Композиція з одного елементу, здавалося б, просте завдання, але воно є найскладнішим з точки зору емоційного повідомлення, оскільки засобів його вираження майже зовсім немає. Зазвичай, створюючи композицію, ми можемо користуватися такими інструментами:
- Розмір елемента
- Форма елемента
- Колір елемента
- Колір фону
- Розташування відносно листа
- Розташування відносно інших елементів
- Поворот відносно листа
- Поворот відносно інших елементів
- Кількість
Візьмемо для наших вправ найскладніший елемент - чорну крапку.
Тоді, ми можемо використовувати:
- Розташування відносно листа
І все!
Проаналізуємо, як ми можемо розмістити одну крапку відносно квадратного листа.
Для цього розділимо лист на вісі
У разі, якщо немає ідей як розмістити елемент, ми можемо скористатися підказками ліній. Розмістити крапку на перетині будь-яких умовних ліній, і подивитись, що вийде. Дуже важливо зафіксувати, який емоційний стан викликає дане розміщення крапки.
Результат будь-якої композиції - це завжди реакція людини - емоція. Тому розуміти, які емоції створюють мінімальні об,єкти дуже важливо.
Далі, можна спробувати змінити розмір, форму, колір, і знов зафіксувати свої асоціативні емоції.
Це один з прикладів самодопомоги у разі тупікової ситуації. Крім вісей можна використовувати допоміжні лінії - кола, пари кіл, ділити листи на 2,3,4 і більше, змінювати розміри, колір, кількість, повороти, розташування елементів.
Далі, після виконання завдання з однією крапкою, можна перейти на 2. Кількість варіантів значно збільшиться, але можна обмежитись 10-ма. Змінити колір однієї крапки. Змінити розмір. Змінити форму з точки на квадрат.
Наступний крок - 3 точки.
Якщо приходити до модифікації одного елементу, на етапі, коли елементів більше за 3, краще змінювати тільки один елемент. Тоді він стане акцентуючим. Якщо змінити два - різниці не буде помітно. Це буде просто 3 різні елементи, ніякої закономірності. Це корисно для дизайну поліграфії, обкладинок, рекламних продуктів, одягу, інтер,єру, флористики та багато іншого.
Після вправи з трьома точками можна включити такий елемент як лінія. Лінія - це прямий зв'язок між щонайменш двома точками.
Знов перевіряємо, чого не вистачає - змінюємо один елемент. У випадку з лінією можемо змінити:
- Товщину лінії
- Характер лінії (пряма, пунктирна, хвиляста та ін.)
- Колір лнії
- Довжину
Виконуючи ці простенькі вправи можна значно змінити розуміння та підхід до композиції вцілому. Якщо ви хочете розвиватися у предметному дизайні, проаналізуйте, які параметри є у елементів, над якими працюєте. Якщо це чашка, з якого вона матеріалу? А з якого можна зробити? Чи є в неї ручка? Можна забрати, можна додати. Колір, розмір, форма, матеріал, розміщення елементів (ручки), мпараметри ручки і т.д.
Якщо дизайн інтер'єру, простору для роздумів ще більше:
Інтер'єр - скадна композиція з елементів, що складають стіни, підлога і стеля, вікна, меблі, світлове обладнання, техніка, декоративні елементи.
Кожний з цих елементів підлягає окремому аналізу. Який матеріал підлоги? Який колір? Якого розміру плитку? Матеріал облицювання стін, їх колір, фактура. Стилістика меблів, їх кількість, розміщення, колір, матеріал, спосіб складання-розкладання, призначення. Стиль світлових приладів, кількість, розміщення (стеля, стіни, меблі, підвіконня), кількість на окремому елементі розміщення, ціна. І т.д.
Схема підбирання елементів способом їх замінення працює для створення дизайну у будь-якій сфері. Завдяки цьому можна створити безліч варіантів одного і того самого продукту, створити серію, підібрати власну стилістику.
На все добре!