то всі давно б розуміли й розмовляли англійською вільно всюди. Але опанування будь-якої мови, формування будь-яких навичок та вмінь вимагають деякого часу та систематичної практики. Запам'ятовування лексичних одиниць відбувається лише за умови їх регулярного повторення, використання. Це цілком природно, що ми відразу не запам'ятовуємо нові англійські слова та вирази. Вони обов'язково стануть нашим активним лексиконом, але з часом. Тому отримуємо задоволення від процесу навчання. Так само як із лексикою, опанування граматики відбувається поступово. Не варто відразу намагатись розібратись зі всіма граматичними конструкціями, так ми лише заплутаємося та загубимо мотивацію. Поступово аналізуємо окремо кожну граматичну структуру, звикаємо до неї, будуємо речення, використовуючи її. І так робимо з кожною окремою граматичною формулою. Це вірний шлях для розуміння всієї граматичної системи англійської мови.
5. ✅ Багато помилок
Під час навчання багато людей можуть втрачати свій ентузіазм через велику кількість помилок (написання слів, їх вимова, будова речень, не правильне використання артиклів, прийменників тощо). Може здаватися, що нема достатньо здібностей до вивчення мови, погана пам'ять, що це складно для людини. Але це є звичайний процес навчання, і він просто не може бути без помилок. Це абсолютно нормально помилятися багато разів. Мозку треба час на аналіз правильного і неправильного, він аналізує, порівнює з рідною мовою людини. Один і той самий вид помилки може виникати дуже багато разів, поки мозок не буде сам відслідковувати цю помилку.
Лише через помилки і всілякі незручності людина може опанувати англійську мову..
✅ 6. Нерозуміння мови на слух
Аудіювання, розуміння мови на слух, так само як і граматика та лексика, розвивається поступово, крок за кроком. Неможливо відразу розуміти все, що говорять англійською, оскільки не вистачає знань багатьох слів, граматичних елементів, які можуть не перекладатися, але потрібні для правильного формулювання речення. Людина не може в більшості випадків розібрати про що говорять, співають, якщо слух не тренується, якщо не приділяти увагу цьому аспекту мови або приділяти дуже мало. Розуміння на слух відбувається поступово, з використанням субтитрів, послідовним аналізом та перекладом фрагментів пісень, фільмів, діалогів, чиєїсь промови. Не слід вимагати від себе розуміти все і відразу. Треба зосередитись на комплексному підході до вивчення мови, тобто приділяти увагу всім її аспектам (збільшувати свій лексикон, засвоїти нові формули граматики і весь час потрошки сприймати на слух мову).
7. ✅ Нерозуміння транскрипції
Незнання транскрипції англійських слів також може бути перешкодою правильної їх вимови. Не завжди є можливість відразу в когось запитати, як правильно вимовляється незнайоме слово. Так ми можемо почати вимовляти його неправильно, а згодом неправильна вимова запам'ятовується. Якщо людина може прочитати по транскрипції англійське слово з будь-якого словника, джерела, буде і впевненість, що саме так слід вимовляти його та запам'ятовувати. Транскрипція нескладна ! За декілька підходів з нею можна розібратися.
8. ✅ Нерозуміння граматичних часів
Людині складно розібратися з граматичними часами, які будуються з трьох граматичних елементів (have been talking), якщо немає чіткого розуміння та практичних навичок простих, основних граматичних структур, елементів, з яких будується основа граматики. Тому знайомитись з ними треба поступово, набуваючи на практиці реальних вмінь. Граматика англійської логічна, з нею не складно розібратись, якщо починати вивчати її з основ. На практиці дуже ефективно працює метод, коли одна й та сама граматична формула багато разів повторюється, з нею будуються речення, змінюючи тільки слова, ніби граючись з нею. Таким чином, формуються справжні граматичні навички та чітке розуміння кожної окремої структури.
9. ✅ Швидкість запам'ятовування слів
Слова рідко запам'ятовуються з першого разу. Недостатньо один раз почути, записати, прочитати чи повторити нове слово, щоб воно відразу стало частиною активного лексикона. Одну лексичну одиницю слід повторювати щонайменше 4-5 разів. Складати речення-приклади, промовляти, друкувати і писати, використовувати в говорінні, щоб вона дійсно ожила і не була швидко забута. Найкращою практикою буде використання нового слова відразу після знайомства з ним.
10 ✅ Невпевненість говорити англійською
Говоріння - найбільш бажаний аспект мови, прагнення всіх - розвинути саме це вміння. Розвивається воно тільки, якщо людина активно практикує говоріння, не лише працює з письмовою мовою, а й вимовляє, будує усно питання/ відповіді. Сором'язливість, невпевненість, страх помилок заважають виражати свої думки англійською. Але це поступово зникає, як тільки людина починає діяти, потрошки будувати речення. Допомагає вчитель, співрозмовник. Збільшуються знання лексики. Нема людини, що говорить все правильно, коли вчить мову. Заговорити може кожний, головне - почати говорити.
Всі труднощі відступають на нашому шляху, коли є справжнє бажання знати мову.