
Жити сьогодні - означає мати можливість дозволити собі абсолютно все. Ну, або майже все. З кожним днем з'являється все більше товарів і послуг, які роблять життя більш наповненим, легким і цікавим. І якщо 25 років комп'ютери, пральні машини, мобільні телефони та пилососи щиро дивували людей, то зараз це звичайний повсякденний набір техніки, яким користується кожен з нас.
Та технології не стоять на місці, пропонуючи нам придбати 3D-принтер, сертифікат на політ на дельтаплані, купити годину гри у віртуальній реальності або квест-румі. Ніби читаючи наші думки, виникає контекстна і таргетована реклама, котра приваблює купити за смачною ціною цей сертифікат, телефон, зручне плаття або тур по Європі за унікальною вартістю ... Здається, що техніка зробила дивовижний прогрес! І це дійсно так. Але за кожною рекламою якогось продукту, за кожним цікавим відеороликом, який ви бачите на телебаченні, за кожним банером стоїть конкретна людина. А професія цієї людини - маркетолог.
Що таке «маркетинг», і хто такий «маркетолог»? У яких сферах працюють маркетологи?
Маркетинг - популярне слово, яке містить у собі комплекс понять. Зокрема, маються на увазі спеціальні дії, що допомагають продати товар або послугу покупцеві. Але цей комплекс дій настільки широкий, що вимагає від людини, яка продає цю послугу або товар, глибоких знань, уміння відчувати потреби цільової аудиторії, вміння користуватися різними психологічними техніками.
По суті, маркетинг в наш час має такі цілі:
- формулює чітке послання для певної категорії людей ( «Купіть цей продукт», «Придбайте цю послугу», «Поїхали в цю подорож»);
- представляє продукт або послугу так, щоб це відповідало очікуванням людини на даному етапі («Купуючи цей смартфон, ви зможете встигати працювати зі своїми клієнтами ще швидше, зможете робити якісний фотоконтент, працювати в режимі багатозадачності»);
- переконує потенційного покупця в тому, що саме цей продукт або послуга необхідні йому прямо зараз («У вас є можливість придбати товар саме сьогодні за акційною ціною»).
Подібний алгоритм - приблизний, але описує суть маркетингу: зацікавити → яскраво запропонувати → замотивувати купити → продати. Маркетолог, відповідно, - це людина, яка і розробляє детальний алгоритм. Це «герой нашого часу», який допомагає корпораціям, виробництвам, магазинам:
- доносити до покупця важливу інформацію про новинки в світі товарів і послуг;
- аналізувати цільову аудиторію і залучати її за допомогою різних каналів комунікації;
- креативно подавати потенційним покупцям продукт, послугу або товар.
Якою б чудовою не була техніка, як би не розвинулися новітні розробки, в світі все одно залишиться потреба відчувати іншу людину: дивитися на ситуацію її очима, мислити її категоріями, усвідомлювати її потреби. І всім цим будуть займатися, як і зараз, маркетологи. Тобто, професію можна вважати перспективною і потрібною.
На даному етапі маркетологи працюють в різних сферах:
- банківській;
- промисловій;
- туристичній;
- сфері продажів різного роду послуг;
- сфері гостинності;
- сфері краси;
- освітній сфері;
- сфері медицини і т.п.
Тобто маркетологи працюють сьогодні майже в кожній сфері. Де ж вчаться ці фахівці?
Якими навичками потрібно володіти, щоб стати затребуваним маркетологом? Чи необхідна профільна вища освіта для роботи в цій сфері?
Маркетолог - професія творча. Але тут не обійтися без чіткого логічного сприйняття інформації, без прорахунків і без глибокого аналізу. Так що, не можна однозначно сказати, кому вдасться реалізуватися краще: технарям або гуманітаріям. Основне правило - вміння працювати з людьми, вибудовувати з ними контакт, вловлювати їх настрій, вміти креативно пропонувати продукт або послугу. Можна сміливо сказати, що вивчитися на маркетолога можна тому, хто:
- досить товариська людина і легко заводить знайомства;
- у школі любив брати на себе обов'язки організатора, був старостою або її помічником, брав на себе ініціативу в шкільному самоврядуванні;
- із задоволенням писав захоплюючі твори;
- легко вирішував різного роду логічні задачки;
- із задоволенням вивчав англійську мову і має непоганий впевнений розмовний рівень;
- обожнював вигадувати тексти для стінгазет.
Якщо ви, як риба в воді, в різних комунікативних ситуаціях, якщо обожнюєте спілкуватися з людьми, відчувати їх біль, потреби і розбиратися в їх інтересах, то сфера маркетингу стане вам дуже цікавою!
