Як написати аналіз тексту?

Wed Jun 18 2025 20:11:26 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Крістіна О.

Перш за все, чому вам потрібно знати правильну структуру написання аналізу тексту? Відповідь зрозуміти досить легко, оскільки в університеті є багато курсів, та програма міжнародного бакалаврату вимагає вміння писати. Вміння аналізувати різні типи текстів (газети, колонки думок, уривки з книг) допоможе написати курсові роботи (у випадку IB студентів – Internal Assessments та Extended Essay) та дипломні під час навчання при написанні їх англійською мовою.

Ви будете використовувати лише три типи абзаців:

У першому абзаці вам потрібно згадати тип тексту та пояснити, чому ви вважаєте, що це саме той тип тексту. Дайте коротке посилання на текст. Наступний крок у цьому абзаці - згадати аудиторію, до якої намагається дотягнутися автор тексту: постарайтеся бути максимально конкретними, наприклад, вік, стать, професія, соціальний статус. Також дайте посилання на текст, вставляючи, цитату.

Важливо пам’ятати, що кожен абзац буде різним, тому в параграфі два буде описано мету та контекст. Точніше, по -перше, яка мета конкретного тексту? Було написано для інформування, підвищення обізнаності, переконання (pathos, ethos, logos) чи для розваги? Для підтвердження своєї відповіді вам потрібно буде використати цитату з тексту. Що важливо в контексті? У цьому ж абзаці вам потрібно показати власні знання, тому надзвичайно важливо стежити за новинами під час навчання чи то в програмі IB, чи в університеті. Звичайно, це не єдиний спосіб описати контекст, оскільки зазвичай у тексті згадується щось про рік та події, що відбувалися на момент написання тексту. Крім того, якщо ви знаєте автора та щось про його особисте життя з тексту, процитуйте або зверніться до текста.

Останній тип абзацу називається абзацом PEER. Спершу, вам потрібно вибрати абзац з тексту, який ви будете аналізувати, оскільки існує важлива чи цікава інформація, що використовується з різними типами літературних засобів (pathos, ethos, logos, humour, metaphor, тощо), які ви можете пояснити. "Чому PEER?" запитали б ви? Відповідь проста: це скорочення:

P - для Point, оскільки вам потрібно показати свою точку зору.

E - для Evidence, оскільки вам потрібно довести свою думку за допомогою цитати або перефразування змісту конкретного абзацу.

E - для Explanation, оскільки вам потрібно пояснити літературні засоби, які там використовуються, і як вони виражають суть параграфа.

R - для Reference, оскільки вам потрібно спробувати знайти певний зв'язок із контекстом або аудиторією. Іншими словами, важливо показати, яким чином ці літературні засоби можуть вплинути на аудиторію або вплив контексту на цей текст.

Зазвичай для виконання завдання потрібно написати більше трьох абзаців, тому вам потрібно буде написати абзаців чотири, п’ятий, максимум шість, які мають таку саму структуру, що й абзац третій. Однак із використанням іншої частини тексту (речення/абзац).

До речі, також, у випадку, якщо ви пишете аналіз реклами, то не забувайте, що вам необхідно звернути увагу на шрифт, колір та наявність малюнків у цьому типі текстів. Обов’язково посилайтеся на те, що хотів сказати автор, використовуючи, наприклад, червоний колір тексту. Що це має означати? Напевно те, що автор мав намір звернути увагу читача на ту чи іншу інформацію через її важливість, тощо. А що з приводу слова, яке виведене курсивом? Скоріш за все, воно грає велику роль в контексті.

Щоб завершити аналіз тексту, вам потрібно буде зробити висновок щодо тексту та всього аналізу, який ви провели. Корисно розповісти про те, як текст/витяг з книги допомогли аудиторії щось зрозуміти (це може бути сенс життя тощо).

Я щиро сподіваюся, що ця інформація стане в нагоді студентам, яким буває тяжко з написанням аналізів.

Сподобалась стаття? Оцініть

4

На основі відгуків 3 користувачів

Крістіна О.

Автор та репетитор на BUKI: Крістіна О.

Спочатку навчалася в школі з поглибленим вивченням англійської мови, в 2019 році переїхала вчитися за кордон.

Ціна

300 грн/год

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора