Вплив цифрових технологій на освіту

 

Цифрові технології внесли суттєві зміни у розвиток суспільства, показали альтернативні варіанти формальної та неформальної освіти, цим в першу чергу поставили виклик сучасному вчителю. Йому тому необхідно неперервно навчатися, розширяти власні пізнавальні можливості, реалізовувати потенціал, щоб урешті-решт мати актуальні знання та уміти впроваджувати їх в освітній процес. Загалом, це вимагає глибоких знань, широкого світогляду, ефективності не тільки учителя, а й учня. Лише у такій взаємодії породжується обмін знаннями, які не забуваються протягом тривалого часу.

Сьогодні для систем управління знаннями доступно багато технологічних компонентів, серед яких чільне місце відводиться Інтернет-програмам. Відповідні шари аутентифікації свідчать про безпеку таких систем. Бази даних та документів виступають сховищами для генерування цих знань. Такі знання можна отримати за допомогою різних носіїв інформації, а саме: тексту, графіки, анімації, звуку, відео тощо [1]. На відміну від традиційних засобів масової інформації, наприклад, книг, інформація, що знаходиться в електронному вигляді, може зберігатися без будь-яких форм спотворень, і до неї можна легко та швидко отримати доступ з будь-якої частини світу.

Змінився й сам спосіб здобуття інформації – папір поступився місцем екрану. Відповідно це призвело до змін у свідомості й мисленні, бо читання й сприймання друкованої інформації якраз і було спроможним задати певний ритм і структуру розумового процесу. Однак сьогоденний розвиток призвів до того, що екран став головним носієм тексту. Текст є одним з найефективніших компонентів донесення знань. Він передає те повідомлення, яке широко використовується у рукописних та друкованих засобах масової інформації. Більшість даних та інформації представлено саме через цей носій. Передати звичайне повідомлення без тексту неможливо. Вибір відповідних шрифтів та розмірів також важливий для розбірливості та естетичних ефектів. У цілому, сам текст використовується для виявлення важливих моментів, а його деталі – для пояснень та подальшого глибокого читання.

Ще одним компонентом мультимедійних систем є графіка, без якої текст не зможе утримувати увагу учня протягом тривалого часу. Важливим компонентом графіки є колір, який необхідно вибирати ретельно, щоб забезпечити ефективність сприймання. Людські очі реагують також на інтенсивність світла, про що треба пам’ятати при підготовці такого уроку. Не менш ефективним способом донесення знань є анімація, яка на відміну від тексту та графіки, залишається динамічною. Вона зазвичай набуває таких форм, як переміщення тексту, зміна зображень або рух анімації. Для створення таких об'єктів використовуються авторські інструменти.

У всіх формах словесного спілкування задіяний звук. Голос вчителя залишається головним при передачі знань. Він може бути представлений за допомогою комп’ютерів, а інтерфейс музичного інструменту та цифровий звук – в мультимедійних системах. Мультимедійна система вимагає використання мови, музики або спеціальних звукових ефектів. Якщо вона використовується для навчання, то повинна бути короткою, керованою та інтегрованою з іншими засобами масової інформації. Звук варто використовувати як доповнення до тексту.

Отже, застосування цифрових технологій в освіті дає змогу створити нові способи донесення знань, навчитись дистанційній взаємодії учителя й учнів, а також підвищити якість та ефективність навчання у цілому. 

Список літератури

1.  Концепція впровадження медіа-освіти в Україні // Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ispp.org.ua/news

2. Коваль А. П. Практична стилістика сучасної української мови / А. П. Коваль. – К. : Вища школа, 1987.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Альона Х.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;