І тут виникає логічне запитання: а чи потрібна мені профільна вища освіта в цій сфері? Якщо розглядати цю ситуацію, то потрібно врахувати такі фактори:
- Профільну вищу освіту маркетолога найкраще отримувати після випуску зі школи. Якщо ви відчуваєте в собі потенціал саме до цього роду професій, то чому б не вступити до університету на спеціальність «Маркетинг»? За 5-6 років навчання у вас буде час вивчити багато корисної інформації. Залежно від обраного ЗВО, ви відразу і визначитеся зі сферою, в якій будете працювати. Це може бути промисловий маркетинг, крауд-маркетинг (маркетинг в інтернеті), контент-маркетинг (продаж товарів і послуг за допомогою блогів, інтернет-розсилок, інформаційних статей) і т.п.
- Якщо ж після школи ви вступили в інший університет не на спеціальність маркетингу, то після здобуття вищої освіти вам ніщо не завадить перекваліфікуватися. Припустимо, можна буде пройти курси з маркетингу, вивчитися в спеціальній школі, придбати різні семінари і вебінари, які познайомлять вас з професією і дадуть необхідні знання для роботи в ній.
- Неважливо, чи є у вас профільна вища освіта в сфері маркетингу чи ні, вам все одно доведеться постійно підвищувати свою кваліфікацію. Ця професія не стоїть на місці, тут завжди з'являються нові інструменти, які необхідно знати, якщо працюєш в сфері маркетингу.
Таким чином, виходить, що не вийде однозначно відповісти на питання про необхідність профільної вищої освіти. Далеко не всі успішні маркетологи мають диплом магістра в сфері маркетингу. У той час як і не всі випускники, які отримали диплом, працюють маркетологами. Головне в цій професії - постійний розвиток, гнучкість розуму, бажання пізнавати нове і впроваджувати це в своїй роботі. Але якщо ви вирішили вчитися в університеті, то вам буде цікава наша добірка.
Університети в Україні, які здійснюють підготовку майбутніх маркетологів
Є величезна кількість рейтингів і списків самих найзатребуваніших університетів, які здійснюють підготовку за спеціальностями «Маркетинг», «Міжнародний маркетинг». Ми вибрали дійсно популярні ЗВО, відгуки про які рясніють тільки позитивними оцінками:
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка (спеціальність «Міжнародний менеджмент і маркетинг»).
- Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана (факультет маркетингу).
- Національний університет «Києво-Могилянська Академія» (факультет економічних наук).
- Національний технічний університет України «КПІ».
- Інститут Реклами.
- Київський національний торгово-економічний університет.
Це список ЗВО, які змогли найкраще зарекомендувати себе в сфері підготовки майбутніх маркетологів. Безумовно, можна вибрати й інші університети, не обов'язково в великих містах, але й у своєму рідному місті. Отримавши базову вищу освіту в сфері маркетингу, вам буде легше йти далі і розвиватися за допомогою інших інструментів. Також, отримавши ступінь бакалавра в українському університеті, у вас з'явиться можливість вступити в європейський інститут і отримати ступінь «Магістра».
Європейські університети
Залежно від того, яку країну ви оберете, можна буде й вибрати там університет. Є спеціалізовані школи і інститути, які здійснюють підготовку з менеджменту та маркетингу. Одними з таких є:
- Вища школа маркетингу та управління (менеджменту) в Польщі, в місті Лешно.
- IMI International Management Institute, Швейцарія.
- Карлов університет в Чехії, місто Прага.
- Королівський інститут маркетингу (Chartered Institute of Marketing, CIM), Великобританія.
Звичайно ж, є величезна кількість різних університетів в Європі, Америці та Австралії, які здійснюють підготовку майбутніх маркетологів і менеджерів. Туди можна вступити не обов'язково після школи. Можна отримати кваліфікацію «Бакалавр» в українському університеті, а вивчитися в магістратурі вже за кордоном. Оскільки в європейських ВНЗ передбачені різного роду стажування, то це чудова можливість добре зарекомендувати себе і залишитися в компанії будувати міжнародну кар'єру.
У будь-якому випадку, здобувати вищу освіту в сфері маркетингу чи ні - це суто ваше бажання і ваш вибір.
Що думають бувалі маркетологи? Незалежна думка колишніх студентів і нинішніх фахівців в сфері маркетингу
Часто люди, які цікавляться сферою маркетингу, обов'язково слухають експертів на Ютубі і в соціальних мережах. Проте мало хто з людей замислюється над тим, чи є у маркетологів вища освіта. Вивчивши різні форуми, прочитавши безліч відгуків, можна зробити такі висновки:
- Більшість маркетологів говорять про те, що найцінніші знання - це не ті, які вони отримали в процесі навчання в університеті, а ті, про які дізналися на практиці. Іноді деякі компанії беруть в команду на посаду маркетолога людину, котра зовсім не має досвіду. Впоравшись з тестовим завданням, вдало відпрацювавши випробувальний термін, люди входять у сферу маркетингу і успішно працюють там. Проходження курсів і постійний ритм життя в цій системі обов'язково дадуть свій результат.
- Чимало затребуваних маркетологів дійсно мають вищу освіту. Але вона найчастіше непрофільна. Ці фахівці встигають за декілька років роботи майстерно освоїти всі інструменти продажів і роботи з клієнтами, та стають справжніми професіоналами на рівні з випускниками профільних університетів.
- Не обов'язково, для того щоб домогтися успіхів, відразу ж влаштовуватися на посаду маркетолога. Цілком собі можна влаштуватися асистентом маркетолога. Дізнавшись зсередини принципи роботи, ви сміливо зможете йти далі і стати чудовим фахівцем вже через 2-3 роки. Працюючи в різних проектах, ви формуєте собі гідне портфоліо.
- Далеко не всі програми, за якими навчають зараз в університетах, актуальні сьогодні. Так, років 10 тому, студентам відкривали очі на унікальні речі. Зараз же багато принципів, яким навчають, застаріли. Тому до вибору ЗВО необхідно ставитися ретельно.
Ми поговорили про основні тенденції в світі маркетингу, описали головні принципи професії і перерахували українські та європейські університети, котрі непогано зарекомендували себе. Якщо ви вирішите вступати вчитися на маркетолога, то необхідно буде зважити всі за та проти, подумати, чи готові ви будете постійно розвиватися, покращувати свої навички, пізнавати нове? Чи готові будете віддатися тому шаленому ритму компанії, де будете працювати? Чи зможете витратити декілька років свого життя, для того щоб домогтися гарних результатів? Якщо всі відповіді позитивні, то нічого вас не зможе зупинити! Маркетинг - це перспективна сфера, яка буде популярна ще дуже довго!
Жити сьогодні - означає мати можливість дозволити собі абсолютно все. Ну, або майже все. З кожним днем з'являється все більше товарів і послуг, які роблять життя більш наповненим, легким і цікавим. І якщо 25 років комп'ютери, пральні машини, мобільні телефони та пилососи щиро дивували людей, то зараз це звичайний повсякденний набір техніки, яким користується кожен з нас.
Та технології не стоять на місці, пропонуючи нам придбати 3D-принтер, сертифікат на політ на дельтаплані, купити годину гри у віртуальній реальності або квест-румі. Ніби читаючи наші думки, виникає контекстна і таргетована реклама, котра приваблює купити за смачною ціною цей сертифікат, телефон, зручне плаття або тур по Європі за унікальною вартістю ... Здається, що техніка зробила дивовижний прогрес! І це дійсно так. Але за кожною рекламою якогось продукту, за кожним цікавим відеороликом, який ви бачите на телебаченні, за кожним банером стоїть конкретна людина. А професія цієї людини - маркетолог.
Що таке «маркетинг», і хто такий «маркетолог»? У яких сферах працюють маркетологи?
Маркетинг - популярне слово, яке містить у собі комплекс понять. Зокрема, маються на увазі спеціальні дії, що допомагають продати товар або послугу покупцеві. Але цей комплекс дій настільки широкий, що вимагає від людини, яка продає цю послугу або товар, глибоких знань, уміння відчувати потреби цільової аудиторії, вміння користуватися різними психологічними техніками.
По суті, маркетинг в наш час має такі цілі:
- формулює чітке послання для певної категорії людей ( «Купіть цей продукт», «Придбайте цю послугу», «Поїхали в цю подорож»);
- представляє продукт або послугу так, щоб це відповідало очікуванням людини на даному етапі («Купуючи цей смартфон, ви зможете встигати працювати зі своїми клієнтами ще швидше, зможете робити якісний фотоконтент, працювати в режимі багатозадачності»);
- переконує потенційного покупця в тому, що саме цей продукт або послуга необхідні йому прямо зараз («У вас є можливість придбати товар саме сьогодні за акційною ціною»).
