Типові помилки під час ДПА в 9 класі

Wed Jun 18 2025 13:17:45 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Людмила К.

 

Розрізняють 4 види типових помилок.

1. Систематичні - виникають кожного разу при написанні контрольних, або самостійних робіт, в більшості учнів.

Причини виникнення: не достатньо засвоїли матеріал з кожної теми, немає навиків з розв'язування тих чи інших вправ.

Усунення помилок: систематично повторювати правила та відпрацювати техніку у розв'язуванні вправ.

2. Випадкові - виникають один, або два рази.

Причини виникнення: не засвоїли матеріал з даної теми.

Усунення помилок: повторити та запам'ятати означення, теореми, порядок виконання арифметичних дій. Розв'язати достатню кількість вправ, аналогічних тим, де були присутні помилки.

3. Фактичні - помилки пов'язані з неправильним розумінням співвідношень між предметами.

Причини виникнення: перекручування теоретичного матеріалу, нездатність використати набуті знання та вміння до розв'язування вправ.

Усунення помилок: важливо привчитися здійснювати самоперевірку завдань, повернутися до умови та осмислити одержаний результат. Розв'язати достатню кількість завдань з даної теми.

4. Логічні - помилки пов'язані з неправильністю думки.

Причини виникнення: відсутність, або неповнота знань з тієї, або іншої теми.

Усунення помилок: найкраще за допомогою методичного прийому, що полягає у створенні моделі, котра відповідає тому поняттю, означення якого дає учень. Розвивати самостійне мислення.

 

Типові помилки під час написання ДПА в 9 класів

  • " Мішані числа" 

Множення та ділення

При діленні, або множенні мішаних чисел, часто мішане число не переводять у неправильний дріб. Або ж переводячи переплутують порядок виконання дій.

Правильно: цілу частину дробу множимо на знаменник дробу і додамо чисельник дробу; це буде в неправильному дробі чисельником, а знаменник лишається той самий. 

Після того, як ми утворили неправильні дроби, виконуємо дію множення; спочатку дивимось на числа, які стоять навпроти ( навхрест) один одного, якщо можна, то скорочуємо. Далі множимо чисельник на чисельник, а знаменник на знаменник. Добуток чисельників, записуємо у чисельник нового дробу, а добуток знаменників у знаменник дробу. Перевіряємо дріб, що утворився, чи можна його скоротити, якщо так, то скорочуємо і записуємо відповідь.

При діленні неправильних дробів не забуваємо, що перший дріб залишаємо той самий; замість дії ділення ставимо дію множення, а другий дріб перевертаємо ( міняємо місцями чисельник і знаменник). Виконуємо множення неправильних дробів.

 

  • "Раціональні числа" 

Неуважність при розв'язуванні виразів. Потрібно прописувати кожен крок під час розв'язування. При додаванні двох від'ємних чисел, результатом буде від'ємне число. При відніманні додатнього і від'ємного числа, ставимо знак той, який стоїть біля більшого за модулем числа.

Множення, або ділення раціональних чисел

Рахуємо кількість мінусів, якщо парна кількість, то в кінці ставимо знак "+". Якщо кількість мінусів непарна, то в кінці буде знак "-".

 

  • "Формули скороченого множення"

Дуже часто плутають формули скороченого множення при розкладанні многочлена на множники.

Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку різниці цих виразів і їх суми.

Квадрат різниці двох виразів дорівнює квадрату першого числа відняти подвоєний добуток цих виразів додати квадрат другого числа.

В наступній статті розглянемо основні типові помилки за курс 8- го та 9- го класу.

Понравилась статья? Оцените

3.33

На основе отзывов 3 пользователей

Людмила К.

Автор и репетитор на BUKI: Людмила К.

Репетитор з математики. Досвід роботи в школі 8 років.

Цена

220 грн/час

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора