Знайомство з логопедом. Скільки занять з логопедом потрібно? Навіщо потрібне обстеження мовлення?

Wed Jun 18 2025 19:33:18 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Марина К.

ЗНАЙОМСТВО дитини з логопедом проходить на консультації. 

Зазвичай дитина чує до кого та чому іде заздалегідь від батьків.

Як підготувати дитину до зустрічі з логопедом?

Для дітей, які відвідують садочок (дошкільного віку) потрібно зазначити:

- Ми ідемо знайомитися з вчителем, гратися.

- У логопеда є багато іграшок. Там весело!

По можливості можна показати дитині фото чи відео з логопедом заздалегідь. Дитина вже зможе побачити спеціаліста.

Ці фрази не змушуватимуть дитину хвилюватися, тривожитися, дозволять провести якісне обстеження мовлення логопеду.

Для старших дітей, що відвідують школу, буде актуально розповісти детально, чим займається логопед і чому потрібно відвідати цього спеціаліста.

Чого робити не слід?

- Говорити, що ми ідемо до лікаря (більшість дітей не полюбляє медичні маніпуляції, з якими асоціюється похід до лікаря).

- Лякати дитину, що якщо ти будеш не чемний /не будеш говорити гарно, ми тебе відведемо до логопеда. 

- Говорити про те, що логопед тобі покрутить язичок (чи будь-які інші маніпуляції) і нарешті ти будеш вимовляти всі звуки.

- Перед кабінетом говорити: потерпи, перетерпи, вийдеш і все буде добре. Дитина розуміє, що її зараз чекає небезпека, щось неприємне, що потрібно буде терпіти.

- Не варто дитині говорити, що Ви ідете у магазин, до друга, до тьоті яка перевіряє зір/слух +будь-які варіанти, що не є правдою,оскільки дитина не буде очікувати побачити саме логопеда.

Скільки занять нам потрібно?

Це одне з найчастіших питань, які виникають.

Все індивідуально!

Кількість занять залежить від :

- причини порушення мовлення;

- точності обстеження мовлення та планування логопедичної роботи з дитиною;

- даних логопедичного обстеження ( будови артикуляційного апарату, фонематичних процесів та ін.);

- регулярності виконання завдань;

- систематичності відвідування занять;

- віку дитини та здатності контролювати свої дії;

- наявності чи відсутності супутніх захворювань;

- здатності дитини концентрувати увагу над виконанням завдань;

- мотивації дитини;

- наявності чи відсутності показань до медикаментозної терапії (лікування) та бажання застосування у разі необхідності.

Звичайно, ми обов’язково маємо поставити короткочасну і довгострокову цілі, а також приблизні терміни їх досягнення, проте потрібно спостерігати за динамікою (проміжними результатами занять).

Навіщо потрібне обстеження мовлення?

"І так все зрозуміло! Нам відразу потрібні заняття!" - почула я нещодавно. Давайте роз'яснимо ситуацію.

Бувають випадки, коли батьки знають про порушення мовлення дитини і мають дані логопедичного обстеження, висновок одного або декількох спеціалістів, чи логопедичну характеристику.

Для того щоб визначити цілі корекції порушень мовлення, спеціалісту, який проводить заняття, потрібно знати причини цих порушень. Логопедичний висновок узагальнений і короткий, він дає загальне уявлення і не показує повною мірою сильні сторони дитини та мовленнєві проблеми, над якими потрібно працювати. Обов'язково потрібно враховувати особисту мотивацію дитини, її характер та індивідуальні особливості. Необхідно знати особливості мовленнєвого і фізичного розвитку дитини від 0, а деколи і з моменту вагітності (перебіг, ускладнення або їх відсутність). Важливими є дані консультацій з лікарями (за наявності та бажання ділитися даними). Найважливішим є узгодження плану та правил корекційної роботи. Послідовність роботи:

- обстеження;

- обробка отриманих даних після обстеження;

- планування роботи;

- узгодження з батьками;

- безпосередньо заняття;

- відстеження результату спільної роботи;

- внесення змін у план роботи в разі потреби.

Понравилась статья? Оцените

5

На основе отзывов 1 пользователей

Марина К.

Автор и репетитор на BUKI: Марина К.

Репетитор року 2023-2024 за версією Букі. Працюю з дітьми-білінгвами, розвиваю мовлення. Успішний досвід корекції звуковимови, заїкання у дітей та дорослих. Проводжу ВИКЛЮЧНО ОНЛАЙН ЗАНЯТТЯ. Працюю тільки у БУДНІ ДНІ. Використовую цікаві авторські матеріали на заняттях. Проводжу якісні заняття, що допоможуть говорити чітко, зрозуміло.

Другие блоги автора

Ищете репетитора?

На BUKI посылают заявки на сотрудничество с репетитором каждые 4 минуты. Но уже 650 000+ студентов нашли преподаватели. Хотите присоединиться к ним?

Подобрать репетитора

BUKI

Платформа, объединяющая репетиторов и учащихся

Создать профиль репетитора