Знайомство з логопедом. Скільки занять з логопедом потрібно? Навіщо потрібне обстеження мовлення?

ЗНАЙОМСТВО дитини з логопедом проходить на консультації. 

Зазвичай дитина чує до кого та чому іде заздалегідь від батьків.

Як підготувати дитину до зустрічі з логопедом?

Для дітей, які відвідують садочок (дошкільного віку) потрібно зазначити:

- Ми ідемо знайомитися з вчителем, гратися.

- У логопеда є багато іграшок. Там весело!

По можливості можна показати дитині фото чи відео з логопедом заздалегідь. Дитина вже зможе побачити спеціаліста.

Ці фрази не змушуватимуть дитину хвилюватися, тривожитися, дозволять провести якісне обстеження мовлення логопеду.

Для старших дітей, що відвідують школу, буде актуально розповісти детально, чим займається логопед і чому потрібно відвідати цього спеціаліста.

Чого робити не слід?

- Говорити, що ми ідемо до лікаря (більшість дітей не полюбляє медичні маніпуляції, з якими асоціюється похід до лікаря).

- Лякати дитину, що якщо ти будеш не чемний /не будеш говорити гарно, ми тебе відведемо до логопеда. 

- Говорити про те, що логопед тобі покрутить язичок (чи будь-які інші маніпуляції) і нарешті ти будеш вимовляти всі звуки.

- Перед кабінетом говорити: потерпи, перетерпи, вийдеш і все буде добре. Дитина розуміє, що її зараз чекає небезпека, щось неприємне, що потрібно буде терпіти.

- Не варто дитині говорити, що Ви ідете у магазин, до друга, до тьоті яка перевіряє зір/слух +будь-які варіанти, що не є правдою,оскільки дитина не буде очікувати побачити саме логопеда.

Скільки занять нам потрібно?

Це одне з найчастіших питань, які виникають.

Все індивідуально!

Кількість занять залежить від :

- причини порушення мовлення;

- точності обстеження мовлення та планування логопедичної роботи з дитиною;

- даних логопедичного обстеження ( будови артикуляційного апарату, фонематичних процесів та ін.);

- регулярності виконання завдань;

- систематичності відвідування занять;

- віку дитини та здатності контролювати свої дії;

- наявності чи відсутності супутніх захворювань;

- здатності дитини концентрувати увагу над виконанням завдань;

- мотивації дитини;

- наявності чи відсутності показань до медикаментозної терапії (лікування) та бажання застосування у разі необхідності.

Звичайно, ми обов’язково маємо поставити короткочасну і довгострокову цілі, а також приблизні терміни їх досягнення, проте потрібно спостерігати за динамікою (проміжними результатами занять).

Навіщо потрібне обстеження мовлення?

"І так все зрозуміло! Нам відразу потрібні заняття!" - почула я нещодавно. Давайте роз'яснимо ситуацію.

Бувають випадки, коли батьки знають про порушення мовлення дитини і мають дані логопедичного обстеження, висновок одного або декількох спеціалістів, чи логопедичну характеристику.

Для того щоб визначити цілі корекції порушень мовлення, спеціалісту, який проводить заняття, потрібно знати причини цих порушень. Логопедичний висновок узагальнений і короткий, він дає загальне уявлення і не показує повною мірою сильні сторони дитини та мовленнєві проблеми, над якими потрібно працювати. Обов'язково потрібно враховувати особисту мотивацію дитини, її характер та індивідуальні особливості. Необхідно знати особливості мовленнєвого і фізичного розвитку дитини від 0, а деколи і з моменту вагітності (перебіг, ускладнення або їх відсутність). Важливими є дані консультацій з лікарями (за наявності та бажання ділитися даними). Найважливішим є узгодження плану та правил корекційної роботи. Послідовність роботи:

- обстеження;

- обробка отриманих даних після обстеження;

- планування роботи;

- узгодження з батьками;

- безпосередньо заняття;

- відстеження результату спільної роботи;

- внесення змін у план роботи в разі потреби.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Марина К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Методика навчання CLIL

Теоретичні засади методики CLIL та як підвищити мотивацію до вивчення іноземної мови за допомогою даної методики?

Автор: Аліна С.

Важливість дихання під час тренування

У цій статті розглянемо, чому правильне дихання під час тренування має велике значення і як воно впливає на ефективність фізичних вправ.

Автор: Наталія Ф.

Інтерактивні методи викладання математики: як залучити учнів до активного навчання

Стаття описує інтерактивні методи викладання математики: використання технологій, гейміфікацію, проектне та колаборативне навчання, і їхню роль у залученні учнів до активного навчання.

Автор: Вадим П.

Зробіть вивчення англійської цікавим та захопливим

Пам'ятайте, що вивчення мови - це марафон, а не спринт.

Автор: Юліана Г.

Поєднання кардіо та силових тренувань

Поєднання силових та кардіо тренувань є ефективним підходом для зниження ризиків серцево-судинних захворювань, покращення загального фізичного стану та досягнення гармонійного розвитку тіла.

Автор: Наталія Д.

Порядок прикметників у реченні

Порядок декількох прикметників у речення в англійській мові.

Автор: Вікторія В.

Інші новини:

;