Отже, ось ми вже щось знаємо чеською, можливо вже там і живемо, обзавелися друзями або просто в процесі необхідно подати заяву, написати листа чиновникам або тим же друзям відправити листівку, як це все оформити, якими словами щоб нікого не образити. , А навпаки показати всю нашу грамотність. Якщо думаєте що пошта поняття давно забуте, то дуже помиляєтеся, в Європі вона працює досить якісно і поштові листування річ природна не тільки з чиновниками, а й самі чехи досить часто відправляють друзям листівки з відпочинку так звані pohlednice і т.д.
Правильно складеним листом ми можемо підвищити свої шанси на працевлаштування, показати свій добрий рівень володіння мовою, навіть якщо вона насправді ще далека від досконалості. У той же час неписьменно складений лист показує нас не в найкращому світлі, несерйозно налаштованими і що ми не виявляємо належної поваги до співрозмовника.
Є два типи звернення не лише в чеській, а й в інших мовах це формальна та неформальна. Відповідно до обраного типу звернення і відповідає формат листа та використовувані обороти.
Неформальний лист починаємо вітанням наприклад Ahoj,… або Čau,. близькому тоді можна написати Milý,... Muj,.... При цьому ми бачимо, що необхідно написати ім'я людини до якої звертаємося. Сам текст листа ми починаємо з нового рядка. На початку листа починаємо із загальних фраз таких як Jaksemaš? Або говоримо про погоду, цікавимося родичами адресата. Потім поділимося загальною інформацією про себе і скажемо щось на теми, які можуть відповідача зацікавити. Остання частина листа повинна містити коротке нагадування про призначення листа підбиття підсумку і припустимо фразою, що mi brzy odepíšeš“ або „budu se tešit на tvoji odpověď“. Закінчуємо лист фразами як Měj se hezký, ….“, або „tvůj/tvá…“. Для ближчих стосунків можна написати „sláskou“ чи „navždytvůj/tvá. Після написання листа так само не буде зайвим проконтролювати чи немає помилок. Звернути увагу на те, чи ми розділили смислові частини листа на абзаци.
Наприкінці листа або на початку слід написати дату і де лист був написаний.
При цьому ми розуміємо, що лист друзям не має такої значущості, як офіційний лист. До написання якого слід підійти більш серйозно і в якому неприпустимі звороти розмовної мови або граматичні закінчення, які використовуються в розмовній мові. Починаємо листа формальним зверненням „Vážený…“ і пишемо ім'я людини включаючи обов'язково її титул. Якщо ж ми не знаємо кому адресований лист, тоді почнемо Vážená paní/ Vážený pane” При цьому зверненні, включаючи адресу одержувача, пишемо в лівій колонці наступним чином.
Vážený pan
MVDr. Daniel Trávníček
předseda představenstva
Fügnerova 269/56
400 04 Praha
Після цього слідує дата і місце написання листа, знову ж таки яку можна написати і в кінці листа.
Далі назва документа, чи це Žadost чи Stížnost тощо. І починаємо знайомити адресата з ситуацією, що виникла, або проблемою. Таким чином найважливіша частина листа у нас має бути у перших двох реченнях. При описі ситуації треба викладатися коротко і не ходити навколо.
Наприкінці листа знайомимо із можливими прикріпленими до листа файлами. В кінці заздалегідь дякуємо за відповідь Vodem děkuji za brzké виріб і закінчуємо лист вибравши підходящий варіант: S úctou," "S pozdravem," "Se srdečним pozdravem," "S přáníм pěкного dne," “Váš student, якщо ж це лист, який посилаємо поштою, то в кінці обов'язково ставимо свій підпис.
На які аспекти варто звернути увагу на написанні мейлу. Для початку потрібно розпочати з вибору правильної назви пошти. Не добре надсилати офіційні листи з поштової адреси, яка містить вашу кличку тощо. Ваш мейл повинен бути нейтральним, що бажано не сильно відрізняється від вашого імені. Обов'язково варто заповнити поле предметом мейлу, таким чином показуємо свою повагу до часу отримувача. Використовуйте шрифт розміром близько 12, не використовуйте курсив, жирний шрифт або CapsLock. Виглядає це начебто ви кричите на співрозмовника.
Бажаю вам удачі у вирішенні всіх ваших питань)