Подібний алгоритм - приблизний, але описує суть маркетингу: зацікавити → яскраво запропонувати → замотивувати купити → продати. Маркетолог, відповідно, - це людина, яка і розробляє детальний алгоритм. Це «герой нашого часу», який допомагає корпораціям, виробництвам, магазинам:
- доносити до покупця важливу інформацію про новинки в світі товарів і послуг;
- аналізувати цільову аудиторію і залучати її за допомогою різних каналів комунікації;
- креативно подавати потенційним покупцям продукт, послугу або товар.
Якою б чудовою не була техніка, як би не розвинулися новітні розробки, в світі все одно залишиться потреба відчувати іншу людину: дивитися на ситуацію її очима, мислити її категоріями, усвідомлювати її потреби. І всім цим будуть займатися, як і зараз, маркетологи. Тобто, професію можна вважати перспективною і потрібною.
На даному етапі маркетологи працюють в різних сферах:
- банківській;
- промисловій;
- туристичній;
- сфері продажів різного роду послуг;
- сфері гостинності;
- сфері краси;
- освітній сфері;
- сфері медицини і т.п.
Тобто маркетологи працюють сьогодні майже в кожній сфері. Де ж вчаться ці фахівці?
Якими навичками потрібно володіти, щоб стати затребуваним маркетологом? Чи необхідна профільна вища освіта для роботи в цій сфері?
Маркетолог - професія творча. Але тут не обійтися без чіткого логічного сприйняття інформації, без прорахунків і без глибокого аналізу. Так що, не можна однозначно сказати, кому вдасться реалізуватися краще: технарям або гуманітаріям. Основне правило - вміння працювати з людьми, вибудовувати з ними контакт, вловлювати їх настрій, вміти креативно пропонувати продукт або послугу. Можна сміливо сказати, що вивчитися на маркетолога можна тому, хто:
- досить товариська людина і легко заводить знайомства;
- у школі любив брати на себе обов'язки організатора, був старостою або її помічником, брав на себе ініціативу в шкільному самоврядуванні;
- із задоволенням писав захоплюючі твори;
- легко вирішував різного роду логічні задачки;
- із задоволенням вивчав англійську мову і має непоганий впевнений розмовний рівень;
- обожнював вигадувати тексти для стінгазет.
Якщо ви, як риба в воді, в різних комунікативних ситуаціях, якщо обожнюєте спілкуватися з людьми, відчувати їх біль, потреби і розбиратися в їх інтересах, то сфера маркетингу стане вам дуже цікавою!
І тут виникає логічне запитання: а чи потрібна мені профільна вища освіта в цій сфері? Якщо розглядати цю ситуацію, то потрібно врахувати такі фактори:
- Профільну вищу освіту маркетолога найкраще отримувати після випуску зі школи. Якщо ви відчуваєте в собі потенціал саме до цього роду професій, то чому б не вступити до університету на спеціальність «Маркетинг»? За 5-6 років навчання у вас буде час вивчити багато корисної інформації. Залежно від обраного ЗВО, ви відразу і визначитеся зі сферою, в якій будете працювати. Це може бути промисловий маркетинг, крауд-маркетинг (маркетинг в інтернеті), контент-маркетинг (продаж товарів і послуг за допомогою блогів, інтернет-розсилок, інформаційних статей) і т.п.
- Якщо ж після школи ви вступили в інший університет не на спеціальність маркетингу, то після здобуття вищої освіти вам ніщо не завадить перекваліфікуватися. Припустимо, можна буде пройти курси з маркетингу, вивчитися в спеціальній школі, придбати різні семінари і вебінари, які познайомлять вас з професією і дадуть необхідні знання для роботи в ній.
- Неважливо, чи є у вас профільна вища освіта в сфері маркетингу чи ні, вам все одно доведеться постійно підвищувати свою кваліфікацію. Ця професія не стоїть на місці, тут завжди з'являються нові інструменти, які необхідно знати, якщо працюєш в сфері маркетингу.
Таким чином, виходить, що не вийде однозначно відповісти на питання про необхідність профільної вищої освіти. Далеко не всі успішні маркетологи мають диплом магістра в сфері маркетингу. У той час як і не всі випускники, які отримали диплом, працюють маркетологами. Головне в цій професії - постійний розвиток, гнучкість розуму, бажання пізнавати нове і впроваджувати це в своїй роботі. Але якщо ви вирішили вчитися в університеті, то вам буде цікава наша добірка.
Університети в Україні, які здійснюють підготовку майбутніх маркетологів
Є величезна кількість рейтингів і списків самих найзатребуваніших університетів, які здійснюють підготовку за спеціальностями «Маркетинг», «Міжнародний маркетинг». Ми вибрали дійсно популярні ЗВО, відгуки про які рясніють тільки позитивними оцінками:
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка (спеціальність «Міжнародний менеджмент і маркетинг»).
- Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана (факультет маркетингу).
- Національний університет «Києво-Могилянська Академія» (факультет економічних наук).
- Національний технічний університет України «КПІ».
- Інститут Реклами.
- Київський національний торгово-економічний університет.
Це список ЗВО, які змогли найкраще зарекомендувати себе в сфері підготовки майбутніх маркетологів. Безумовно, можна вибрати й інші університети, не обов'язково в великих містах, але й у своєму рідному місті. Отримавши базову вищу освіту в сфері маркетингу, вам буде легше йти далі і розвиватися за допомогою інших інструментів. Також, отримавши ступінь бакалавра в українському університеті, у вас з'явиться можливість вступити в європейський інститут і отримати ступінь «Магістра».
Європейські університети
Залежно від того, яку країну ви оберете, можна буде й вибрати там університет. Є спеціалізовані школи і інститути, які здійснюють підготовку з менеджменту та маркетингу. Одними з таких є:
- Вища школа маркетингу та управління (менеджменту) в Польщі, в місті Лешно.
- IMI International Management Institute, Швейцарія.
- Карлов університет в Чехії, місто Прага.
- Королівський інститут маркетингу (Chartered Institute of Marketing, CIM), Великобританія.
Звичайно ж, є величезна кількість різних університетів в Європі, Америці та Австралії, які здійснюють підготовку майбутніх маркетологів і менеджерів. Туди можна вступити не обов'язково після школи. Можна отримати кваліфікацію «Бакалавр» в українському університеті, а вивчитися в магістратурі вже за кордоном. Оскільки в європейських ВНЗ передбачені різного роду стажування, то це чудова можливість добре зарекомендувати себе і залишитися в компанії будувати міжнародну кар'єру.
У будь-якому випадку, здобувати вищу освіту в сфері маркетингу чи ні - це суто ваше бажання і ваш вибір.
Що думають бувалі маркетологи? Незалежна думка колишніх студентів і нинішніх фахівців в сфері маркетингу
Часто люди, які цікавляться сферою маркетингу, обов'язково слухають експертів на Ютубі і в соціальних мережах. Проте мало хто з людей замислюється над тим, чи є у маркетологів вища освіта. Вивчивши різні форуми, прочитавши безліч відгуків, можна зробити такі висновки:
- Більшість маркетологів говорять про те, що найцінніші знання - це не ті, які вони отримали в процесі навчання в університеті, а ті, про які дізналися на практиці. Іноді деякі компанії беруть в команду на посаду маркетолога людину, котра зовсім не має досвіду. Впоравшись з тестовим завданням, вдало відпрацювавши випробувальний термін, люди входять у сферу маркетингу і успішно працюють там. Проходження курсів і постійний ритм життя в цій системі обов'язково дадуть свій результат.
- Чимало затребуваних маркетологів дійсно мають вищу освіту. Але вона найчастіше непрофільна. Ці фахівці встигають за декілька років роботи майстерно освоїти всі інструменти продажів і роботи з клієнтами, та стають справжніми професіоналами на рівні з випускниками профільних університетів.
- Не обов'язково, для того щоб домогтися успіхів, відразу ж влаштовуватися на посаду маркетолога. Цілком собі можна влаштуватися асистентом маркетолога. Дізнавшись зсередини принципи роботи, ви сміливо зможете йти далі і стати чудовим фахівцем вже через 2-3 роки. Працюючи в різних проектах, ви формуєте собі гідне портфоліо.
- Далеко не всі програми, за якими навчають зараз в університетах, актуальні сьогодні. Так, років 10 тому, студентам відкривали очі на унікальні речі. Зараз же багато принципів, яким навчають, застаріли. Тому до вибору ЗВО необхідно ставитися ретельно.
Ми поговорили про основні тенденції в світі маркетингу, описали головні принципи професії і перерахували українські та європейські університети, котрі непогано зарекомендували себе. Якщо ви вирішите вступати вчитися на маркетолога, то необхідно буде зважити всі за та проти, подумати, чи готові ви будете постійно розвиватися, покращувати свої навички, пізнавати нове? Чи готові будете віддатися тому шаленому ритму компанії, де будете працювати? Чи зможете витратити декілька років свого життя, для того щоб домогтися гарних результатів? Якщо всі відповіді позитивні, то нічого вас не зможе зупинити! Маркетинг - це перспективна сфера, яка буде популярна ще дуже довго!